Gå til innhold

Er det mer «stas» å vente gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler nok de fleste er glad uavhengig av kjønn. Har dog en venninne som sa hun var så glad hun ikke hadde jente (rett etter at jeg fikk min førstefødte som var jente, og hun hadde fått sin tredje gutt). Husker jeg tenkte det var en svært unødvendig kommentar.  

Anonymkode: 2b7d0...354

Hørtes litt ut som sjalusi. 

Anonymkode: 5767e...0e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har inntrykk av at jenter er mer stas enn gutter. Men likevel føler jeg at de som har begge kjønn, i likt antall, (1 av hver, 2 av hver, 3 av hver), er de som virkelig får høre hvor heldige de er. Perfekt balanse 😊😉

Anonymkode: d66ea...ab2

3 av hver :P 

Hen? 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mor sa at det var synd det ble 2. sortering da vi fikk vite at det ble gutt. 
Men hun er veldig glad i begge barnebarna sine nå da (gutter begge to).
Men jente er vel "høyest i kurs" ja har jeg skjønt. 

Anonymkode: 44ae8...9ae

Steike for en fæl kommentar fra en vordende bestemor! Hadde seriøst lurt på om hun var ved sine fulle fem...går jo ikke an å si noe sånt!

Anonymkode: f6d8b...dc3

Skrevet

Vi har en jente. Vi trodde det var en gutt og ble nesten skuffa da vi fikk høre at det var en jente. Nå kunne jeg aldri tenkt meg noe annet og ser kun fordeler meg å ha en jente, blant annet fordi jeg elsker farger. Virker som mange som har gutter kun kler de i svart, grått og hvitt og jeg liker ikke slike farger.

Håper neste barn blir jente pga det blir mest praktisk mtp å arve, men en gutt er like velkommen 😊

Anonymkode: b4c56...7e3

Skrevet

Tror det her inne er mer stas med jente, fordi det er damer som sitter mest her inne?

Husker da jeg ventet gutt nr to, da sa mannen "yes, første premie to ganger på rad jo". Da vi ventet nr tre sa jeg at jeg jo egentlig kunne ønska meg ei jente denne gangen, hadde vært gøy å oppleve det også. Men mannen mente på sin side at gutt igjen hadde vært mer praktisk, selv om det ellers ikke var så nøye for han.

Syns det er helt idiotisk å mene at det er mer stas å bære på det ene eller det andre. Å bære fram barn er utrolig stort i seg selv.

Anonymkode: d461c...942

Skrevet

Jeg ønsket meg alltid en gutt, så her ble det 4 jenter og en liten gutt. Den som gir seg er en dritt!

Anonymkode: 351f8...487

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hørtes litt ut som sjalusi. 

Anonymkode: 5767e...0e7

Hadde du tenkt det samme om vedkommende ga uttrykk for st hun var glad hun ikke hadde fått gutt?

Anonymkode: 27dd7...cf2

Skrevet

Jeg tror vi litt ubevisst forbinder gutter med mer trøbbel enn jenter. Man hører jo stadig at det er guttene som bråker på skolen. Gutter med problemer slår. Jenter greier seg bedre i skolen. Og i lokalavisene står det jevnlig om unge gutter som har mistet lappen to dager etter de fikk den forråkjøring og slike ting. I mediene er det ikke vanlig å høre om problematiske jenter. Selvfølgelig blir vi påvirket. Det er jo med på å bygge opp under fordommene.

Anonymkode: 5c41c...379

Skrevet
7 timer siden, Tøystykke skrev:

3 av hver :P 

Hen? 

Hva mener du? Tenker hun som skrev mente tre jenter og tre gutter, ikke tre ulike kjønn. 

Anonymkode: 849b1...59b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Tenker hun som skrev mente tre jenter og tre gutter, ikke tre ulike kjønn. 

Anonymkode: 849b1...59b

Åja, trodde du mente en av hvert kjønn :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...