Gå til innhold

Er det mer «stas» å vente gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til jente?

Hvilket inntrykk har dere?

Anonymkode: 342e5...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inntrykk av at det er omvendt, "alle" ønsker seg jente.

Anonymkode: 70a5c...816

Skrevet

For meg var det stas og vente et barn. 

Anonymkode: 0dfc8...478

Skrevet

Absolutt ikke.I alle fall ikke her inne.Her er det jo med jevne mellomrom folk som skriver at de er deprimerte fordi de venter gutt.Det er ikke måte på hvor fælt der er.I den virkelige verden virker det som folk er entusiastiske uansett kjønn.Heldigvis!

Anonymkode: 7c92b...bd1

Skrevet

Nei, kan ikke forstå hvorfor det skulle være det?

Jeg er så gammel at jeg ble født i en tid da jeg "burde" vært gutt, for førstefødte av eldste barn skulle være gutt og "arving". På sitt dødsleie krevde min bestefar å få snakke med meg, og da unnskyldte han seg for sin egen dumskap når han hadde ment at jeg ikke var like bra som en gutt ville verdt. Han sa da at jeg var verdt minst like mye og kanskje mer enn en gutt ville vært for ham. Min bestefar var en steil og sta mann på mange måter, men til og med han innså at han var utdatert og hadde tatt feil på dette området.

Anonymkode: 3d9c4...3b0

Skrevet

Min mor sa at det var synd det ble 2. sortering da vi fikk vite at det ble gutt. 
Men hun er veldig glad i begge barnebarna sine nå da (gutter begge to).
Men jente er vel "høyest i kurs" ja har jeg skjønt. 

Anonymkode: 44ae8...9ae

Skrevet

Ja:)

Anonymkode: 2716a...a1a

Skrevet

Har inntrykk av det motsatte, at det er mer stas med jente.

Anonymkode: fc70a...5b4

Skrevet

Synes folk tidvis skriver herinne at de er lei seg fordi de venter gutt. Så jeg har vel inntrykk at det er mest stas med jente.

Skrevet

Blant normale folk er det stas å vente et barn.

Anonymkode: a4ab7...ff1

Skrevet

Virker som folk er mer glad for jenter... jeg ble så glad da jeg fikk mine gutter 😍aldri tenkt på at jeg skulle ønske de var jenter😊

Anonymkode: da1d4...7af

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I forhold til jente?

Menn er generelt opptatt av å få en sønn. En Arving, liksom. Så ja, for far er det visst veldig stas. (Men når datteren blir født, skjemmer han henne bort 100 ganger mer enn sønnen...)

For samfunnet utenfor er det mest stas å vente det motsatte av det man fikk forrige gang. Så det var ingen som syntes det var noe særlig til førstepremie da jeg ventet gutt nr. 3. (Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre.)

Anonymkode: 3499c...f8f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I forhold til jente?

For kanskje 100 år siden så.

Anonymkode: 7ec55...f05

Skrevet

Er vel heller stas å få motsatt av det du har fra før tenker jeg. 

Anonymkode: 5767e...0e7

Skrevet

Nei, har ikke merket noe til det. Var kun svigersøster som sa noe. Hun spurte hva vi ønsket oss med førstemann, og vi sa helst jente, og da sa hun "nei er det sant?!" som om det var teit å ønske seg jente. (Vi fikk gutt btw).

Eller virker det som det er stas å vente det motsatte av det man allerede har. F eks siden vår første var gutt har vi fått spørsmål om vi skal prøve på ei jente. Men denne gangen bryr vi oss ikke om hva det blir.

Skrevet

Menn vil oftest ha gutt. Og jeg følte selv alle som ventet jente var uheldige da jeg selv ventet gutt. 

Kvinner ønsker ofte jente. Men har hørt uttrykket «annenpremie» fra mange menn angående jenter. 

Anonymkode: de5a2...a01

Skrevet

Jeg har en av hver.  Ble overlykkelig da jeg fikk gutt.  Ble overlykkelig da jeg fikk jente.  

Anonymkode: 15fd0...7ef

Skrevet

Jeg føler nok de fleste er glad uavhengig av kjønn. Har dog en venninne som sa hun var så glad hun ikke hadde jente (rett etter at jeg fikk min førstefødte som var jente, og hun hadde fått sin tredje gutt). Husker jeg tenkte det var en svært unødvendig kommentar.  

Anonymkode: 2b7d0...354

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mor sa at det var synd det ble 2. sortering da vi fikk vite at det ble gutt. 
Men hun er veldig glad i begge barnebarna sine nå da (gutter begge to).
Men jente er vel "høyest i kurs" ja har jeg skjønt. 

Anonymkode: 44ae8...9ae

Da hadde jeg faktisk aldri snakket med henne igjen. 

Jeg har opplevd at noen har ønsket seg jente, men ikke det motsatte, tror jeg. 

For meg har kjønnet aldri hatt noen betydning, ungene er så fine i seg selv at kjønn er helt irrelevant. 

Anonymkode: 79437...80e

Skrevet

For oss var aldri kjønn av betydning. Men merket på reaksjonene etter ultralyd med førstemann (gutt) at det hadde vært mer stas med jente (for andre altså). Da var det kommentarer som «jaja... det blir jo sikkert fint med en gutt også da...» som om vi hadde uttrykt stort ønske om jente. Fikk deretter jente og alle synes det var såå stas (ble stas med gutten også etter fødsel altså). 

Anonymkode: 6e800...b76

Skrevet

Har 3 jenter. Da jeg gikk med 3mann håpet jeg litt at det skulle være en gutt. Men da hun var ute kunne ikke jeg eller pappaen brydd oss mindre:) Barn er mer personligheter enn kjønn :) mine 3 er helt forskjellige:) har ei tøff jentejente, ei sart jentejente og ei litt nerdy guttejente😁😙

Anonymkode: f742f...2c0

Skrevet

Oppfatter også det samme. Synes det er vanskelig og teit å forholde meg til. Er gravid for tredje gang nå, har en av hver, og likevel er det mas om at det hadde vært koselig om det er jente siden denne blir yngst. Tåpelig!

Anonymkode: 8b572...741

Skrevet

Er guttemamma og inntrykk av at det er omvendt, og da jeg ventet min 2. sønn var det flere som kommenterte jeg vel da skulle ha enda ett. Eh nei jeg har fått to fantastisk gutter. 

Anonymkode: eb62c...0e6

Skrevet

Normale mennesker vet ikke hva de venter, i mange tilfeller, og er mest opptatt av om det går bra med barnet.

Anonymkode: ad741...5e6

Skrevet

Jeg har inntrykk av at jenter er mer stas enn gutter. Men likevel føler jeg at de som har begge kjønn, i likt antall, (1 av hver, 2 av hver, 3 av hver), er de som virkelig får høre hvor heldige de er. Perfekt balanse 😊😉

Anonymkode: d66ea...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...