Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #26 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har et barn på 4år som måtte sitte i på en stol å se på de andre barna leke 30min i barnehagen for noe han hadde gjort 1t tidligere på dagen? Barnet klarte overhode ikke å gjengi hvorfor han måtte sitte der. Jeg opplever at dette ble gjort for at den ansatte følte han fortjente det og ikke fordi han skulle ta lærdom. Hva tenker du? Anonymkode: 6fce5...107 30 min? Det var lenge. Vi har time outs her men barna sitter ikke mer enn ett minutt per alder. Og time outs synes jeg er helt Ok. De trenger ikke skamme seg, men de kan godt kjede seg litt. Det har de ikke vondt av. Men hvorfor en hel halvtime? Og så å bare sitte der...? Jeg kan skjønne at man kan ta en unge ut av leken hvis det er en sånn dag hvor alt skjærer seg, men da må de finne på noe annet med den ungen da... Anonymkode: a9d60...8f2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #27 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke den ansatte som gjennomførte dette, men kollegaen som jeg kjenner på privaten fortalte meg det da jeg hentet. Den som hadde gjort det er barn og ungdoms arbeider, hun som sa det er assistent og har ikke jobbet der så lenge, så hun turte ikke bryte inn. Hi Anonymkode: 6fce5...107 Hvorfor tok du det da ikke opp med aktuell vedkommende? Synest du hendelsen er uakseptabel så er den vel uakseptabel. Saken endres ikke eller blir bedre/verre av at du spør her. Anonymkode: 0da73...f74
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #28 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tok du det da ikke opp med aktuell vedkommende? Synest du hendelsen er uakseptabel så er den vel uakseptabel. Saken endres ikke eller blir bedre/verre av at du spør her. Anonymkode: 0da73...f74 Hun hadde gått hjem for dagen. Jeg bare lurte på om jeg overreagerte eller om jeg skal ta det opp i morgen. Hi Anonymkode: 6fce5...107
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #29 Skrevet 6. februar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: De skal absolutt gi han konsekvenser. Men jeg syns straffen var for lang og for lenge etter episoden skjedde. Etter en time hadde han glemt at han hadde slått. Men fordi de skulle spise først og leke (hans favoritt lek) etterpå, så måtte han se på leken i steden for å bli med. Hi Anonymkode: 6fce5...107 Herregud for noen voksne. De høres jo ikke helt oppegående ut... Anonymkode: a9d60...8f2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #30 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun hadde gått hjem for dagen. Jeg bare lurte på om jeg overreagerte eller om jeg skal ta det opp i morgen. Hi Anonymkode: 6fce5...107 Ta det opp. I morgen eller en annen dag. Og ta en grundig samtale om hvordan dere håndterer barn som er «tverre» (ev. voksne som er tverre...). Anonymkode: a9d60...8f2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #31 Skrevet 6. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun hadde gått hjem for dagen. Jeg bare lurte på om jeg overreagerte eller om jeg skal ta det opp i morgen. Hi Anonymkode: 6fce5...107 Du overreagerte ikke, ta det opp. Som pedleder i bhg synes jeg ikke noe om det i det hele tatt. Uansett så gir man ikke barnet straff lenge etter. Anonymkode: 8deda...906
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #32 Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Leste et sted at time out var ut nå 😂 Anonymkode: 49c3d...e15 Godt mulig det men her er det kun det som hjelper. Da klarer han faktisk å roe seg ned når han er sint. Da lærer han også at når han slår/dytter/kniper så får det en konsekvens å da må han sitte i timeout. Anonymkode: 167a9...654
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #33 Skrevet 6. februar 2018 Hvis ped.leder er der når du leverer i morra, sier du at du må ha en prat nå. Er ikke ped.leder der, går du til styrer eller en annen ped.leder. Bare ikke ta det i gangen over hodet på ditt eller andres barn. Anonymkode: 90b74...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå