Optatium Skrevet 5. februar 2018 #26 Skrevet 5. februar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er Gore-tex sko skal du ikke bruke sokker i 100% ull. vil anbefale deg å ta ut sålen og måle den på barnets fot, skal være ca 1,5 cm fra tåen til tuppen av skoen. Hvis de er for små blir det veldig kaldt. ville hatt strømpebukse uten fot og med en ullvang/trysil/osv sokk. Strømpebukse med fot og ekstra sokk utenpå kan minske bevegeligheten veldig mye og gjøre sånn at man fryser fortere på beina. 😊 Anonymkode: 6c4df...639 Hvorfor skal du ikke bruke ullsokker i goretexsko?🤔
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #27 Skrevet 5. februar 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle ut for å ake i dag alle sammen. Minstemann på 2 år hadde på ullbody, ullstrømpebukse, fleecedress og en reima gotland dress. På føttene hadde han noen tynne ullsokker (typ fra butikken), og ecco vintersko. Det var 4-5 minusgrader. Det tok ikke lange stunden før han begynte å vise ubehag. Fikk frysninger og det var noe som plaget han. Fant ut at han frøs og vi dro etter hvert hjem. Fikk av han skoene og han var iskald!! Så enormt kald på beina, og jeg slet med å få varme i de. Føler meg som den dårlige moren her :-( var det dumt å ta et ekstra par sokker på han? Det er sånn han alltid går i bhg så da lurer jeg på hvordan han har det der... Anonymkode: 0b75e...f0a Ha bomull(tynn sokk eller strømpebukse) innerst mot foten og ull utenpå der, da holder du føttene varme. Selvsagt skal du ha ullsokk i goretex når det er kaldt, selv om butikken påstår noe annet. Gore tex varmer absolutt ingenting, det er bare en tynn pustende og vanntett membran. Skulle vi ha gått uten ullsokker(raggsokker) i gore tex sko hadde vi frosset beina av oss her vi bor! barna leker ute i minus 15 grader og er tørre og varme på føttene når de er kledd slik jeg har beskrevet. Tynn ullsokk rett på foten er å be om iskalde og klamme føtter. Anonymkode: 1243f...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå