Gå til innhold

Både mann og datter spyr. Reise på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alenemor og jeg ringer ikke mamma. Om jeg gjør det, så sier hun «huff da! God bedring», så noen har ikke noe valg

Anonymkode: d7192...e4f

Vel, om jeg ikke hadde hatt tilgang til hjelp fra familie eller noen andre, så måtte jeg ringt barnevernsvakten eller noe den ene gangen jeg var helt slått ut av omgangssyke. Det at du ikke har opplevd å være så syk betyr faktisk ikke at det ikke er mulig.

Anonymkode: fdf31...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men fordi man klarer å ta seg av barn selv om man er syk, så kan HI reise på jobb

Det er mye man klarer hvis man må. Tygge av seg sin egen arm, eller løfte en bil, eller overleve 30 dager uten mat.

Ikke dermed sagt at det er ideelt...

HI har muligheten til å hjelpe til.  Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8cc9d...6c6

Skrevet

Synes du gjorde helt rett i å bli hjemme, HI! 

Anonymkode: fdb1a...208

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, om jeg ikke hadde hatt tilgang til hjelp fra familie eller noen andre, så måtte jeg ringt barnevernsvakten eller noe den ene gangen jeg var helt slått ut av omgangssyke. Det at du ikke har opplevd å være så syk betyr faktisk ikke at det ikke er mulig.

Anonymkode: fdf31...eca

Hvordan vet du hva jeg har opplevd av sykdom?

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye man klarer hvis man må. Tygge av seg sin egen arm, eller løfte en bil, eller overleve 30 dager uten mat.

Ikke dermed sagt at det er ideelt...

HI har muligheten til å hjelpe til.  Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8cc9d...6c6

De færreste klarer å løfte en bil selv om de må. Men mange klarer å være syk med syke barn fordi de må

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De færreste klarer å løfte en bil selv om de må. Men mange klarer å være syk med syke barn fordi de må

Men mannen til hi må ikke det, så det er ikke relevant for hi sin situasjon at andre må det

Anonymkode: ca0ca...657

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men fordi man klarer å ta seg av barn selv om man er syk, så kan HI reise på jobb

Man klarer ofte det man må. Jeg har selv sittet på do med en baby på fanget mens jeg spydde i badekaret, men hadde mannen vært i samme land som oss så skulle han jammen fått vært hjemme og hjulpet meg altså! 

Selv om man ikke dør av det, kan det være ille å være syk og da er det helt greit å benytte seg av de velferdsgodene vi er så heldige å ha. 

Anonymkode: baee0...1e4

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mannen til hi må ikke det, så det er ikke relevant for hi sin situasjon at andre må det

Anonymkode: ca0ca...657

Hvis HI drar på jobb, så må han jo det

Skrevet

Merkelig problemstilling,selvsagt drar du på jobb når barnet faktisk har en voksen hjemme! Noe annet hadde vært skulk! Ett voksent menneske må da klare å ta seg av ett syk barn selv om han er syk selv! Jeg er alenemamma å må alltid klare meg alene når begge to er syk,men sånn er det faktisk å være foreldre! 

Anonymkode: ff374...6f2

Skrevet

Like skeptisk til at hun skal dra på jobb med tanke på at hi mest sannsynlig kommer til å få spysyka selv. Å overføre spysyke til allerede reduserte mennesker er unødvendig om det kan forhindres. Regner også med at den som jobber natt heller ikke bare kan dra hjem dersom symptomene hagler inn kl 01. Uansett jobb.

Anonymkode: fc72e...214

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig problemstilling,selvsagt drar du på jobb når barnet faktisk har en voksen hjemme! Noe annet hadde vært skulk! Ett voksent menneske må da klare å ta seg av ett syk barn selv om han er syk selv! Jeg er alenemamma å må alltid klare meg alene når begge to er syk,men sånn er det faktisk å være foreldre! 

Anonymkode: ff374...6f2

Men hvorfor skal man klare seg alene når man ikke må? 

Man har faktisk rett på å bruke syk barnepasserdag når den som skulle hatt barnet er syk - her altså far. 

Det må da være bedre for barnet å bli stelt av en som er frisk og som ikke løper på do selv?

Jeg er selv mye alene med ungene og man klarer det utroligeste når man må, men fordelen med å være to er at man ikke fullt så ofte står i det alene. Jeg hadde heller ikke gått på jobb med to stk som hadde omgangssyke hjemme. 

Anonymkode: baee0...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...