Gå til innhold

Både mann og datter spyr. Reise på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De begynte begge å kaste opp i morges. Helt slått ut begge to. Jeg skal på nattvakt. Mannen mener jeg må bli hjemme. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 61dad...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor gammel datteren er. Er hun under 12 eller har spesielle behov ville jeg blitt hjemme med sykt barn. Er hun eldre bør de kunne klare seg selv.

Anonymkode: fdf31...eca

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De begynte begge å kaste opp i morges. Helt slått ut begge to. Jeg skal på nattvakt. Mannen mener jeg må bli hjemme. Hva ville du gjort? 

Hadde han blitt hjemme hvis det var du og deres datter som var syk? Hvor gammel er ungen?

Anonymkode: ca0ca...657

Skrevet

Barnet er seks år. Mannen hadde blitt hjemme ja. 

Skrevet

Hadde blitt hjemme om datteren er i bhg-alder. Et skolebarn klarer han da å ta vare på selv om han er syk. 

Anonymkode: 3b40f...344

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt... mannen hadde blitt hjemme om det var omvendt, og han ønsker at du blir hjemme. Hvorfor er du da i tvil?

Skrevet

Bli hjemme. Å vaske opp spy å passe på en 6 åring mens man selv spyr er grusomt. Hvis du i tillegg jobber i helsesektoren sparer du nok jobben for mye smitte. Bruk sykt barn/barnepassers sykdomsdager du. Med god samvittighet! 

Anonymkode: b3acd...a42

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med et så lite barn og hvis mannen er helt slått ut, så hadde jeg blitt hjemme ja

Skrevet

Hvis du jobber tett på mennesker hadde jeg vært redd for å dra med meg smitte. 

Anonymkode: 3f276...b3e

Skrevet

Da blir du hjemme.  Er han som meg, er han totalt ubrukelig på alle plan når jeg har spysjuken. Hadde mannen min reist på jobb og overlatt en spysjuk unge til meg i den tilstanden burde han vært meldt til barnevernet 😉

Skrevet

Har aldri opplevd å være så syk av spysyke at det ikke går fint for et batn og en voksen å være syke sammen. Selvfølgelig ville jeg dratt på jobb.

Anonymkode: 24464...25e

Skrevet

Men er det bare jeg som tenker på smitten videre? 

En  venninne av meg ble med på jentetur etter å ha hatt et par dager med spysyke i hus. Hun hadde ikke vært syk selv.. men det ble hun.. og vi andre også. I slutten av den helga var det flere av oss som lå rett ut..

Hadde jeg for eksempel jobbet i eldreomsorgen eller på sykehus hadde jeg ALDRI gått fra et spysykehus og på jobb.

Det er kun omgangssyke jeg ville latt være. Men det er så sinnsykt smittsomt.

Anonymkode: 3f276...b3e

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri opplevd å være så syk av spysyke at det ikke går fint for et batn og en voksen å være syke sammen. Selvfølgelig ville jeg dratt på jobb.

Det har jeg opplevd. Har ligget på badegulvet uten å være i stand til å flytte meg over ganske lang tid, annet enn opp til doen og ned igjen. Hadde jeg prøvd å reise meg opp, så hadde jeg gått rett i bakken.

Skrevet

Hi her

Blir hjemme i natt 

Skrevet

Jeg hadde dratt på jobb. Man klarer å ta seg av barn selv om man er syk

Anonymkode: d7192...e4f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Blir hjemme i natt 

Skal jeg være ærlig så hadde jeg gjort det samme. Dels for å hjelpe til, dels i tilfelle jeg selv brått ble dårlig iløped av vakten. 

Anonymkode: 0c18b...cf4

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde dratt på jobb. Man klarer å ta seg av barn selv om man er syk

Det kommer an på hvor syk man selv er og hvor sykt barnet er.

Anonymkode: 6c8f6...ad0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har nok alltid fått det lettog heldig er du. De som får omgangssyken hardt har nok med seg selv 👍

Anonymkode: 4e923...890

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hvor syk man selv er og hvor sykt barnet er.

Anonymkode: 6c8f6...ad0

Hva tror du aleneforeldre gjør når de er syke? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja da er du jammen heldig.. har aldri vært i stand til det, verken jeg eller mannen! Sist runde kunne jeg ikke gå fra do.. når jeg endelig kunne det, fikk jeg over 40 i feber og var såvidt i stand til å tenke på å få i meg selv næring. Det å tenke på barna var helt fjernt for meg da. Hadde mannen også holdt på- hadde jeg seriøst ringt mamma etter hjelp.. 

Anonymkode: 3299e...f48

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du aleneforeldre gjør når de er syke? 

Alenemor her. Jeg ringer mamma...

Skrevet

Spyr de enda?

Om de begynte spy i dag tidlig er de vel ferdig tømt nå og kommer til å sove natten gjennom begge to?

Hadde de fremdeles spydd hadde jeg blitt hjemme, men om den verste tømmingen er over ville jeg reist på jobb 

Anonymkode: 2da86...944

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alenemor her. Jeg ringer mamma...

Jeg er alenemor og jeg ringer ikke mamma. Om jeg gjør det, så sier hun «huff da! God bedring», så noen har ikke noe valg

Skrevet

Jeg er alenemor og jeg ringer ikke mamma. Om jeg gjør det, så sier hun «huff da! God bedring», så noen har ikke noe valg

Så fordi du ikke har noen hjelp, skal ingen andre heller ha det??

Anonymkode: 8cc9d...6c6

Skrevet

Så fordi du ikke har noen hjelp, skal ingen andre heller ha det??

Anonymkode: 8cc9d...6c6

Nei. Men fordi man klarer å ta seg av barn selv om man er syk, så kan HI reise på jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...