Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #26 Skrevet 3. februar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke 8 ukers karantene lengre? Problemet er jo at jeg må ut i ulønnet permisjon. Mannen jobber på sjøen flere uker og kan ikke ta permisjon... Eneste er sykemelding. Er veldig godt mulig jeg trenger sykemelding. Har slitt i forrige svangerskap. Men ønsker ikke å snylte/spekulere i det Hi Anonymkode: 846ed...e9e Det der er bare tull og dårlig unnskyldning. Han har rettigheter til permisjon som alle andre Anonymkode: d5a7f...997
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #27 Skrevet 3. februar 2018 Selvfølgelig kan han ta permisjon. Om han jobber på sjøen holder det kanskje at han tar permisjon en tur ut siden han har såpass mye fri. Anonymkode: 733db...61d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #28 Skrevet 3. februar 2018 Skal høre med farom han kan ta ulønnet permisjon. Men spørs om det går. Da mister vi 2/3 av innekten over mange uker. Tviler på at vi klarer oss Visste ikke at karantene tiden var på 12 uker nå... Da rekker vi ikke det før ny permisjon 🤔😥 Anonymkode: 846ed...e9e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #29 Skrevet 3. februar 2018 Snakket med sambo. Han ble kjempe sur og sint. Dette er visst bare mitt problem, men det ordner seg vell. Hi. Anonymkode: 846ed...e9e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #30 Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Snakket med sambo. Han ble kjempe sur og sint. Dette er visst bare mitt problem, men det ordner seg vell. Hi. Anonymkode: 846ed...e9e Sjefen er sint, samboeren er sint. Og alt du har gjort feil, er altså å bli gravid.... Fy faen for noen søplemennesker du har omgitt deg med. At du gidder å finne deg i det?! Og nei, det er ikke "ditt problem"! Samboeren får ta sitt ansvar, han har satt barn på deg! Anonymkode: 5500d...c17
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #31 Skrevet 4. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Sjefen er sint, samboeren er sint. Og alt du har gjort feil, er altså å bli gravid.... Fy faen for noen søplemennesker du har omgitt deg med. At du gidder å finne deg i det?! Og nei, det er ikke "ditt problem"! Samboeren får ta sitt ansvar, han har satt barn på deg! Anonymkode: 5500d...c17 Ja. Det er helt sant... vi var 2 om å ha sex.. Han var like sint da farspermisjon ble et tema med første baby. Men det gikk over. Nå har vi et nytt problem.. får bare håpe det går seg til. Men akkurat nå sliter jeg med søvn om natta, bekymrer meg mye. Blir forkjølet pga bekymringer Anonymkode: 846ed...e9e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #32 Skrevet 4. februar 2018 Du blir ikke forkjølet av bekymring, det blir du fordi du er smittet av et virus Men hva mener mannen da, tjener han godt nok til å forsørge dere alle sammen? Eneste måten du kan opparbeide deg permisjonsgrunnlag på er jo å jobbe de månedene mellom permisjonene, og det blir vanskelig når han ikke vil passe ingen så du får gjort det... Ring legen i morgen du, du trenger noen å snakke med, noen å lesse dine bekymringer over på, litt støtte Litt feigt å bli sykemeldt kanskje, men i dette tilfellet er det redningen din og jeg har hørt om andre som har blitt sykemelding i samme situasjon Hvor langt er du på vei, og når ble du sykemeldt i forrige svangerskap Anonymkode: 733db...61d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #33 Skrevet 4. februar 2018 Her kom opplysningene så spredt at jeg er usikker på om jeg har fått med meg alt. Du har et barn på under et år, er i permisjon med det og er gravid igjen. Dere har ikke barnehageplass før i august og du har gitt beskjed om at du vil ta ulønnet permisjon frem til det. Sjefen er sint, mannen er sint og det finnes ikke dagmammaer i området. Far har tatt ut pappaperm. Stemmer? Så vidt jeg kan se har dere flere valg. Du kan ta abort hvis du ikke har kommet for langt. Da vil du ikke miste lønn etter august selv om du tar ulønnet permisjon. Du kan ta ulønnet permisjon og dere få da engangsstønad i steden for foreldrepenger. Far tar ulønnet permisjon og dere taper lønn nå. Dere tar ut ferie hver for dere og starter ny prmisjon 3 mnd før termin og får muligens rett på foeldrepenger. Det burde gå. Anonymkode: 5c990...dac
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #34 Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du blir ikke forkjølet av bekymring, det blir du fordi du er smittet av et virus Men hva mener mannen da, tjener han godt nok til å forsørge dere alle sammen? Eneste måten du kan opparbeide deg permisjonsgrunnlag på er jo å jobbe de månedene mellom permisjonene, og det blir vanskelig når han ikke vil passe ingen så du får gjort det... Ring legen i morgen du, du trenger noen å snakke med, noen å lesse dine bekymringer over på, litt støtte Litt feigt å bli sykemeldt kanskje, men i dette tilfellet er det redningen din og jeg har hørt om andre som har blitt sykemelding i samme situasjon Hvor langt er du på vei, og når ble du sykemeldt i forrige svangerskap Anonymkode: 733db...61d Takk for svar. Ja. Jeg skal ringe legen. 😊😊😊 Anonymkode: 846ed...e9e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #35 Skrevet 4. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Her kom opplysningene så spredt at jeg er usikker på om jeg har fått med meg alt. Du har et barn på under et år, er i permisjon med det og er gravid igjen. Dere har ikke barnehageplass før i august og du har gitt beskjed om at du vil ta ulønnet permisjon frem til det. Sjefen er sint, mannen er sint og det finnes ikke dagmammaer i området. Far har tatt ut pappaperm. Stemmer? Så vidt jeg kan se har dere flere valg. Du kan ta abort hvis du ikke har kommet for langt. Da vil du ikke miste lønn etter august selv om du tar ulønnet permisjon. Du kan ta ulønnet permisjon og dere få da engangsstønad i steden for foreldrepenger. Far tar ulønnet permisjon og dere taper lønn nå. Dere tar ut ferie hver for dere og starter ny prmisjon 3 mnd før termin og får muligens rett på foeldrepenger. Det burde gå. Anonymkode: 5c990...dac Takk for innspill. Abort er ikke tema for oss. Ferie kan ikke jeg bestemme. Bedriften er stengt i sommer og da må jeg ha min ferie. Sambo har ikke ferie. Han har fri i friperiodene sine. Men kanskje vi må gå for engangsstønad. Evt blir jeg sykemeldt. Hvis jeg starter permisjon 3 mnd før termin så kan jeg ikke være lenge hjemme med nye baby....? Anonymkode: 846ed...e9e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #36 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill. Abort er ikke tema for oss. Ferie kan ikke jeg bestemme. Bedriften er stengt i sommer og da må jeg ha min ferie. Sambo har ikke ferie. Han har fri i friperiodene sine. Men kanskje vi må gå for engangsstønad. Evt blir jeg sykemeldt. Hvis jeg starter permisjon 3 mnd før termin så kan jeg ikke være lenge hjemme med nye baby....? Anonymkode: 846ed...e9e Hvis du starter permisjonen 3 mnd før kan du heller rå ulønnet permisjon med neste barn. Det vil lønne seg. Den perioden som er ferie trenger du ikke ta permisjon. Lovpålagt ferie er en del av arbeidstiden. Du kan ha permisjon før og etter ferien. Mannen din er jo også hjemme i perioder. Da kan du jobbe mens han har ansvaret for barnet. Det burde derfor ikke være umulig for deg å opparbeide seg rett til foreldrepenger hvis dere ønsker det. Anonymkode: 5c990...dac
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #37 Skrevet 4. februar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du starter permisjonen 3 mnd før kan du heller rå ulønnet permisjon med neste barn. Det vil lønne seg. Den perioden som er ferie trenger du ikke ta permisjon. Lovpålagt ferie er en del av arbeidstiden. Du kan ha permisjon før og etter ferien. Mannen din er jo også hjemme i perioder. Da kan du jobbe mens han har ansvaret for barnet. Det burde derfor ikke være umulig for deg å opparbeide seg rett til foreldrepenger hvis dere ønsker det. Anonymkode: 5c990...dac Å nå ble jeg lettet og glad 😃😃 kanskje vi kan gjøre det. Anonymkode: 846ed...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå