Gå til innhold

Skaffe katt grunnet barnet ikke har noen venner..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det går barn fra andre skoler på fritidsaktivitetene, så finnes det vel andre skoler ikke alt for langt unna? Har dere sjekket ut mulig for å begynne på naboskolen? Heller en lang busstur hver vei til en skole hun trives på, enn en kort spasertur til et sted hun mistrives!  Jeg ville tatt kontakt med kommunen, vist til at dere har jobbet med skolen lenge, men at det til tross for forbedring fortsatt er langt fra bra. Jeg hadde ikke gitt meg på det. 1,5 år er en evighet for et barn, hun kan ikke ha det på den måten så lenge! Ellers er rådene om å be hjem unger fra fritidsaktivitetene gode! Har dere foresten tenkt tanken på å be hjem noen av guttene i klassen? Det er ingen som sier at venner må være av samme kjønn. Hvis gutta ikke er en del av problemet blant jentene, kan kanskje det være en løsning. 

En katt kan nok være en god trøst, samtidig som det å ha et dyr i hus kan være med å bygge opp både empati og ansvarsfølelse. Men i situasjonen du beskriver blir det litt som å gi smertestillende for et benbrudd. Det føles kanskje bedre, men gror ikke skikkelig uten gips. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ragdoll. Han går inn og ut som han vil, fanger mus og fugl, og er kompis med kattene i nabolaget. I tillegg hadde jeg engang en katt som måtte være inne pga at jeg bodde i blokk, og den katten klikket det helt for. Godt mulig den hadde vært mer stabil hadde den fått lov til å være ute og bruke instinkter, men who knows. Så jeg kjenner at jeg er negativ til det å skulle ha innekatt, selv om det sikkert er katter som har det konge inne, enten fordi de har valgt det selv eller ikke vet bedre. 

Håper at det ordner seg for jenten din, får helt vondt inni meg. Ville forsøkt å involvere de barna hun går på fritidsaktiviteter med. Og hvis dere anskaffer katt, kanskje finne en voksen rasekatt som har vært inne hele livet, eller en katt fra dyrebeskyttelsen som trenger å være inne av ulike grunner. Da vet dere i det minste hva dere får 😊

Anonymkode: 6f598...329

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må være et hundemenneske, for jeg kjenner meg overhodet ikke igjen og jeg har hatt katt hele livet. Dette er ikke frekt ment, men det virker som hundemennesker ikke klarer å lese katter særlig bra? Katter gir som regel tilbake det de får, så om man behandler dem skikkelig, så skal jeg love deg at man får en venn for livet.

Hi: jeg fikk katt av samme årsak som barn, og for meg var det helt fantastisk. Katten og jeg hadde et helt enormt bånd.

Anonymkode: c04f2...f5f

Jeg foretrekker hunder ja, men jeg vokste opp med katter og leser dem like tydelig som hunder. Men hunder gir mer av seg selv og på en helt annen måte en det katter gjør. 

Jeg har en 17 år gammel katt som jeg har hatt hele mitt voksne liv og jeg er kjempeglad i henne, men vennskapet jeg har med henne kan ikke sammenlignes med det jeg har med hunden min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...