Gå til innhold

Syns dere 37 år er gammelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 35 da jeg fikk yngste, hun er nå skolejente. Når jeg ser på foreldreguppa på foreldremøter her er jeg langt fra eldst, og gjennomsnittsalderen er ganske høy. Er noen få foreldre bare som er i 20-årene, og det er de som skiller seg ut og ser veldig unge ut ;)

Anonymkode: 07f71...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna er små er det lite problemer, tenker mer at det kan bli vanskelig når de blir ungdommer. Jeg fikk selv barn som 32 åring. Det går fint men jeg ville ikke vært eldre om jeg kunne unngått det. Tanken på ungdomshormoner når jeg selv går igjennom overgangsalder høres ikke så greit ut.  Jeg syntes alt var lett å når barna var små, nå med tenåringer føler jeg at det er mye mer som kreves av meg både mentalt og ikke minst økonomisk. 

Anonymkode: 0932d...a37

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mor var 30 da jeg ble født, og jeg syntes det var såå flaut, at hvis noen spurte om alderen hennes, så måtte jeg alltid legge til at jeg hadde en søster som var 10 år eldre enn meg.  😂 

Anonymkode: f50b2...ead

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik hadde jeg det også :-) [...]

Pappa og jeg hadde bursdag på likt og da jeg fylte 10 var han 50. 

HI

Anonymkode: 379a3...232

Så sært! 

Jeg er født på faren min sin 30årsdag 😊

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha yngre foreldre er heller ingen garanti for at man får ha de lenge

Anonymkode: 76a57...a78

nei, desverre... mine mamma var 19 og pappa var 25 når de fikk meg. begge døde  rundt 50 år gamle. bestemora mi var over 30 når hun fikk pappa. hun levde til hun var 95. så pappa døde før min bestemor

så han hadde sin gamle mor hele livet. jeg mistet mine unge foreldre tidlig 

Anonymkode: 4636e...e20

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik tenkte jeg også når jeg var 28 og 2 barnsmor. Da skulle jeg ha nr 3 ihvertfall før jeg ble 32, så ble det utvidet til 35. Nå ble det ikke sånn, da vi ikke hadde tid å planlegge et barn til i den perioden. Nå er jeg snart 37 og håper på graviditet så fort som mulig. Pr i dag tenker jeg at om det ikke skjer før jeg blir 40, så legger vi inn årene, men hvem vet hva jeg tenker når jeg nærmer  40?

Anonymkode: 24178...2fa

Ikke sikkert det blir som vi tenker heller :-) 

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen! Håper spiren sitter fort hos dere ☺️

Skrevet

mor var 35 da hun fikk meg og jeg vokste opp skikkelig flau over å ha så gammel mor. nå innser jeg at flauheten kom fra henne - naboen var 38 da hun fikk min venninde. og ingen var flaue i det huset. 

selv fikk jeg nr 2 da jeg var 38 og nr 3 da jeg var 39. da syntes jeg at jeg var gammel mor.

må ha vært min mor som hjemsøkte meg der - nå er jeg 51, ikke gammel mor, koser meg med 12 og 13 åringen og ingen er flau av noe som helst :)

Anonymkode: caf08...1b4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er gammelt. Men smaken er som baken. Det er jo deres valg ene og alene 😊 min maks grense er egentlig 30 år. Men ting kan jo endres. Min alder spiller inn av at jeg har en eldre ektemann og han har foreldre som var gamle når de fikk barn. Moren døde dessverre men faren lever å er langt over 80 år gammel. Slik vil jeg ikke at mine barn skal ha det. 

Selv om livet er uvisst og jeg kan dø i morgen. Men vil ikke være 80+ og etterlate barn som knapt har blitt 30 år gamle.

Anonymkode: 045a0...2ac

Ja jeg forstår. Men hvis barna er 30 så er de jo godt voksne da? Jeg er nå 37 med en sprek far på 77. 

Hvis man er 80 m barn på 30, så har man jo fått dem i 50 års alderen... føler d er litt forskjell. 

Hi

Skrevet

helt greit, jeg var over 40 med alle 3 mine

Anonymkode: d32f4...eca

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

helt greit, jeg var over 40 med alle 3 mine

:) Hvor gammel var du når de fikk hver enkelt?  Jeg blir glad av å lese sånt, kanskje det er håp for meg ;)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

:) Hvor gammel var du når de fikk hver enkelt?  Jeg blir glad av å lese sånt, kanskje det er håp for meg ;)

42,45 og 47

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

42,45 og 47

:) Kan jeg spørre om det var uten noe hjelp?

Skrevet

Blir du naturlig gravid, er du ikke for gammel. 

Anonymkode: 30490...e36

Skrevet
På 2.2.2018 den 17.13, Anonym bruker skrev:

Når barna er små er det lite problemer, tenker mer at det kan bli vanskelig når de blir ungdommer. Jeg fikk selv barn som 32 åring. Det går fint men jeg ville ikke vært eldre om jeg kunne unngått det. Tanken på ungdomshormoner når jeg selv går igjennom overgangsalder høres ikke så greit ut.  Jeg syntes alt var lett å når barna var små, nå med tenåringer føler jeg at det er mye mer som kreves av meg både mentalt og ikke minst økonomisk. 

Anonymkode: 0932d...a37

Ja jeg var der med min mor... tenåring, mens hun var ustabil og sur i overgangsalderen.

Hvor mye dyrere totalt sett m ungdommer? M tanke på at man ikke betaler sfo osv lenger?

Hi

Skrevet
På 2.2.2018 den 18.24, Anonym bruker skrev:

mor var 35 da hun fikk meg og jeg vokste opp skikkelig flau over å ha så gammel mor. nå innser jeg at flauheten kom fra henne - naboen var 38 da hun fikk min venninde. og ingen var flaue i det huset. 

selv fikk jeg nr 2 da jeg var 38 og nr 3 da jeg var 39. da syntes jeg at jeg var gammel mor.

må ha vært min mor som hjemsøkte meg der - nå er jeg 51, ikke gammel mor, koser meg med 12 og 13 åringen og ingen er flau av noe som helst :)

Anonymkode: caf08...1b4

Åh så herlig å lese 💗 

Hi

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nabokona fikk sine to barn da hun var 44 og 48. På 50tallet, så helt naturlig. 

Noen kan få barn lenge. Krysser fingrene for at det også gjelder deg om du ønsker deg barn og har blitt 40. 😊

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nabokona fikk sine to barn da hun var 44 og 48. På 50tallet, så helt naturlig. 

Noen kan få barn lenge. Krysser fingrene for at det også gjelder deg om du ønsker deg barn og har blitt 40. 😊

48 år ja!

Jeg er 37. Skal til gyn for en sjekk til uka.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

:) Kan jeg spørre om det var uten noe hjelp?

uten hjelp ja :)

Skrevet

Jeg fikk mitt første og eneste barn når jeg var 40. Kroppen vil selv bestemme når du er for gammel :) 

Anonymkode: f9498...5f7

Skrevet

Jeg fikk mine to da jeg var 34 og 38.

Følte meg ikke for gammel, men nå som barna er 2 og 6, så kjenner jeg at jeg ikke er klar for mer barseltid/kolikk/nattevåk, og at det holder med de to jeg har. 

Bestemor fikk foresten syv barn, de to siste som 40- og 44-åring. 😊

Anonymkode: e542e...28a

Skrevet

Nei, du er slettes ikke for gammel. Det viktigste er å kunne gi barna en trygg og kjærlig oppvekst, og det har ingenting med alder å gjøre. Kan til en viss grad forstå at noen bekymrer seg for at barna skal miste sine foreldre tidlig. Men sånt vet man ikke. Da er det i så fall mye annet enn alder en må ta i betraktning før man får barn: Ikke få barn om man røyker, lever usunt, kjører fort i trafikken, ikke bruker bilbelte, driver risikosport, har vært deprimert osv osv Alle faktorer som øker risiko for å bli drept/dø/selvmord. 

Anonymkode: 7fa0c...6d7

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du er slettes ikke for gammel. Det viktigste er å kunne gi barna en trygg og kjærlig oppvekst, og det har ingenting med alder å gjøre. Kan til en viss grad forstå at noen bekymrer seg for at barna skal miste sine foreldre tidlig. Men sånt vet man ikke. Da er det i så fall mye annet enn alder en må ta i betraktning før man får barn: Ikke få barn om man røyker, lever usunt, kjører fort i trafikken, ikke bruker bilbelte, driver risikosport, har vært deprimert osv osv Alle faktorer som øker risiko for å bli drept/dø/selvmord. 

Anonymkode: 7fa0c...6d7

Tusen takk for fint svar 💙 det er veldig sant d du sier.

Hi

Skrevet
På 2.2.2018 den 9.28, Anonym bruker skrev:

Slik hadde jeg det også :-) Foreldra mine har stort hopp mellom barna, og da jeg som nr 3 ble født var pappa 40 og mamma 35. Ingen andre hadde foreldre som var så gamle på den tida, og det preget oppveksten. Pappa og jeg hadde bursdag på likt og da jeg fylte 10 var han 50. Alle de andre hadde foreldre i starten av 30 årene. Syns det var flaut, også regnet jeg hele tiden på ca når pappa ville dø....hvor gammel jeg ville være... er fortsatt redd for det, og skulle ønske jeg fikk ha foreldrene mine lenger...yngre foreldre.

Men samtidig er det helt noe annet idag. Man får barn i alle aldre, og jeg ser jo d på bhg og skole at det er vanlig med eldre foreldre. Samtidlig som noen er veldig unge.... Jeg er 37 og ønsker meg nr 3.

HI

Jeg derimot hadde foreldre som var 21 og 24 da jeg ble født. Jeg har bestandig ønsket de hadde vært eldre. Jeg så jo hvor mye mer modne de var og hvor mye bedre foreldre de var for småsøsknene mine.

Anonymkode: aef6e...d42

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg derimot hadde foreldre som var 21 og 24 da jeg ble født. Jeg har bestandig ønsket de hadde vært eldre. Jeg så jo hvor mye mer modne de var og hvor mye bedre foreldre de var for småsøsknene mine.

Anonymkode: aef6e...d42

Det har jeg ikke tenkt på. Men d kan jo sikkert gå den veien også ja. Spes når de var såå unge. Glad jeg ikke fikk barn da jeg var 21. Hadde en venninne som fikk d og hun ville jo helst på byen i helgene osv og hadde barnevakt hele tiden. Sikkert veldig forskjell på 20 årige foreldre, men jeg er glad jeg fikk reist mye først og virkelig ønsket meg barn.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...