Gå til innhold

Hvordan ble folk så redde for sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er sikkert forskjellige erfaringer, men etter 30 år bet man ofte hva man snakker om.

Anonymkode: 10575...7f8

Mulig det er sånn i hennes barnehage, ikke dermed sagt at det er sånn ellers i samfunnet

Anonymkode: 04dd0...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg rett i Hi, at du og din familie generelt har god helse og sjelden blir smittet? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er ungen syk så holdes ungen hjemme. Skal jeg sende ungen i bhg så den kan smitte andre?????!!!

Jeg bruker gjerne alle sykt barn dager. Har jeg mulighet til det så gjør jeg det.

Som en del her skriver: ungen blir gjerne dårligere i løpet av dagen og er vi hjemme så slipper jeg å stresset med å slutte tidligere på jobben for å hente syk unge. Ikke minst er ungen min MINDRE syk når jeg gjør det slik.

Anonymkode: c427b...831

Mine barn er nesten aldri syke og jeg har ikke holdt de hjemme om de hangler, så jeg tror ikke det har noe å si

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir alltid fasinert over folk som tror at deres egen opplevelse eller sin mors opplevelse ol er et sannhetsvitne for hvordan tilstanden blant befolkningen virkelig er. For å kommer med en slik påstand og forvente at folk skal tro på deg, må du kommer med valide data og ikke synsing fra slekt og venner.

Anonymkode: cfe4a...937

Og jeg blir fascinert av de som mener det kun er den ene siden som må validere sin mening. Og i tillegg de som tror at de fleste normale folk innhenter data fra andre enn de de kjenner.

Jeg fikk tilsnakk av rektor til og med en gang fordi jeg ikke hentet barnet på skolen da de påviste hodelus. Rektor ble oppdratt litt, og måtte trekke tilbake alt hun hadde sagt om at barn skulle hjem ved påvist hodelus.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun du kommenterte gjorde det

Anonymkode: 04dd0...9d3

Det spiller ingen rolle. Syk er syk. Og det er neste umulig å slippe unna smitte for feks forkjølelse. Selv om Lise sitter og hoster i klasserommet, så kan det like lett være gamle Edna som smittet ditt barn da dere var i butikken

Skrevet
47 minutter siden, Ledda skrev:

Har jeg rett i Hi, at du og din familie generelt har god helse og sjelden blir smittet? 

Tja.. kommer an på hvilketbarn man snakker om. Jeg har 3, et av de er aldri syk omtrent. Et annet er sjelden syn, men blir veldig syk når hun først blir det og en som har vært mye syk pga astma opp igjennom årene. Jeg blir sjelden smittet av barna mine.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn er nesten aldri syke og jeg har ikke holdt de hjemme om de hangler, så jeg tror ikke det har noe å si

Herlighet! Alt har noe å si. Du kan ikke generalisere ut ifra dine barn. Folk er forskjellige, barn er forskjellige. Fint at du sender halv syke unger i bhg/skole. Jeg gjør ikke det. 

Dette kan diskuteres i det uendelige på samme måte som man kan diskutere om det er bedre å være hjemme med ettåringer eller sende dem i bhg.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herlighet! Alt har noe å si. Du kan ikke generalisere ut ifra dine barn. Folk er forskjellige, barn er forskjellige. Fint at du sender halv syke unger i bhg/skole. Jeg gjør ikke det. 

Dette kan diskuteres i det uendelige på samme måte som man kan diskutere om det er bedre å være hjemme med ettåringer eller sende dem i bhg.

Jeg har jo hatt den tiden da de ble smittet hele tiden jeg også, men nå som de er større er de sjelden syke. 

Selvsagt har ikke alt noe å si. Hun generaliserte ut fra sine barn, men jeg kan ikke ut fra mine? Jeg mener at det ikke gjør barn friskere å holde de hjemme så snart de hoster og hun mener det er selve årsaken til at de er mindre syke. Begge har barn som er sjelden syke og jeg sier da at det nok ikke har noe å si for generell helse hvor mye de holdes hjemme ved hangling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...