Anonym bruker Skrevet 13. mars 2018 #26 Skrevet 13. mars 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og her sitter jeg enda... nye uenigheter som sårer meg. Jeg sier unnskyld. Han trekker seg unna. Jeg blir usikker og såret. Snakker ikke om det, lar han få avstanden. Tenker at dette ikke kan fortsette. Går et par dager og alt er fint igjen for hans del, prater om fremtiden og alt det positive vi skal gjøre. Jeg greier ikke kutte han ut men vet at dette ikke kan være normalt ? Anonymkode: 37714...bdb Ser du ikke at alle ordene om at ting skal bli bedre bare er for å lure deg til å bli slik at han kan fortsette å manipulere og kontrollere og psyke deg ned? Vil tro han ikke har oppsøkt psykolog som han tidligere har sagt. Og vil tro du heller ikke har krevd parterapi. Når du ikke greier å kutte ut en mann som psyker deg ned, manipulerer og kontrollerer deg, da er det på høy tid å skaffe deg hjelp for deg selv, uten han, Hi. Blir du med denne mannen blir du ødelagt! Håper dere ikke har barn i dette, for da sørger du for at de også blir ødelagt om du fortsetter å bli med ham. Din manns oppførsel er ikke normal. Du må begynne å tro at du fortjener bedre. Men du får det aldri bedre om du ikke kommer deg unna den mannen. Anonymkode: 45cd6...acd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2018 #27 Skrevet 13. mars 2018 Du har helt rett i at han ikke har oppsøkt psykolog eller terapi enda. Jeg ser jo at det blir mye ord og lite handling. Mange lovnader som ikke innfris. Hva hjelper det vel med snakk om en ikke akter deretter... og jeg ser at jeg tror på en ny begynnelse hver gang. Ønsker jo det så innderlig! Også er det så fint de dagene som er gode, og jeg slapper, kjenner meg trygg og tenker at vi skal være sammen for alltid. Men så skjer det plutselig noe igjen, går gjerne en del uker i mellom, opp mot noen måneder, som snur det helle opp ned... Anonymkode: 37714...bdb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #28 Skrevet 7. april 2018 Noen som har vært igjennom noe lignende og har brutt ut? Trenger litt tips og pepp talk... går det an å bryte og fortsatt være «venner»i etterkant? Hvordan gjør en det slutt på best måte med slike personer? Anonymkode: 37714...bdb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #29 Skrevet 7. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som har vært igjennom noe lignende og har brutt ut? Trenger litt tips og pepp talk... går det an å bryte og fortsatt være «venner»i etterkant? Hvordan gjør en det slutt på best måte med slike personer? Anonymkode: 37714...bdb Å være venner med slike menn er farlig - for de vil fortsette å psyke deg ned og fortsette å manipulere og kontrollere deg. De vil love deg alt de må for å få deg i et forhold igjen, og så begynner samme - og verre! - nedpsyking igjen. Og da blir det enda verre å komme seg unna. Bryt med ham og kutt all kontakt, det er det beste for deg selv. Om han ikke respekterer det og fortsetter å trakassere deg så er politiet neste stopp for å få ham til å slutte. Nå har det gått fire måneder siden du opprettet tråden. Du må slutte å tenke og begynne å ta kontroll over ditt eget liv, Hi. Jo lenger du blir i dette forholdet jo vanskeligere blir det for deg å komme deg ut. Han har vist deg at han ikke mener alvor med å oppsøke psykolog eller parterapi. Hvor mye tydeligere må han bli før du forstår? Hvor mye synes du det er greit at han psyker deg ned og ødelegger deg før du går? Anonymkode: 45cd6...acd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #30 Skrevet 7. april 2018 Jeg ser hva du mener, og tenkt tanken på å bryte nå med det samme nå som han er på jobbreise. Men jeg har flere ting hos han som jeg vil hente. Men tenker jeg bare skal avse tingene.. for vet ikke om jeg er like sterk etter å ha sett han igjen. Anonymkode: 37714...bdb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #31 Skrevet 7. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser hva du mener, og tenkt tanken på å bryte nå med det samme nå som han er på jobbreise. Men jeg har flere ting hos han som jeg vil hente. Men tenker jeg bare skal avse tingene.. for vet ikke om jeg er like sterk etter å ha sett han igjen. Anonymkode: 37714...bdb Høres ut som en god idé å bryte nå. Ting du har hos ham kan du avtale at f.eks. din far eller en bror eller et vennepar henter hos ham, men uten at du selv gjør det. Siden du føler han har sånn tak på deg så kan du også kontakte nærmeste krisesenter og be om å få snakke med dem, de driver også med rådgivning uten at man må bo hos dem. Kutt ham ut nå, da begynner du å frigjøre deg selv, og da kan du bygge deg opp igjen og etterhvert finne en mann som du kan være deg selv sammen med og som er trygg og god for deg. Anonymkode: 45cd6...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå