Gå til innhold

Vinteraktivitetsdag - kort varsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skrev info på tavlen i gangen onsdag om at de skulle ha aktivitetsdag fredag samme uke.  Litt kort varsel, eller innafor?

Anonymkode: 7b088...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle problemet være? 

Anonymkode: a9457...ee2

Skrevet

Innafor, sånn som vinteren er her på Østlandet har vi alltid ski tilgjengelig.

Anonymkode: dd3b2...841

Skrevet

Det må da være greit. Jeg synes det er supert at skole/barnehage hiver seg rundt og tar aktivitetsdag når været passer. 

Hva er problemet?

Skrevet

Vi fikk melding i ettermiddag om at det er i morgen... 

Anonymkode: c0343...bb0

Skrevet

Må jo ha ei nokså sikker vermelding før ein lagar til noko sånt. Meir enn eit par dagars varsel kan ein ikkje rekne med.

Skrevet

Greit med kort varsel, man må tilpasse seg været. Men jeg synes meldingen bør komme på mail eller SMS. Å skrive på en tavle er ikke så lett å få med seg...

Anonymkode: dd481...579

Skrevet

Jeg synes det er innafor når været er så ustabilt som det er de fleste steder. Men jeg synes at meldingen må komme på sms eller mail, ikke på en tavle

Anonymkode: 6345d...261

Skrevet

Her må man bare kaste seg rundt når været er der, vi har så få dager med snø i året (kysten på sørlandet) at har vi plutselig snø og godvær må det bli aktivitetsdag med en gang.

Har hendt flere ganger her at vi har fått beskjed dagen før

Anonymkode: c18df...c46

Skrevet

Jeg vil si både og. Hvis det er valgfritt om de vil ha ski eller akebrett er det greit, men hvis alle må stille med ski må det være bedre varsel. Er ikke alle som har ski som må kjøpe eller låne. Og noen har ski som står på hytta osv. 

Anonymkode: d2dcc...971

Skrevet

Da kan dere vel gi tilbakemelding om at dere ønsker beskjed om når slike utedager kan komme, slik at dere kan forberede dere bedre neste gang.

Her hos oss er det ikke noe problem om det kommer en plutselig uteaktivitetsdag, da alt av vinteraktivitetsutstyr står i uteboden, og blir sjelden brukt i skolesammenheng før etter midten av februar, når det stortsett ikke er så kaldt lenger.

Anonymkode: a4e6b...711

Skrevet

Vel, jeg har barn på skole og i barnehage. Jeg bor i Norge. Det er vinter hvert år. Jeg vet at om det blir snø nok i januar/februar blir det aktivitetsdag. Hvert eneste år. Jeg har utstyret klart i desember. Så er det i orden at beskjeden kommer dagen før. Det er jo ikke overraskende at det skal være aktivitetsdag?

Skrevet

Innenfor

Anonymkode: 71ccc...446

Skrevet

Vi fikk beskjed dagen Før,  må jo hive seg rundt når snøen først ligger. 

Anonymkode: 69687...299

Skrevet

Selvfølgelig greit.

Anonymkode: ac094...21d

Skrevet

Jeg syns det er greiere enn den vi fikk fra skolen i desember om vinteraktivitetsdag 15.januar, det var ikke vintervær den dagen all snøen var blitt til is og nå kan de ikke ha aktivitetdag for de har andre planer osv.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det er kort varsel, særlig om man har ski ol på hytta, eller ting må fikses på. 

Anonymkode: 0495f...2ed

Skrevet
2 timer siden, Sjusak skrev:

Vel, jeg har barn på skole og i barnehage. Jeg bor i Norge. Det er vinter hvert år. Jeg vet at om det blir snø nok i januar/februar blir det aktivitetsdag. Hvert eneste år. Jeg har utstyret klart i desember. Så er det i orden at beskjeden kommer dagen før. Det er jo ikke overraskende at det skal være aktivitetsdag?

Ikke alle har råd til å ha masse dyrt utstyr stående for bruk 1-2 ganger i året. Og som ofte må fornyes etter 1-2 år pga barnet vokser. Da må man kansje låne av familie, venner eller kommunens utlånssentraler. Det er som regel ikke gjort i en håndvending. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle har råd til å ha masse dyrt utstyr stående for bruk 1-2 ganger i året. Og som ofte må fornyes etter 1-2 år pga barnet vokser. Da må man kansje låne av familie, venner eller kommunens utlånssentraler. Det er som regel ikke gjort i en håndvending. 

Bruk 1-2 ganger i året? Aktiv familie much?

Skrevet

Bruk 1-2 ganger i året? Aktiv familie much?

Det finnes flere måter å være aktiv på da. ;)

Her var det også vinteraktivitetsdag på kort varsel, det må det nesten bare bli noen steder for at det skal funke. Men de kunne velge mellom ski, skøyter, snowboard og aking, så da er det ikke noe problem. :)

Anonymkode: 8fe14...ca4

Skrevet

Vi fikk varsel nå i ettermiddag om at de skal på skitur imorgen😜 Men vi fikk samtidig beskjed om at de som ikke har utstyr kan få låne av skolen. Og da er det helt innafor, spør du meg! Gjelder å nyte vintern når vi har den her!!

Anonymkode: f5774...9db

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det ikke er skolen som styrer når snøen kommer, så kan man vel ikke forvente vinteraktivitetsdag heller da. Alternativet er at det er vinteraktivitetsdag en dag det ikke er snø, fordi den regnet bort/smeltet bort mens man ventet på at man kunne ha den for å gi foreldrene langt nok varsel

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk varsel nå i ettermiddag om at de skal på skitur imorgen😜 Men vi fikk samtidig beskjed om at de som ikke har utstyr kan få låne av skolen. Og da er det helt innafor, spør du meg! Gjelder å nyte vintern når vi har den her!!

Anonymkode: f5774...9db

Så lenge skolen har låne utsyr er det jo ikke noe problem 

Skrevet

Så lenge det ikke er skolen som styrer når snøen kommer, så kan man vel ikke forvente vinteraktivitetsdag heller da. Alternativet er at det er vinteraktivitetsdag en dag det ikke er snø, fordi den regnet bort/smeltet bort mens man ventet på at man kunne ha den for å gi foreldrene langt nok varsel

Skolen kan heller ikke forvente at alle har mulighet til å skaffe utstyr på kun ett par dagers varsel. Da får i tilfelle flere skoler stille opp med låne utstyr. Eventuelt at ungene selv kan velge hva slags utstyr de ønsker bruke. De aller fleste  har ett akebrett stående. 

Skrevet

Skolen kan heller ikke forvente at alle har mulighet til å skaffe utstyr på kun ett par dagers varsel. Da får i tilfelle flere skoler stille opp med låne utstyr. Eventuelt at ungene selv kan velge hva slags utstyr de ønsker bruke. De aller fleste  har ett akebrett stående. 

Er ikke det ganske vanlig da at en vinteraktivitetsdag ikke bare innebærer skigåing?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...