Gå til innhold

Mitt barn mobber har blitt tvangsflyttet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vedtaket før jul, at han skulle begynne i ny skole etter nyttår. Det skjedde dessverre ikke. MEN, forrige mandag og resten av uken møtte han ikke opp på skolen. Han hadde byttet skole. Fikk endelig bekreftelse på fredag av kontaktlærer, ved at vi fikk utskrift av navnene på elevene i mitt barn klasse. Og hans navn sto IKKE der. For en lettelse. Barnet mitt svever av lykke. 

Til dere andre foreldre, ikke gi opp. Jo flere som setter krav, jo sterkere vil vi være. 

Anonymkode: 08271...ed0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk vedtaket før jul, at han skulle begynne i ny skole etter nyttår. Det skjedde dessverre ikke. MEN, forrige mandag og resten av uken møtte han ikke opp på skolen. Han hadde byttet skole. Fikk endelig bekreftelse på fredag av kontaktlærer, ved at vi fikk utskrift av navnene på elevene i mitt barn klasse. Og hans navn sto IKKE der. For en lettelse. Barnet mitt svever av lykke. 

Til dere andre foreldre, ikke gi opp. Jo flere som setter krav, jo sterkere vil vi være. 

Håper også at han som mobbet får mer hjelp enn å bli flyttet. Det er ikke sikkert han har det greit i det hele tatt.

Jeg ble mye mobbet som barn. Noen av dem var bare dårlige folk - og er det enda. Men noen av dem hadde fryktelige forhold hjemme, særlig en av dem.. det kom for en dag da vi var voksne. I dag er han verdens fineste, men han var virkelig helt forferdelig på skolen. Noe jeg har full forståelse or når jeg som voksen har fått innblikk i hva han opplevde hver dag.

Anonymkode: 5e845...570

Skrevet

Synd for alle at ting ikke blir tatt tak i før det blir så ille at slike tiltak er nødvendig. Men veldig godt at slike tiltak blir gjort når det først har gått så langt.

Håper barna får det bedre nå! :)

Anonymkode: 633b7...c43

Skrevet

Håper også at han som mobbet får mer hjelp enn å bli flyttet. Det er ikke sikkert han har det greit i det hele tatt.

Jeg ble mye mobbet som barn. Noen av dem var bare dårlige folk - og er det enda. Men noen av dem hadde fryktelige forhold hjemme, særlig en av dem.. det kom for en dag da vi var voksne. I dag er han verdens fineste, men han var virkelig helt forferdelig på skolen. Noe jeg har full forståelse or når jeg som voksen har fått innblikk i hva han opplevde hver dag.

Anonymkode: 5e845...570

Det er mitt minste problem. Nå er det fullt fokus på å få et bedre klassemiljø. Og det vet jeg at vi vil få til. 

Skrevet

Fantastisk!!

Anonymkode: dfaa3...1c4

Skrevet

Håper begge barna nå får det bedre!

Anonymkode: 4636d...7c1

Skrevet

Tipper ting har vært ganske ille for at en elev blir flyttet fra klassen.

Skrevet

Skjedde med mitt barns mobber også og ting ble bare verre😥 Andre barn skyldte på mitt barn og plaget barnet mitt fordi vennen deres måtte bytte skole. Ble så uholdbart at barnet mitt fikk til slutt bytte skole. Det var det beste og etter skolebytte ble det bra👍🏻😊 

Håper det går bedre for dere. Lykke til! 

Anonymkode: 1d286...5c4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kort sagt, hvis voksne samler seg som mobb for å bli kvitt et bestemt barn fra en skole, så kan de det? Husket dere å ta med høygafler? 

Anonymkode: 4c44a...432

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kort sagt, hvis voksne samler seg som mobb for å bli kvitt et bestemt barn fra en skole, så kan de det? Husket dere å ta med høygafler? 

Skulle bare mangle! Hvorfor skal mobberen beskyttes? 

Anonymkode: 9f7f9...a56

Skrevet

Skulle bare mangle! Hvorfor skal mobberen beskyttes? 

Fordi de er barn. Og med samme krav på stabilitet og læringsmiljø som andre barn. En skoleplass på nærskolen er en rettighet, ikke en gunstbevisning eller premie for ok oppførsel. 

At et barn mobber er de voksnes unnfallenhet stilt til skue.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjedde med mitt barns mobber også og ting ble bare verre😥 Andre barn skyldte på mitt barn og plaget barnet mitt fordi vennen deres måtte bytte skole. Ble så uholdbart at barnet mitt fikk til slutt bytte skole. Det var det beste og etter skolebytte ble det bra👍🏻😊 

Håper det går bedre for dere. Lykke til! 

Anonymkode: 1d286...5c4

Det var akkurat det jeg satt og tenkte på. Hva med mobberns venner ? Håper de ikke er sure og tar det ut på gutten. 

Anonymkode: 91ca2...59b

Skrevet

Men flytter de ikke bare problemet? Synd for den nye klassen

Anonymkode: 32a73...e71

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

En skoleplass på nærskolen er en rettighet, ikke en gunstbevisning eller premie for ok oppførsel. 

Men kanskje det burde være det? Hvis retten til å gå på nærskolen forutsatte at eleven evner å være der uten å gjøre medelevers skolegang til et lite helvete, så kanskje flere foreldre hadde gjort en større innsats for at ungene deres ikke skulle finne glede i å ødelegge andre?

Anonymkode: 62e65...8a0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kanskje det burde være det? Hvis retten til å gå på nærskolen forutsatte at eleven evner å være der uten å gjøre medelevers skolegang til et lite helvete, så kanskje flere foreldre hadde gjort en større innsats for at ungene deres ikke skulle finne glede i å ødelegge andre?

Du glemmer at det er snakk om barn, og ikke alle barn kommer fra ressurssterke hjem.

For ikke lenge siden var det en avissak her om vold i skolegården, og en kommentar som gikk igjen fra leserne var "Hvor er foreldrene?"

Jeg vet at gutten det var snakk om har en mor som er pillemisbruker og en far som er voldelig, han har vokst opp med at far denger mor og at mor ligger i pillerus på sofaen. Barnevernet har vært inne med div tiltak, men uansett hva de har gjort er det dette barnet har vokst opp med. 

Når dette barnet møter konflikter i skolegården, hvordan tror du det prøver løse det?

Spiller ingen rolle hvor mange ganger du flytter et sånt barn fra skole til skole, du gjør bare problemet større for hver flytting.

Anonymkode: 6c6d6...62e

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Men flytter de ikke bare problemet? Synd for den nye klassen

Anonymkode: 32a73...e71

Ikke nødvendigvis. Mobbing skjer alltid i et sosialt samspill. Mobbere har som regel støttespillere. Og de fleste velger/tør ikke å gripe inn.

I en ny klasse mangler mobberen nettverket sitt og vil ofte ikke få posisjon som mobber.

Også er det enorm forskjell på skoleledelse. Noen skoler er bare elendige på mobbing (jeg jobbet i ppt) 

Anonymkode: b84f5...f76

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de er barn. Og med samme krav på stabilitet og læringsmiljø som andre barn. En skoleplass på nærskolen er en rettighet, ikke en gunstbevisning eller premie for ok oppførsel. 

Jeg sitter i FAU og vi har akkurat jobbet med nytt ordensreglement som er sendt ut på høring i vårt fylke, og i det foreslåtte reglementet står det veldig klart at mobberen kan flyttes hvis andre tiltak ikke har løst problemet. Dette igjen betyr at barn har en rett til å gå på nærskolen så lenge det forholder seg til det gjeldende ordensreglementet, hvis det brytes gjentakende ganger så mister eleven en del rettigheter som å gå på nærskolen. Jeg er veldig glad for det nye reglementet som er sendt ut på høring da det faktisk stiller krav til hver enkelt elev, og ikke minst ansvarliggjør både foreldre og barn. Det er selvfølgelig svakere konsekvenser dess yngre barnet er, da barn på de første trinnene på barneskolen ikke har den samme forutsetning som f.eks en 13 åring å forstå rekkevidden av konsekvensene negative handlinger kan gi, men selv på de nederste trinnene har man noen sanksjonsmuligheter hvis ingenting annnet hjelper.

Anonymkode: 9e249...b67

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les side 5.

Nye%20skolemilj%C3%B8regler%20-%20presen

Skrevet

Veldig flott at det faktisk skjer, at mobberen må flytte i stede for at den som blir mobbet må bytte skole for å komme seg vekk fra mobberne - men det er jo flere sider til dette da, som er nevnt av flere over her - løser dette problemet eller bare flyttes det? Hva med mobbernes kamerater, vil de nå ta dette utover mobbeofferet at de "mistet" kameraten sin? Blir dette fulgt opp på den nye skolen ift mobberen? Det ligger jo som regel noe bak når barn mobber, de gjør det sjelden fordi de er onde, og å bare straffe uten å prøve å finne ut av problemt kan gjøre vondt verre.

Jeg har en søster som ble veldig mobbet på barne -og ungdomsskolen, og som sliter med posstraumatisk stressyndrom nå i voksen alder pga dette, så all honnør til at det blir lettere å fjerne mobberene, for i hennes tilfelle var det hun som måtte fjerne seg fra skolen og mobberne.

Anonymkode: b1295...097

Skrevet

På mitt barns skole var det 2 mobbere i klassen..de rottet seg sammen og gjorde skoledagen til mitt barn til et helvete. Hvis den ene mobberen var borte noen dager fra skolen så var det fred og få. Så vil jo påstå at det kan hjelpe å flytte mobberen til en ny skole hvor dem ikke har noe nettverk..altså mobbestøttespillere som i dette tilfellet. Desverre så var det mitt barn som var nødt til å flytte skole for å komme seg bort fra mobberne da både lærer og rektor var fullstendig innkompetent og gjorde ingenting med problemet. Dette var fra 1-3 klasse så dem starter tidlig å være trollete.

Anonymkode: b6ab2...e7e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje foreldrene er de som har startet den nedadgående spiralen ved å lære sitt barn grusomhet? Har det falt seg inn at de ikke er "født slemme"? 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les side 5.

Nye%20skolemilj%C3%B8regler%20-%20presen

Ja, "juss" og straff er den blåblå regjeringens svar på alt. Kan man ikke forebygge (fordi man ikke gidder) kan man alltids demonisere noen individer og straffe dem etter at skaden er skjedd. Også om de er barn...

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, "juss" og straff er den blåblå regjeringens svar på alt. Kan man ikke forebygge (fordi man ikke gidder) kan man alltids demonisere noen individer og straffe dem etter at skaden er skjedd. Også om de er barn...

Hi her

Med tanke på hvor mange barn som har fått sine liv ødelagt pga mobbing, så er det jaggu på tide å prøve med litt straff. ...Sitter her ved siden av et barn som er så fornøyd! At en mobber måtte bytte skole, ja det er liten pris å betale. Barn bytter skole stadig. 

Skrevet

Så bra at mobberen blir flyttet, og ikke den som blir mobbet. Mobbeofferet har hatt straff nok gjennom lang tid med mobbing. Ja, vet det er barn det dreier seg om, og at mobberen kanskje har det tøft andre steder enn på skolen. Det er selvsagt ille, og må taes tak i. Men det rettferdiggjør likevel ikke at et barn skal ødelegge et annet barns skoletid og liv. Mobberen gjør noe galt, og når intet fører frem, må vedkommende flyttes til annen skole. Mange kan ha en vond og grusom oppvekst, men mobber ikke andre likevel, de har en grunnleggende/medfødt evne til empati og mener ikke at andre skal ha det like vondt eller verre enn dem. Når en mobber ikke evner å forandre sin oppførsel, ikke ser hvor vondt han gjør andre , ikke har empati, da må han/hun flyttes vekk. Konsekvens etter en fæl oppførsel .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...