Gå til innhold

Hjelp ang lønn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min arbeidsdag er 8 timer om dagen 5 dager i uka, altså 40 timer i uka. Har betalt lunsj. Fastlønnet.Vi har nå oppdaget at vi bare har blitt lønnet for 37,5 timer i uka. Jobber i fylkeskommunen. Har vi krav på etterbetaling da? 

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor jobber dere 8 timer når dere har betalt lunsj? Det er vel vanlig å jobbe 7,5 t da

Anonymkode: 49421...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i kontrakten din da? 

Hva står det i tariffavtalen?

hva står det i timeregistreringssystemet?

har dere sommer og vintertid?

Anonymkode: 54b94...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sommertid. Står arbeidstid 8-16. 40 timer.  Vi har fri hele sommerferien, men trekkes fra lønna månedlig for å dekke dette.  

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke sommertid. Står arbeidstid 8-16. 40 timer.  Vi har fri hele sommerferien, men trekkes fra lønna månedlig for å dekke dette.  

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Du jobber da en halvtime ekstremt gjennom året fordi du har fri i skolens ferie. 

Anonymkode: 54b94...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du jobber da en halvtime ekstremt gjennom året fordi du har fri i skolens ferie. 

Anonymkode: 54b94...9df

En halvtime mer....

Anonymkode: 54b94...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke sommertid. Står arbeidstid 8-16. 40 timer.  Vi har fri hele sommerferien, men trekkes fra lønna månedlig for å dekke dette.  

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Da har du forklaringen. Uansett er du utrolig heldig. De aller færreste har betalt lunsj ! Og så lang ferie 

Anonymkode: cef71...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke sommertid. Står arbeidstid 8-16. 40 timer.  Vi har fri hele sommerferien, men trekkes fra lønna månedlig for å dekke dette.  

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Rettelse: det står 37,5, men vi har fått beskjed om at arbeidsdagen vår er fra 8 til 16. Er sikker på at vi ikke har fått betalt for mere enn 37,5 timer i uka...

 

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber da en halvtime ekstremt gjennom året fordi du har fri i skolens ferie. 

Anonymkode: 54b94...9df

Nei. Vi trekkes i lønn hver mnd for å kompensere for det.

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du forklaringen. Uansett er du utrolig heldig. De aller færreste har betalt lunsj ! Og så lang ferie 

Anonymkode: cef71...546

Om vi jobber 2,5 timer mere i uka enn det vi får betalt for, så det er jo det ikke riktig, uansett hvor heldig vi er. Vi FÅR ikke ferie i 8 uker. Vi trekkes i lønn hver måned for å kompensere. 

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du vel ikke betalt lunsj da? 

Anonymkode: 01345...839

Jo det har vi.

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det har vi.

Anonymkode: 09eee...6f2

Men du jobber jo ikke mere enn 37,5 timer i uke. Det er krav om 30 min spisepause når man jobber over 6 timer. Du har fastlønn skriver du. Da vet du vel om du får betalt ut det som står som fastlønn. Timene spiller jo bare en rolle om du får timelønn. 

Anonymkode: 85d17...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rettelse: det står 37,5, men vi har fått beskjed om at arbeidsdagen vår er fra 8 til 16. Er sikker på at vi ikke har fått betalt for mere enn 37,5 timer i uka...

 

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Står det også der at lunsjen er betalt? Og at dere skal ha betalt for 8 timer?

At det står at arbeidstiden er 8-16 betyr ikke at dere har betalt lunsj, men at dere MÅ ta 30 min pause når dere jobber full dag.

Anonymkode: 0454a...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du jobber jo ikke mere enn 37,5 timer i uke. Det er krav om 30 min spisepause når man jobber over 6 timer. Du har fastlønn skriver du. Da vet du vel om du får betalt ut det som står som fastlønn. Timene spiller jo bare en rolle om du får timelønn. 

Anonymkode: 85d17...5ce

100 % stilling er normalt  timer 7,5 timer.  Jeg har betalt lunsj og er på jobb i 8 timer. Jeg får betalt for kun 7,5 timer. Da får jeg jo 2,5 timer for lite betalt i uka...Eller er jeg helt på jordet? 🤔

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Står det også der at lunsjen er betalt? Og at dere skal ha betalt for 8 timer?

At det står at arbeidstiden er 8-16 betyr ikke at dere har betalt lunsj, men at dere MÅ ta 30 min pause når dere jobber full dag.

Anonymkode: 0454a...614

Det står at vi har betalt lunsj.

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det står at vi har betalt lunsj.

Anonymkode: 09eee...6f2

Snakk med lønn, da! :)

Anonymkode: 91773...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

100 % stilling er normalt  timer 7,5 timer.  Jeg har betalt lunsj og er på jobb i 8 timer. Jeg får betalt for kun 7,5 timer. Da får jeg jo 2,5 timer for lite betalt i uka...Eller er jeg helt på jordet? 🤔

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Men du skriver jo i hovedinnlegget at du har fastlønn. Det er ikke timebetalt. Det er fastlønnet delt på 12 mnd. Er det det du får i mnd? 

Anonymkode: 85d17...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du skriver jo i hovedinnlegget at du har fastlønn. Det er ikke timebetalt. Det er fastlønnet delt på 12 mnd. Er det det du får i mnd? 

Anonymkode: 85d17...5ce

Sorry!! Min feil! 37, 5 timer står det i kontrakten! Blir selvsagt ikke fastlønn! Skriver bare ikke timelister. Så hvordan blir det dæ når vi jobber 40 timer? 

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rettelse: det står 37,5, men vi har fått beskjed om at arbeidsdagen vår er fra 8 til 16. Er sikker på at vi ikke har fått betalt for mere enn 37,5 timer i uka...

 

Hi

Anonymkode: 09eee...6f2

Du skal jo ikke ha det heller når dere har fri hele sommeren.

Anonymkode: 49421...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal jo ikke ha det heller når dere har fri hele sommeren.

Anonymkode: 49421...91a

Vi blir trekket i lønn hver måned.  Får bare utbetalt 89% pga sommeren.

Anonymkode: 09eee...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir trekket i lønn hver måned.  Får bare utbetalt 89% pga sommeren.

Anonymkode: 09eee...6f2

Ja, akkurat som alle får trukket feriepenger. Men til i motsetning til de fleste andre så har de bare 5 uker ferie. De 2,5 timene er jo noe dere jobber inn, for å kunne få fri om sommeren. Hvor mange uker har dere fri på sommeren.

Anonymkode: 49421...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du jobber jo ikke mere enn 37,5 timer i uke. Det er krav om 30 min spisepause når man jobber over 6 timer. Du har fastlønn skriver du. Da vet du vel om du får betalt ut det som står som fastlønn. Timene spiller jo bare en rolle om du får timelønn. 

Anonymkode: 85d17...5ce

Du er jo helt på jordet. SELVSAGT har antall timer en betydning selv om hun har fastlønn! Hvis hun har 100 % stilling med fastlønn OG betalt lunsj skal hun jobbe 7,5 timer hver dag. Alt over det er faktisk overtid, ev fleksitid, som må betales ut i ekstra lønn og/eller avspassering. 

HI: Hvis dere får ferie i mer enn 5 uker (Ev 4 uker og 2 dager dersom dere kun får lovfestet ferie) per år, må jo det bety at den ekstra halvtimen hver dag går til å dekke opp de ekstra fridagene dere får om sommeren. Tenker jeg. 

Anonymkode: 94cab...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...