Gå til innhold

Jeg hater barnebursdager

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

I love it!! Sånn blir det neste år. Takk for tipset!

HI

Anonymkode: bbefb...215

Fint at du kan bruke tipset! 😊 Det kommer til å gå som smurt. 

Anonymkode: 38bad...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er VIRKELIG ikke min erfaring!!!

Hilsen jentemamma

Anonymkode: ef1ab...bbd

Min erfaring er også at jenter er roligere. Har 3 jenter og derfor hatt utallige jentebursdager opp gjennom årene. Har aldri opplevd hopping i sofaen,  slåssing eller annen utagering.

Anonymkode: 7be27...dc1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er også at jenter er roligere. Har 3 jenter og derfor hatt utallige jentebursdager opp gjennom årene. Har aldri opplevd hopping i sofaen,  slåssing eller annen utagering.

Anonymkode: 7be27...dc1

Det har ikke jeg heller, med 2 gutter. :)

Anonymkode: 179b5...db8

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt til sønnen at han får velge, 1000kr rett i lomma, eller barnebursdag 🤣 jeg orker det rett og slett ikke lenger. I år blir han 10. Og det er 18 gutter i klassen. Heldigvis vil han heller ha pengene. Så da inviterer vi heller nabo guttene innom og har en rolig bursdag med gaming og kaker 😍🍭

Anonymkode: 2aabf...d2d

Så utrolig trist!

Du må jo ikke lage kalas for alle, men p tilby gutten penger fremfor venner 😳 jeg er sjokka...

Anonymkode: 4bcb3...077

Skrevet

I år starter minste med kun bestevenner, halleluja, gleder meg til å ikke ha hele kullet på bursdagsfeiring mer. 

Nå har jeg holdt på med disse pyton bursdagsfeiringene i 7 år. Må vel innrømme jeg ikke ser helt effekten ved å invitere alle. Ikke noe mindre mobbing og utstigning i klassene til ungene enn det var i min. 

Anonymkode: 1c88c...457

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig trist!

Du må jo ikke lage kalas for alle, men p tilby gutten penger fremfor venner 😳 jeg er sjokka...

Anonymkode: 4bcb3...077

Er da ikke sikkert at alle i klassen er venner, hvordan får du det til å velge venner foran penger? Kan jo godt være denne gutten er med venner hver dag ellers i året. 

Min sønn ville ikke ha hele klassen til slutt, flere pøbler i klassen. De ødela jo hele bursdagen. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år starter minste med kun bestevenner, halleluja, gleder meg til å ikke ha hele kullet på bursdagsfeiring mer. 

Nå har jeg holdt på med disse pyton bursdagsfeiringene i 7 år. Må vel innrømme jeg ikke ser helt effekten ved å invitere alle. Ikke noe mindre mobbing og utstigning i klassene til ungene enn det var i min. 

Hi her.

Jeg er litt innpå samme tanken. Jeg ser heller ingen effekt av at hvis alle inviteres så minsker mobbing og utestenging. De som dessverre blir mobbet, blir mobbet også i bursdager. Jeg så det tydelig i en bursdag jeg var i for noen måneder siden. Der endte fire, fem jenter med å fryse ut og snakke stygt om en annen midt foran oss voksne. Det skjedde midt blant oss. 

En annen ting med alle disse bursdagene, er at når det blir så mange, er det ikke moro lenger. Ikke for de inviterte, ikke for foreldrene, og i hvert fall ikke for bursdagsbarnet. Og så er det halloween. Og julefester. Og karneval. Og 17.mai-fester. Hele tiden er det noe festligheter. 

Jeg synes det blir for mye, og jeg gleder meg til barna mine kan invitere de de selv ønsker til en rolig, hyggelig feiring.

Anonymkode: bbefb...215

Skrevet

De mest suksessfulle bursdagene vi har avhold har vært ved at vi har laget et "strengt" program. F.eks. Topp 1 bursdagen til vår unge. Nøkkelen er å være tydelig fra start til slutt samt holde ungene opptatt.

Utebursdag på 2 timer.

- Lage skattejakt som tar 20-30 min. Lag masse spørsmål som ungene må svare riktig på for å bli ledet til neste sted hvor en til slutt ender opp ved "skatten". En boks med en liten pose med smågodt til hver.

- Alle ungene griller pølse med hjelp fra en voksen. Bruk 30-40 min.

- Muffinsspising med en spennende fortelling rundt bålet. 15-20 min. Få ungene til å rekke opp hånda om hva som skjer videre i historien etc. (Skap fokus og engasjement hos ungene!)

- Åpne gaver med flasketuten peker på. 15-20 min

-En eller annen morsom ballonglek eller noe som bursdagsbarnet har lyst til til slutt. Finnes flust av tips på YouTube,

Anonymkode: badb9...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...