Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Mannen min har lovet og slutte å røyke i mange år, men han gjør det aldri. Min mor døde av kreft relatert til røyking. Han så hvor syk hun ble og hvordan hun visnet henn. Jeg kan ikke være sammen med en som er så dum og utsetter seg for dette, Større sjanse for å få kreft. Jeg synes det er respektløst av han å fortsette å røyke etter det vi har opplevd. Jeg orker ikke dette mer 😕 Anonymkode: afe60...a7a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Jeg har hørt dårligere grunner... Anonymkode: fcbf6...b26
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 Jeg synes det er fullstendig turn-off med menn som røyker, så jeg forstår deg. I tillegg er jeg ikke villig til å utsette meg selv og barn for risikoen for daglig passiv røykning eller å få i oss alle giftstoffene man får gjennom pust, hud og klær fra røykeren. Det jeg synes er verst er å villig utsette seg for den risikoen det er å røyke når man har barn. Man vet man risikerer å gjøre barna tidligere foreldreløs, måtte se foreldrene gå gjennom smertefull sykdom, kanskje "bare" få kols og ikke lenger orke å være med på vanlige hverdagsaktiviteter osv. Årsaken til at han fortsetter å røyke er jo at han ikke er motivert til å slutte. Han mener behaget med å røyke er verdt risikoen, og han er gjerne så avhengig at han tror han ikke kan slutte. Jeg vil tro det er flere ting enn røyken som er problemet i forholdet deres siden du nå vil skilles? Hvis ikke ville jeg tatt et siste forsøk med parterapi. Anonymkode: 98269...87f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 Røyka han da dere ble sammen? I så fall visste du hva du gikk til da... Plutselig skal det bli grunnen til å skille seg? Hva med å tenke litt lenger enn nesa rekker da, før man skaper et liv sammen. Men, som en sier over her. Det finnes verre grunner. Om dere ikke har barn så er det jo bare å løpe... Anonymkode: 7e5b6...659
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Røyka han da dere ble sammen? I så fall visste du hva du gikk til da... Plutselig skal det bli grunnen til å skille seg? Hva med å tenke litt lenger enn nesa rekker da, før man skaper et liv sammen. Men, som en sier over her. Det finnes verre grunner. Om dere ikke har barn så er det jo bare å løpe... Anonymkode: 7e5b6...659 Av og til skjer det ting i livet som gjør en klokere. Av og til skjer det ting i livet som krever at man gjør endringer. Kanskje Hi har kommet dit? Dessuten - når han i årevis har lovet at han skal slutte å røyke og ikke har gjort det, da har han begått et avtalebrudd mellom dem. Hvor viktig det er for Hi, det er det bare hun som kan avgjøre. Men som jeg skrev over, jeg tror ikke røykingen er det eneste problemet i forholdet, selv om det er det Hi trekker frem. Skal jeg gjette så har de to kanskje vokst fra hverandre på andre om råder, at de kanskje sliter med respekt og forståelse for hverandre, og andre ting. Jeg tror røykingen bare er den berømte dråpen. Men som andre også har påpekt - det finnes uansett verre grunner til å velge å gå. Om Hi går kun pga. røykingen så er det likevel ikke bare pga. røykingen, det har like mye med verdier og holdning, samt livsvalg å gjøre, i tillegg til hvilket eksempel man ønsker å være for sine barn, samt helse for både barna og seg selv. Anonymkode: 98269...87f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Vel dette er et forum for folk med barn og gravide. Ut fra det vil jeg tippe HI har et barn eller flere. Dersom du skiller det fra din mann vil han ha samvær med barnet/barna og det vil ikke være noe du kan gjøre for å hindre har i å røyke når han har det og er sammen med dem. Så lenge dere fortsatt er sammen kan du faktisk be han respektere at du ikke liker det og ikke røyke slik at du og ungene ser det, på den måten slipper dere også unna passivrøyking Anonymkode: 16438...964
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Huff. Jeg har lovet mannen at jeg skal bli slank i 10 år. Blir bare tjukkere. Får håpe han er litt mer overberende enn deg hi Anonymkode: 8b509...41c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel dette er et forum for folk med barn og gravide. Ut fra det vil jeg tippe HI har et barn eller flere. Dersom du skiller det fra din mann vil han ha samvær med barnet/barna og det vil ikke være noe du kan gjøre for å hindre har i å røyke når han har det og er sammen med dem. Så lenge dere fortsatt er sammen kan du faktisk be han respektere at du ikke liker det og ikke røyke slik at du og ungene ser det, på den måten slipper dere også unna passivrøyking Anonymkode: 16438...964 Tull. Om mannen ved samvær røyker inne kan hun ta det videre, for barn har rett til røykfrie omgivelser. Om hun fortsetter å bo med en mann som røyker blir barna hver eneste dag utsatt for giftstoffer i røyk fra faren, det han overfører til barna gjennom egen pust, hud og klær. Undersøkelser har vist at barn av røykere som kun røyker ute likevel har åtte ganger mer giftstoffer i kroppen enn det barn av ikkerøykere har. Ved å ikke bo med en røyker vil tiden man utsettes for dette halveres. For ikke å snakke om at det er lite trolig forholdet mellom HI og mannen kan være særlig godt, og at det også vil påvirke barna negativt om de likevel fortsetter å bo sammen uten å få ryddet opp i problemene. Anonymkode: 98269...87f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff. Jeg har lovet mannen at jeg skal bli slank i 10 år. Blir bare tjukkere. Får håpe han er litt mer overberende enn deg hi Anonymkode: 8b509...41c Om dere har fått de barna dere skal ha så skader du bare deg selv ved å bli stadig større. Skal dere ha flere barn risikerer du å skade dem også pga. egen overvekt. Ta tak i problemene slik at du er et godt eksempel for barna dine, skaff deg hjelp om du trenger det, få familien med på en livsstilsendring. Ikke satse på et håp om at mannen din godtar at du blir større og større videre fremover. Anonymkode: 98269...87f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tull. Om mannen ved samvær røyker inne kan hun ta det videre, for barn har rett til røykfrie omgivelser. Om hun fortsetter å bo med en mann som røyker blir barna hver eneste dag utsatt for giftstoffer i røyk fra faren, det han overfører til barna gjennom egen pust, hud og klær. Undersøkelser har vist at barn av røykere som kun røyker ute likevel har åtte ganger mer giftstoffer i kroppen enn det barn av ikkerøykere har. Ved å ikke bo med en røyker vil tiden man utsettes for dette halveres. For ikke å snakke om at det er lite trolig forholdet mellom HI og mannen kan være særlig godt, og at det også vil påvirke barna negativt om de likevel fortsetter å bo sammen uten å få ryddet opp i problemene. Anonymkode: 98269...87f Jeg snakker ikke om at han vil røyke inne når han har samvær. Det jeg prøver å si er at HI har mye større mulighet til å begrense hans røyking i større grad nå enn hva hun vil ha dersom de går fra hverandre og i den minste hvertfall få han til å ikke røyke fult så mye Anonymkode: 16438...964
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #11 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg snakker ikke om at han vil røyke inne når han har samvær. Det jeg prøver å si er at HI har mye større mulighet til å begrense hans røyking i større grad nå enn hva hun vil ha dersom de går fra hverandre og i den minste hvertfall få han til å ikke røyke fult så mye Anonymkode: 16438...964 Og det er det verdt om Hi går på akkord med egne verdier? Om de bor hver for seg vil barna uansett slippe helt unna røyk minst halvparten av tiden. Anonymkode: 98269...87f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg snakker ikke om at han vil røyke inne når han har samvær. Det jeg prøver å si er at HI har mye større mulighet til å begrense hans røyking i større grad nå enn hva hun vil ha dersom de går fra hverandre og i den minste hvertfall få han til å ikke røyke fult så mye Anonymkode: 16438...964 Det går ikke an å sjefe over et annet menneske sånn. Min samboer røyker, og jeg ber han om å slutte, men jeg kan ikke mase hver gang han tar seg en røyk, da vil det ødelegge hele dagen. Jeg vurderer også å gå. Også fordi han var ikke-røyker da jeg traff han, men han begynte i smug igjen etter at vi hadde vært sammen i to år. Hadde han vært røyker da jeg traff han, hadde det vært én ting, men mas etter tre år gjør at jeg ikke gidder mer. Anonymkode: 5cdb2...051
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 Du minner om kvinnen i "He's just not that into you" Hun sier også "Min far døde av røyking! Du får ikke lov å røyke!!" Og det er like dumt når du sier det også. Du er ikke hans sjef, og det er latterlig å true med skilsmisse over røyking. Anonymkode: 618aa...309
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du minner om kvinnen i "He's just not that into you" Hun sier også "Min far døde av røyking! Du får ikke lov å røyke!!" Og det er like dumt når du sier det også. Du er ikke hans sjef, og det er latterlig å true med skilsmisse over røyking. Anonymkode: 618aa...309 Men hun er sjef over sitt liv. Eller? Anonymkode: 95a6e...1af
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #15 Skrevet 22. januar 2018 Ja, så gjør det. Tomme trusler om skilsmisse vil uansett drepe ekteskapet deres Anonymkode: 0a624...9a2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #16 Skrevet 22. januar 2018 Ok... så egentlig vil du bare skilles er det så? Anonymkode: 4c16b...441
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 Det er bare en unnskyldning for å ta skrittet ut og skille deg. Ditt liv og ditt valg,men vær nå heller ærlig med deg selv og innse hva hovedproblemet i forholdet deres er. Anonymkode: c49c2...ced
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du minner om kvinnen i "He's just not that into you" Hun sier også "Min far døde av røyking! Du får ikke lov å røyke!!" Og det er like dumt når du sier det også. Du er ikke hans sjef, og det er latterlig å true med skilsmisse over røyking. Anonymkode: 618aa...309 Hvorfor er det latterlig? Hun er ikke sjef over han, men hun er sjef over seg selv og hun bestemmer hvem og hva hun orker å leve sammen med. Anonymkode: 1be95...55d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det latterlig? Hun er ikke sjef over han, men hun er sjef over seg selv og hun bestemmer hvem og hva hun orker å leve sammen med. Anonymkode: 1be95...55d Og det gjør ikke barna da, kanskje? Eller tror du de synes det er helt ok å bli skilsmissebarn med to bosteder, annenhver jul og høytid ellers hos mor og far osv og konflikter, kun fordi hun ikke liker røyking? Anonymkode: 618aa...309
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #20 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og det gjør ikke barna da, kanskje? Eller tror du de synes det er helt ok å bli skilsmissebarn med to bosteder, annenhver jul og høytid ellers hos mor og far osv og konflikter, kun fordi hun ikke liker røyking? Anonymkode: 618aa...309 Jeg svarte på det du skrev. Du skrev ikke noe om barn, og HI har heller ikke sagt hun har barn (såvidt jeg har lest). Mulig hun har det, men det var ikke det jeg svarte på så her lager du din egen versjon. Anonymkode: 1be95...55d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #21 Skrevet 22. januar 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff. Jeg har lovet mannen at jeg skal bli slank i 10 år. Blir bare tjukkere. Får håpe han er litt mer overberende enn deg hi Anonymkode: 8b509...41c Jeg hadde definitivt skilt meg fra en mann som hadde blitt tykkere og tykkere. Turn off i tillegg til helseskadelig. Anonymkode: da617...d24
Eliseflisa Skrevet 22. januar 2018 #22 Skrevet 22. januar 2018 Ja, barna synes sikkert det er en god ide. Delt bosted og nye foreldre på hver kan etter hvert, fordi far røyker... Herregud, latterlig!!!! Bruk hodet HI. Han vil ikke slutte å røyke uten deg, og lever derfor like lenge med deg eller uten deg. La barna ha sin far på fulltid mens han er i live da i det minste. Snakk om å gi opp lett... Det nytter ikke å tvinge andre til å endre seg på denne måten. Du kan motivere,men ingenting blir bedre med trusler. Jeg hadde mistet absolutt all respekt, og gitt faan i hva du sa. Hva med alle feite mødre? (inkl meg selv) Laget et innlegg her om at mannen min går fra meg om jeg ikke slanker meg.. haha... da hadde pipen fått en annen lyd her inne ja. Fedme er like farlig som røyking, og smitter over på barn det også
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #23 Skrevet 22. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det latterlig? Hun er ikke sjef over han, men hun er sjef over seg selv og hun bestemmer hvem og hva hun orker å leve sammen med. Anonymkode: 1be95...55d Hi burde tatt denne vurderingen før hun bestemte seg for å dele livet med mannen. Hun kan ikke komme i etterkant og bestemme at mannen skal slutte å røyke. Anonymkode: 709ef...51f
Eliseflisa Skrevet 22. januar 2018 #24 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi burde tatt denne vurderingen før hun bestemte seg for å dele livet med mannen. Hun kan ikke komme i etterkant og bestemme at mannen skal slutte å røyke. Anonymkode: 709ef...51f Enig, og HI kan umulig vite hvor belastende det er å være skilsmissebarn. Hvis min mor sørget for at jeg fikk delt bosted, opprevet familie og en dårlige barndom grunnet RØYKING, ja da hadde jeg nok satt henne høyt Endret 22. januar 2018 av Eliseflisa
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #25 Skrevet 22. januar 2018 53 minutter siden, Eliseflisa skrev: Enig, og HI kan umulig vite hvor belastende det er å være skilsmissebarn. Hvis min mor sørget for at jeg fikk delt bosted, opprevet familie og en dårlige barndom grunnet RØYKING, ja da hadde jeg nok satt henne høyt Hva har barn med hvorfor foreldrene gikk fra hverandre? Her var det pga utroskap. Barna vet da ikke det. Hvor høyt hadde de satt faren sin om de visste det om han? Anonymkode: da617...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå