Gå til innhold

Er dette feil av meg? Ang stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere vil kjøpe mamma smykke da.

Da blir det helt feil for meg å ta et hjerte for stebarn også. Jeg kjenner ikke stebarnet mitt. Er derfor jeg dropper sånt smykke, selv om jeg så gjerne ønsker meg et...

Anonymkode: b35fc...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier at jeg har tre barn. Faller det seg naturlig sier jeg at vi har fem barn tilsammen. Barna var 6,8 og 14 når jeg kom inn i bildet for 10 år siden. Jeg kjenner de godt, har et godt forhold til de. Men de bor hos mor, de er her annenhver helg. Da er de ikke mine barn, selv om de er mine stebarn. Jeg har født tre barn, ikke 6. 

Jeg har en jobb der jeg ofte presenterer meg, men de fleste kjenner meg til meg, så de vet jeg har stebarn, selv om jeg ikke presenterer meg som 6-barnsmor. De tre eldste har jo en mor.. (og hun hadde vært rasende om jeg hadde inkludert dem som om at jeg hadde hatt 6 barn, da MÅTTE jeg presisert at det er STEBARN, i såfall).. 

Anonymkode: 9a766...165

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg sier at jeg har tre barn. Faller det seg naturlig sier jeg at vi har SEKS* barn tilsammen. Barna var 6,8 og 14 når jeg kom inn i bildet for 10 år siden. Jeg kjenner de godt, har et godt forhold til de. Men de bor hos mor, de er her annenhver helg. Da er de ikke mine barn, selv om de er mine stebarn. Jeg har født tre barn, ikke 6. 

Jeg har en jobb der jeg ofte presenterer meg, men de fleste kjenner meg til meg, så de vet jeg har stebarn, selv om jeg ikke presenterer meg som 6-barnsmor. De tre eldste har jo en mor.. (og hun hadde vært rasende om jeg hadde inkludert dem som om at jeg hadde hatt 6 barn, da MÅTTE jeg presisert at det er STEBARN, i såfall).. 

*redigert

Skrevet

Mannen min sier han har 3. To av dem har hans DNA

Anonymkode: 35856...94b

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg har 3 barn hvis noen spør. Antall barn jeg har er de jeg har født eller adoptert og det er to stk. Men der det er relevant eller hyggelig så nevner jeg at mannen min har en jente også som bor 50% av tiden hos oss. Sier det liksom ikke når jeg er hos gynekolog f.eks, der er det mine svangerskap og fødsler som gjelder. Men hvis jeg presenterer meg for nye naboer eller det er spørsmål om barnas søsken eller noe så nevner jeg selvfølgelig jenta til mannen min også. 

Anonymkode: 2847b...29a

Skrevet

Hvis stebarnet bodde hos meg og mannen en del av tiden ville jeg inkludert det når jeg ble spurt, dvs sagt "vi" har tre barn til sammen, eller "jeg" har to barn og ett stebarn. De spør jo ikke etter hvor mange barn jeg selv har født, men hvor mange barn jeg har, og hvis jeg har stemoransvar for barnet en del av tiden regnes det jo som et av barna mine.

Hvis stebarnet derimot aldri var på besøk eller var voksent ville jeg ikke inkludert det.

Skrevet
På 20.1.2018 den 11.25, Anonym bruker skrev:

Når noen spør hvor mange barn jeg har, da sier jeg 2, pga jeg har født 2 

Min mann blir fornørmet/blir oppgitt når jeg ikke inkluderer hans barn. Men barnet hans er jo ikke mitt.....

Hvordan gjør du det? Jeg sierav og til at vi har 3 til sammen... Men jeg har ikke 3 barn...

Anonymkode: b35fc...da0

Vi har 7 barn, hans, mine, vårt og et fosterbarn. 4 av barna bor fast her, de tre eldste bor hos mor eller for seg selv. Vi har 7 barn, med det som hører med, lekser, treninger, oppfølgning. Min mann er trener på håndballen til datteren min. Det er like gjerne jeg som plukker med hans datter fra moren hvis det passer sånn. Eller tar henne med på jentetur på senteret. I huset vårt er alltid 7 barn velkomne, selv om noen av de strengt tatt ikke er barn lenger. 

Jeg hadde blitt lei meg om mannen min ikke inkluderte mine barn, så jeg skjønner din samboer. Synes forøvrig også det er rart at du ikke velger å inkludere ditt bonusbarn i familien deres. Stebarn er forøvrig et negativt ladet uttrykk, bonusbarn er bedre, synes jeg. 

Hos oss er det alle eller ingen❤️ Ellers hadde nok ikke vi orket å leve sammen, hvis vi skulle «delt» opp livet etter hvem sine barn som hører til hvem..

Anonymkode: ec72b...237

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 7 barn, hans, mine, vårt og et fosterbarn. 4 av barna bor fast her, de tre eldste bor hos mor eller for seg selv. Vi har 7 barn, med det som hører med, lekser, treninger, oppfølgning. Min mann er trener på håndballen til datteren min. Det er like gjerne jeg som plukker med hans datter fra moren hvis det passer sånn. Eller tar henne med på jentetur på senteret. I huset vårt er alltid 7 barn velkomne, selv om noen av de strengt tatt ikke er barn lenger. 

Jeg hadde blitt lei meg om mannen min ikke inkluderte mine barn, så jeg skjønner din samboer. Synes forøvrig også det er rart at du ikke velger å inkludere ditt bonusbarn i familien deres. Stebarn er forøvrig et negativt ladet uttrykk, bonusbarn er bedre, synes jeg. 

Hos oss er det alle eller ingen❤️ Ellers hadde nok ikke vi orket å leve sammen, hvis vi skulle «delt» opp livet etter hvem sine barn som hører til hvem..

Men dine barn er jo ikke hans, og hans barn er ikke dine. Hans barn har allerede en mor. Dette er fakta, det du kommer med er følerier.

Du har en rolle i hans barns liv, ja, men de er ikke dine barn. De er dine stebarn/bonusbarn. Din relasjon til hans barn er 100% avhengig av din relasjon til faren deres.

Anonymkode: b2d12...dc9

Skrevet

Jeg har en datter fra før, mannen har ingen, og dessverre ser det ikke ut til at vi får felles barn..Mannen sier alltid at vi har en, for hun er barnet i vår familie. Stemor sier de har 3 barn, men bare 2 av dem er hennes.

Anonymkode: 53a2d...746

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dine barn er jo ikke hans, og hans barn er ikke dine. Hans barn har allerede en mor. Dette er fakta, det du kommer med er følerier.

Du har en rolle i hans barns liv, ja, men de er ikke dine barn. De er dine stebarn/bonusbarn. Din relasjon til hans barn er 100% avhengig av din relasjon til faren deres.

Anonymkode: b2d12...dc9

Nei, hans barn er ikke mine og motsatt, men VI har 7 barn tilsammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...