Gå til innhold

Er dette feil av meg? Ang stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen spør hvor mange barn jeg har, da sier jeg 2, pga jeg har født 2 

Min mann blir fornørmet/blir oppgitt når jeg ikke inkluderer hans barn. Men barnet hans er jo ikke mitt.....

Hvordan gjør du det? Jeg sierav og til at vi har 3 til sammen... Men jeg har ikke 3 barn...

Anonymkode: b35fc...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flere ganger hørt folk si de har f.eks 2 barn og 1 bonusbarn. 

De tar det altså med, men sier det er bonus og ikke eget 

Anonymkode: fcd28...25c

Skrevet

Men du har jo rett.

Hadde derimot inkludert det ved å si: Har to barn og ett stebarn.

Anonymkode: 10a6e...79d

Skrevet

Jeg sier at jeg har to barn og et stebarn/at far har et barn til fra før. 

Skrevet

Jeg sa alltid «jeg har to, men vi har 3»

Anonymkode: aff7e...d56

Skrevet

Tror jeg ville funnet det mest naturlig å si "Vi har 3. 2 egne, og 1 bonus" 

Skrevet

Mannen min er ikke biologisk far til min eldste. Men han har vært eneste farsfigur siden barnet var to. Både han og jeg sier at vi har tre barn. Skiller aldri på ste- og biologisk barn. 

Men jeg ser at det ville vært annerledes om barnet hadde kontakt med biologisk far. 

Anonymkode: 0daf1...022

Skrevet

Jeg svarer: Jeg har 2 barn og mannen min har 2, så vi har 4 barn SAMMEN.

Anonymkode: f5ddb...528

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg har fem barn, det blir helt feil. Jeg har to barn. Det er de eneste barna jeg har noe ordentlig ansvar for og plikter ovenfor. Jeg får ikke gjort noe med verken legetimer, oppfølging på skole, bestemme aktiviteter etc for stebarna. Dermed er de absolutt ikke inkludert i hva det innebærer "å være forelder til". Men hender jeg slenger på at jeg har tre stebarn, det kommer litt an på settingen. 

Anonymkode: 72564...d24

Skrevet

Jeg sier ett barn og en herlig bonusdatter. For meg er det helt naturlig å nevne henne også. 

Jeg tenker at du kanskje ikke er så nær dine stebarn at det er naturlig å nevne de? 

Anonymkode: 7596e...b56

Skrevet

Vi har 3 barn boende hos oss 100%. Har virkelig ikke behov for å fortelle folk at jeg har kun født 2 av de. De som kjenner oss, familie og venner vet jo at eldste ikke er min biologiske, men likevel et fullverdig medlem av familien som jeg er stemamma til og er veldig glad i. Hun har en biologisk mamma som er involvert når det passer henne.

Skrevet

Har ikke stebarn selv, men pappa har. Min far har tre, min stemor en. De sier alltid at de har fire barn. Jeg sier at jeg har tre søsken. (En bonussøster, helbror og halvbror). 

Anonymkode: 3fb30...e2b

Skrevet

Jeg synes du er sær. Dette spørsmålet er som regel en høflighetsfrase eller småprat. Om du har 2 eller 4 barn er som regel ganske uinteressant. Og om de kom ut av din vagina eller noen andres er ikke noe jeg ville brydd meg om

Anonymkode: 318da...d5e

Skrevet

Det er vel ikke slik at barn med skilte foreldre sier "jeg har to mammaer og to pappaer" heller...

Anonymkode: b2d12...dc9

Skrevet

Synes det høres litt rart ut at mannen din blir fornærmet. Men om dere har mye kontakt med mannens barn, at hun er hos dere 50% eller annenhver helg, så er det kanskje naturlig å nevne henne også.

Hvis noen spør meg om hvor mange barn jeg har, så svarer jeg 2. Om noen spør hvor mange barn vi har, så kan jeg svare 3, men spør litt på situasjonen. Men presiserer at det ene barnet er mannens, og at vi har lite kontakt. kan også si at eldste er kun mitt.

Litt avhengig av situasjonen, så svarer mannen at han/vi har 2 barn hvis folk spør, og mener da mitt eldste barn, og vårt felles barn. Dette er nok fordi det er litt sårt for han at han ikke har kontakt med sitt eldste barn.

Anonymkode: 555b0...779

Skrevet

Jeg pleier å svare at vi har fem til sammen.

Anonymkode: 60b15...0c0

Skrevet

Jeg skjønner mannen din. Jeg ville sagt at jeg har 2 egne barn og 1 bonus barn. Kan tenke meg at dette stebarnet ditt føler seg så inkludert hos deg

Anonymkode: 3193c...d8a

Skrevet

Jeg har jo 2 for begge er mine, en er felles. Jeg synes det er veldig hyggelig at min mann sier han har to barn, selv om han bare har en.

Skrevet

Jeg kjenner en som stolt svarte seks på spørsmål om hvor mange barn han hadde. Dette vakte oppsikt, og han ble spurt om de hadde samme mor. Da svaret var ja ble det anerkjennende nikk. Etter en stund sier han: «Ja, de tre eldste er forresten fra konas første ekteskap.»

Det var seks barn som skulle ha middag, seks barn som skulle på kamperog cuper, seks barn som skulle følges opp med skolearbeid. Altså hadde han seks barn.

Anonymkode: b1e53...b64

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner mannen din. Jeg ville sagt at jeg har 2 egne barn og 1 bonus barn. Kan tenke meg at dette stebarnet ditt føler seg så inkludert hos deg

Anonymkode: 3193c...d8a

Stebarnet kan ikke føle seg inkludert fordi stemor sier sannheten når noen spør hvor mange barn hun har...?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en som stolt svarte seks på spørsmål om hvor mange barn han hadde. Dette vakte oppsikt, og han ble spurt om de hadde samme mor. Da svaret var ja ble det anerkjennende nikk. Etter en stund sier han: «Ja, de tre eldste er forresten fra konas første ekteskap.»

Det var seks barn som skulle ha middag, seks barn som skulle på kamperog cuper, seks barn som skulle følges opp med skolearbeid. Altså hadde han seks barn.

Anonymkode: b1e53...b64

Flott mann :)

Hi, det koster deg lite å si at du har to barn og et bonusbarn, eller at dere har tre tilsammen. Såpass bør du vel kunne gjøre for han som du valgte som far til dine barn?

Anonymkode: c1d0f...fa0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du er sær. Dette spørsmålet er som regel en høflighetsfrase eller småprat. Om du har 2 eller 4 barn er som regel ganske uinteressant. Og om de kom ut av din vagina eller noen andres er ikke noe jeg ville brydd meg om

Anonymkode: 318da...d5e

Tok keisersnitt. De kom ikke ut vagina

Anonymkode: b35fc...da0

Skrevet

Når jeg hadde samboer og fikk det spm spurte jeg hvordan de ville regne. 2, 4 eller 6 kunne de velge mellom. Jeg hadde to, min tidligere samboer to og hans exkone to som han fortsatt følte som sine barn. Nå som vi ikke er sammen lengre er det disse to som fortsatt er endel av vårt liv. Snakket med hun eldste senest idag. Føler mer familiebånd med de enn hans barn også, med de fikk jeg høre jeg gjorde alt feil, ikke nok, for mye, ditten og datten så jeg distanserte meg til slutt. 

Anonymkode: 7bad9...cdf

Skrevet
På 20.1.2018 den 12.22, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke slik at barn med skilte foreldre sier "jeg har to mammaer og to pappaer" heller...

Bonusen min kan fint si det :)

Skrevet

Regner med bonusen i totalantallet når noen spør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...