Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Er det greit å sende med en sånn liten kartong med sjokolademelk i matpakka en gang i blant? Barneskolen. Anonymkode: bdb28...6a8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Nei!Hvis du absolutt vil at barnet ditt skal drikke sjokomelk,så kan vel h*n få dette på fritiden?!Har aldri skjønt foreldre som på død og liv MÅ sende det med på skolen!Ungene har nok av fritid hvor de kan spise og drikke dritt! Anonymkode: f941b...3cb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei!Hvis du absolutt vil at barnet ditt skal drikke sjokomelk,så kan vel h*n få dette på fritiden?!Har aldri skjønt foreldre som på død og liv MÅ sende det med på skolen!Ungene har nok av fritid hvor de kan spise og drikke dritt! Anonymkode: f941b...3cb Drikke drit? Du veit vel at sjokolademelken ultimoo er like sunn som melk? 🤫 Anonymkode: 05102...85d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Jeg syns det er kjipt når klassevinnerne til mitt barn har med saft og kaker og gjør han misunnelig. Jeg syns ikke sukker har noe i en skolehverdag å gjøre og skulle ønske skolen hadde en regel rundt dette. Dessverre har de ikke det. Anonymkode: 5851d...2ce
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 Nei det synes jeg ikke er ok. Anonymkode: 5fb5c...374
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 Koselig at sønnen din skal drikke deilig sjokomelk foran alle de andre. Anonymkode: ab903...7ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er kjipt når klassevinnerne til mitt barn har med saft og kaker og gjør han misunnelig. Jeg syns ikke sukker har noe i en skolehverdag å gjøre og skulle ønske skolen hadde en regel rundt dette. Dessverre har de ikke det. Anonymkode: 5851d...2ce Er enig at kjeks og søte saker ikke skal være på skolen. Men SÅ uenig at det er dumt fordi din sønn blir misunnelig. Sånn er livet, og barn kan bli misunnelig for den rareste ting. Så der har du en jobb å gjøre med ditt barn. Han må bare lære seg at livet er urettferdig. Anonymkode: d02b0...a88
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Koselig at sønnen din skal drikke deilig sjokomelk foran alle de andre. Anonymkode: ab903...7ea Eller at Lise spiser pizzahorn foran min sønn...Eller Lars har fått de kule og dyre fotballskoa..... eller at familien Olsen skal på ferie til Florida.. Altså livet er urettferdig. Det bør dere bare lære barna først som sist. Noen ganger er de som har/ gjør noe som andre misunner dem...og noen ganger blir de misunnelig. Det er ikke farlig og skadelige for barna deres. Kakao på skolen er jo en annen sak, men her får de bestilt kakao på skolen. Anonymkode: d02b0...a88
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 Jeg syns det er greit når de har turdag. Har ikke sendt akkurat det med selv,men de får gjerne varm kakao eller varm saft og det blir vel det samme. Anonymkode: 38f0b...9d5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #10 Skrevet 17. januar 2018 Misunnelse er vel ikke hovedproblemet her! Men en holdning som er usunn. Summer har inne. Os på en barneskole gjøre. På samme måte som at boblejakke til 5000kr heller ikke hsr noe det å gjøre. Foreldre har et medansvar for å skape gode holdninger og vett i en barnegruppe. Anonymkode: 5851d...2ce
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Skrevet 17. januar 2018 Sjokomelk er ok syns jeg. Jeg sender med smoothie og sånne yoghurtmelk-greier i grelle farger. De er sikkert enda mer sukrete enn sjokomelk. Min datter er tynn som en strek og spiser sakte. At hun får slike tillegg til brødskivene, er helt innenfor. Hva andre tar med gir jeg blanke faen i. Det gjør vi datter også. Anonymkode: bc8bd...5d0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #12 Skrevet 17. januar 2018 Så lenge MIN unge kommer hjem mett og god, så bryr jeg meg fint lite om dei andre elevene. Det er ikke mitt ansvar.. jeg sender med vafler, pannekaker, taco, pølse med brød, hamburger, pizza, ja lista er lang. Ser ikke problemet mer sjokomelk, det er like sunt som melk om du velger den rette. Bare tøm det over på ei anna flaske du ☺️ Mer usunt med den sukkerlaka av saft, eplejuice, yoghurt osv ! Anonymkode: 05102...85d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #13 Skrevet 17. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge MIN unge kommer hjem mett og god, så bryr jeg meg fint lite om dei andre elevene. Det er ikke mitt ansvar.. jeg sender med vafler, pannekaker, taco, pølse med brød, hamburger, pizza, ja lista er lang. Ser ikke problemet mer sjokomelk, det er like sunt som melk om du velger den rette. Bare tøm det over på ei anna flaske du ☺️ Mer usunt med den sukkerlaka av saft, eplejuice, yoghurt osv ! Anonymkode: 05102...85d Klarer ikkje bestemme meg for om dette er tull eller ikkje. Hadde egentlig lyst til å trykke liker pga deilig sarkasme, men blei usikker. Får ho pølse med brød i nista? På skulen vår er det ei som eg har sett spiser skoleboller på skolen. Veit at dei er under barnevernet. Anonymkode: 2a634...76e
Superdolly Skrevet 17. januar 2018 #14 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Klarer ikkje bestemme meg for om dette er tull eller ikkje. Hadde egentlig lyst til å trykke liker pga deilig sarkasme, men blei usikker. Får ho pølse med brød i nista? På skulen vår er det ei som eg har sett spiser skoleboller på skolen. Veit at dei er under barnevernet. Anonymkode: 2a634...76e Jeg tenkte det samme. Pølse med brød og hamburger som har ligget i matboksen i sekken noen timer før det skal spises liksom :D. Og så på slutten en skikkelig kraftsalve om at eplejuice er usunt .
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #15 Skrevet 17. januar 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer ikkje bestemme meg for om dette er tull eller ikkje. Hadde egentlig lyst til å trykke liker pga deilig sarkasme, men blei usikker. Får ho pølse med brød i nista? På skulen vår er det ei som eg har sett spiser skoleboller på skolen. Veit at dei er under barnevernet. Anonymkode: 2a634...76e Barnevern pga skoleboller du liksom 😂 legg deg 🤫 Anonymkode: 05102...85d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #16 Skrevet 17. januar 2018 Jeg jobber i skolen og det er helt reelt at barn med dårlig mat oftere kommer fra hjem med ikke-fungerende omsorg enn barn som alltid har med sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 5851d...2ce
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevern pga skoleboller du liksom 😂 legg deg 🤫 Anonymkode: 05102...85d Ikkje pga skoleboller. 😂 Poenget mitt var ressurssvake foreldre - skoleboller. Anonymkode: 2a634...76e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 På vår skole får de bestille kakaomelk gjennom melk.no Anonymkode: 84ad9...afe
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #19 Skrevet 17. januar 2018 Kan ikke skjønne hvorfor det skulle gjøre noe? På vår skole kan ungene velge i melk, sjokomelk eller juice i melkeordningen. Sjokomelken er like sunn som melka, bare med litt kakao i? Anonymkode: 4d267...57c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #20 Skrevet 17. januar 2018 Det ser eg ikkje noko galt i..av og til er det greit å la dei kose seg litt ekstra. Altid stas å få med seg noko godt ein sjelden gong. Jobber på skule og i bhg og det er svært sjelden eit barn bryr seg med kva dei andre har. Så så lenge enn har eit godt og variert kosthold til vanleg så går det heilt fint. Mange skuler har og kakao og juice i melke ordningen.det er eg ikkje heilt enig med at dei ska få kvar dag. Anonymkode: 4f99f...b43
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #21 Skrevet 17. januar 2018 Personlig ville jeg aldri gjort det. Jeg synes det er fint at det har kommet sunne smaksatte alternativer, de bruker vi i helgene for å kose oss ekstra. Jeg har ikke tro på «lørdag hele uka». Men hva andre foreldre gjør interesserer meg ikke. Ungene mine har lært seg til å leve fint med at andre unger får søtsaker i matpakka. Anonymkode: 8168d...44b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #22 Skrevet 17. januar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er kjipt når klassevinnerne til mitt barn har med saft og kaker og gjør han misunnelig. Jeg syns ikke sukker har noe i en skolehverdag å gjøre og skulle ønske skolen hadde en regel rundt dette. Dessverre har de ikke det. Anonymkode: 5851d...2ce Det der er for dumt, sånn er livet og det burde ikke være så vanskelig å forstå. Da er det du som må jobbe med barnet ditt, ikke andre som skal stille seg inn etter dere. Min venninne hadde med seg sjokolademelk, og loff med sjokoladepålegg hver eneste dag i 9 år, sånt spiste jeg bare når vi hadde ferie. Men det var aldri noe problem for meg eller andre, sånn var det bare. Anonymkode: 95ea3...75c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #23 Skrevet 17. januar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei!Hvis du absolutt vil at barnet ditt skal drikke sjokomelk,så kan vel h*n få dette på fritiden?!Har aldri skjønt foreldre som på død og liv MÅ sende det med på skolen!Ungene har nok av fritid hvor de kan spise og drikke dritt! Anonymkode: f941b...3cb Shit da? Det var da veldig til heftitg du ble i svaret ditt. Går ann å svare konstruktivt og fint vel? Anonymkode: 5f46d...e57
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #24 Skrevet 17. januar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller at Lise spiser pizzahorn foran min sønn...Eller Lars har fått de kule og dyre fotballskoa..... eller at familien Olsen skal på ferie til Florida.. Altså livet er urettferdig. Det bør dere bare lære barna først som sist. Noen ganger er de som har/ gjør noe som andre misunner dem...og noen ganger blir de misunnelig. Det er ikke farlig og skadelige for barna deres. Kakao på skolen er jo en annen sak, men her får de bestilt kakao på skolen. Anonymkode: d02b0...a88 Ja, livet er urettferdig. Men! Man trenger ikke feks spise is oppi trynet på basen selvom man kan. Anonymkode: ab903...7ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #25 Skrevet 17. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det der er for dumt, sånn er livet og det burde ikke være så vanskelig å forstå. Da er det du som må jobbe med barnet ditt, ikke andre som skal stille seg inn etter dere. Min venninne hadde med seg sjokolademelk, og loff med sjokoladepålegg hver eneste dag i 9 år, sånt spiste jeg bare når vi hadde ferie. Men det var aldri noe problem for meg eller andre, sånn var det bare. Anonymkode: 95ea3...75c Du kan snakke for deg selv, du vet ikke om det var et problem for de andre. Anonymkode: ab903...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå