Gå til innhold

Kan dagmamma passe på 5 barn samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: adb7a...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en dagmamma jeg ville valgt!

Anonymkode: d12a7...fbe

Skrevet

Kommer an på alder på barna. Jeg ville tenkt max 3

Anonymkode: 2763b...c88

Skrevet

Maksimalt 2 hadde jeg sagt. 

Anonymkode: 98d68...710

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 53940...f57

Skrevet

Hvis to av dem er hennes barna ?

hi

Skrevet

Finnes det mødre som plasserer barnet sitt hos en dagmamma som har fire fra før? Hadde jeg aldri gjort!

Anonymkode: 2a0b6...16f

Skrevet

Alder på barna er 1 år

Skrevet

Det er ingen regel på hvor mange barn dagmamma har ansvar for

Anonymkode: d1262...776

Skrevet

Tenker at det kommer an på alderen på barna. 5 1-2 åringer, så sier jeg nei, at det ikke går.

Min mor var dagmamma da jeg var liten, da hadde hun to 2 åringer, og 2 4 åringer. Etter skoletid kom også jeg og en annen 7 åring hjem.

Fikk inntrykk av at det gikk helt greit.

Anonymkode: 0004e...2b7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alder på barna er 1 år

De 2 som er hennes egne og? Da synes jeg det er veldig uansvarlig. Det er nesten praktisk umulig at de får dekket de behovene de trenger. Men desverre så finnes det jo ingen lover som regulerer dagmammaer

Skrevet

I bhg er de 1 voksen på 3 barn på småbarns. Burde være likt for en dagmamma! Tenk bare når hun snur ryggen til for å lage mat, gå på do etc... uforsvarlig!

Anonymkode: 47705...b92

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I bhg er de 1 voksen på 3 barn på småbarns. Burde være likt for en dagmamma! Tenk bare når hun snur ryggen til for å lage mat, gå på do etc... uforsvarlig!

Anonymkode: 47705...b92

Det er ikke sånn i alle barnehager, noen har dårligere bemanning enn det

Skrevet

Ja det kan hun. Og så velger du om du vil ha din unge der eller ikke.

Har hun selv tvillinger på 1 år og tre andre 1 åringer vil jeg si hun er full av energi som orker det.

Anonymkode: a50d8...fe0

Skrevet

Ville sagt maks fire små barn, helst 2-3. Jeg hadde ikke brukt en dagmamma som skulle passe fire andre. 

Anonymkode: 72448...22f

Skrevet

Jobber på småbarnsavdeling. Vil påstå det er uansvarlig å ha så mange barn!! De skal vel være ute også? Skal hun alene ha kontroll på 5 1-åringer? Og så skal de få dekket alle behovene sine. hun kn jo ikke snu ryggen til 4 1-åringer mens him bytter bleie eller andre ting.. Nei... Uff..

Anonymkode: f8bdb...69d

Skrevet

Det som er mest vanlig i de familiebarnehagene jeg kjenner til er det mest vanlig med 4 barn på 1 voksen ansatt/ eier. 

Anonymkode: d9b23...2b5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det som er mest vanlig i de familiebarnehagene jeg kjenner til er det mest vanlig med 4 barn på 1 voksen ansatt/ eier. 

Anonymkode: d9b23...2b5

Sånn er det hos oss, og det går fint er mitt inntrykk. Men her har eier også en liten privat ordinær barnehage i samme bygg, så får hjelp når de skal ut, for eksempel. 

Anonymkode: 21b58...fe6

Skrevet

Jeg bor i Danmark, og her har stort sett alle sine småbarn hos dagmammaer/dagplejemødre. Man kommer først i barnehage når man er 3 år, så innen den tid kommer, er mange hos dagplejer. Og det er veldig normalt å ha 5 barn. Det har mange av dem faktisk :-) De klarer å håndtere det veldig bra. Hver formiddag møter jeg på dagplejemødre ute med store vogner, ute på tur med 5 søte små. Det er absolutt mulig :-) som sagt veldig vanlig her, men det avhenger jo mest av dagmammaen, og hennes kvalifikasjoner ;-) 

Anonymkode: 869d3...646

Skrevet

Lovverket sier at hun må godkjennes hvis hun skal ha 5 eller flere barn. Men, nå er jeg usikker på om hennes egne barn teller med. 

Anonymkode: eabaf...7f9

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Danmark, og her har stort sett alle sine småbarn hos dagmammaer/dagplejemødre. Man kommer først i barnehage når man er 3 år, så innen den tid kommer, er mange hos dagplejer. Og det er veldig normalt å ha 5 barn. Det har mange av dem faktisk :-) De klarer å håndtere det veldig bra. Hver formiddag møter jeg på dagplejemødre ute med store vogner, ute på tur med 5 søte små. Det er absolutt mulig :-) som sagt veldig vanlig her, men det avhenger jo mest av dagmammaen, og hennes kvalifikasjoner ;-) 

Anonymkode: 869d3...646

Det er på ingen måte forsvarlig at en voksen har små 5 barn alene! En ansvarlig dagmamma ville aldri tenkt tanken en gang! 

Anonymkode: 8fc06...c04

Skrevet

det er lov

Anonymkode: 21c80...1af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...