Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #26 Skrevet 17. januar 2018 Gravid med mitt fjerde. Yngste er 9 mnd. Dette er grusom lesing. SkjĂžnner ikke hvordandet skal gĂ„ đ„đ„đ„ Anonymkode: fb2c2...e5e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #27 Skrevet 17. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gravid med mitt fjerde. Yngste er 9 mnd. Dette er grusom lesing. SkjĂžnner ikke hvordandet skal gĂ„ đ„đ„đ„ Anonymkode: fb2c2...e5e NĂ„ mĂ„ du ikke male fanden pĂ„ veggen da, sĂ„ lenge dere er bevisste pĂ„ at det blir en fase av livet hvor barna har fĂžrste prioritet og det ikke blir mye egentid sĂ„ gĂ„r det fint. Har fire barn selv, eldste var 7,5 Ă„r da yngste ble fĂždt og det gĂ„r helt fint. Men det er klart man ikke setter fire unger til verden om egentid, kjĂŠresteturer osv er veldig viktig. Det er travelt, og egne behov mĂ„ settes til side, men det er for en periode og det er en investering i resten av ditt liv. Mine barn er nĂ„ mellom 9 og 16 Ă„r, en harmonisk gjeng som klarer seg godt bĂ„de sosialt og pĂ„ skolen. Jeg har hatt travle Ă„r og det er fremdeles travelt, men jeg elsker livet mitt og ser fremt il fremtiden med en stor familie rundt meg, barn, svigerbarn og en haug med barnebarn. Det er sĂ„nn som dette jeg Ăžnsker Ă„ leve, familien er det jeg Ăžnsker Ă„ bruke min tid pĂ„. Jeg har all respekt for de som velger annerledes, for de som Ăžnsker Ă„ bruke mer tid pĂ„ karriere, trening, egne venner, reiser uten barn og egenutvikling, men det er ikke meg, sĂ„nne ting er ikke viktig for meg. Man er jo forskjellig... Anonymkode: 7e272...4c5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #28 Skrevet 17. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: NĂ„ mĂ„ du ikke male fanden pĂ„ veggen da, sĂ„ lenge dere er bevisste pĂ„ at det blir en fase av livet hvor barna har fĂžrste prioritet og det ikke blir mye egentid sĂ„ gĂ„r det fint. Har fire barn selv, eldste var 7,5 Ă„r da yngste ble fĂždt og det gĂ„r helt fint. Men det er klart man ikke setter fire unger til verden om egentid, kjĂŠresteturer osv er veldig viktig. Det er travelt, og egne behov mĂ„ settes til side, men det er for en periode og det er en investering i resten av ditt liv. Mine barn er nĂ„ mellom 9 og 16 Ă„r, en harmonisk gjeng som klarer seg godt bĂ„de sosialt og pĂ„ skolen. Jeg har hatt travle Ă„r og det er fremdeles travelt, men jeg elsker livet mitt og ser fremt il fremtiden med en stor familie rundt meg, barn, svigerbarn og en haug med barnebarn. Det er sĂ„nn som dette jeg Ăžnsker Ă„ leve, familien er det jeg Ăžnsker Ă„ bruke min tid pĂ„. Jeg har all respekt for de som velger annerledes, for de som Ăžnsker Ă„ bruke mer tid pĂ„ karriere, trening, egne venner, reiser uten barn og egenutvikling, men det er ikke meg, sĂ„nne ting er ikke viktig for meg. Man er jo forskjellig... Anonymkode: 7e272...4c5 Tusen takk for ditt svar đđ sĂ„ godt Ă„ hĂžre đđđ Har ingen egentid nĂ„, sĂ„ vet jo hva jeg gĂ„r til đ€Ł Anonymkode: fb2c2...e5e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #29 Skrevet 17. januar 2018 De to vi har er tette, men ikke sĂ„ tette som dine eventuelt blir. Det kan vĂŠre veldig krevende! Det gikk greit de fĂžrste mĂ„nedene, men det er utfordrende med en baby, amming, soving pĂ„ dagtid osv nĂ„r man allerede har et barn fra fĂžr som krever mye oppfĂžlging (noe alle 1,5-2Ă„ringer gjĂžr). Vi hadde sĂ„ mange netter der begge var vĂ„kne, den ene vĂ„knet nĂ„r den andre sovnet osv. SĂžskensjalusi, eldste var hardhendt med minste osv. Veldig glad for at vi ikke hadde en 7Ă„ring i tillegg. MEN nĂ„r det er sagt; nĂ„ er de 8 og 10 og skikkelig gode venner. De har felles venner, felles interesser og felles planer i livet. đ SĂ„ det er jo ikke bare negativt med nette barn. Anonymkode: fbff3...aa2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #30 Skrevet 17. januar 2018 Akkurat nĂ„, Anonym bruker skrev: De to vi har er tette, men ikke sĂ„ tette som dine eventuelt blir. Det kan vĂŠre veldig krevende! Det gikk greit de fĂžrste mĂ„nedene, men det er utfordrende med en baby, amming, soving pĂ„ dagtid osv nĂ„r man allerede har et barn fra fĂžr som krever mye oppfĂžlging (noe alle 1,5-2Ă„ringer gjĂžr). Vi hadde sĂ„ mange netter der begge var vĂ„kne, den ene vĂ„knet nĂ„r den andre sovnet osv. SĂžskensjalusi, eldste var hardhendt med minste osv. Veldig glad for at vi ikke hadde en 7Ă„ring i tillegg. MEN nĂ„r det er sagt; nĂ„ er de 8 og 10 og skikkelig gode venner. De har felles venner, felles interesser og felles planer i livet. đ SĂ„ det er jo ikke bare negativt med nette barn. Anonymkode: fbff3...aa2 Tette barn selvfĂžlgelig. đ Anonymkode: fbff3...aa2
Mostly Harmless Skrevet 17. januar 2018 #31 Skrevet 17. januar 2018 22 timer siden, Mia2010<3 skrev: NĂ„ ble jeg faktisk oppriktig oppgitt av svaret ditt herđ  Ikke har jeg sagt at vi skal ta sjangsen pĂ„ det, og har heller ikke sagt at vi ikke tar sjangsen. Jeg lurte pĂ„ erfaringer, ingenting moralprekenđ jeg er godt voksen og vet veldig godt hva som er best for min familie og mine barnđđ om vi bestemmer oss for og fĂ„ en til nĂ„, ja sĂ„ gĂ„r det veldig fint det ogsĂ„, da tar vi di hensynene vi er nĂždt til og ta. đ Ă„ komme med en slik moralpreken ser jeg pĂ„ som litt unĂždvendigđ Det som passer din familie, trenger ikke passe min familie og omvendt đđ jeg ville bare hĂžre erfaringer, og gjerne med en god tone. à svare krasst med lassevis av smilefjes, fremstĂ„r veldig passiv-aggressivt. Du ba om erfaringer, og fikk tilbakemelding fra en som, pĂ„ tross av flinke foreldre med gode hensikter, hadde dĂ„rlig erfaring med Ă„ vĂŠre det store barnet i en slik sĂžskenkonfigurasjon. SkjĂžnner at du Ăžnsket deg klarsignal og kjĂžr pĂ„ fra brukerne her inne, men synes likevel du skal hĂžre pĂ„ motforestillingene ogsĂ„, og ikke bare feie dem av med at «det gĂ„r sĂ„ bra, atte».Â
Mia2010<3 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #32 Skrevet 17. januar 2018 (endret) Grunnen til smiletegnene var for Ă„ vĂŠre hyggelig og ikke ufin. Jeg Ăžnsket ikke, og trenger forsĂ„vidt heller ikke klarsignal fra noen her inne, det er ikke det valget om barn skal stĂ„ pĂ„..forstĂ„ meg rett. Jeg Ăžnsket og hĂžre erfaringer, selvfĂžlgelig bĂ„de negative og positive. Men slik det ble skrevet sĂ„ virket det som at galskap bare var forbokstaven om man skulle tatt dette valget. Jeg kjenner flere som faktisk har en stor og flere smĂ„, men kan ikke si et vondt ord om foreldrene, og at di ikke klarer og ta rede pĂ„ den stĂžrste likevel. Jeg Ăžnsker ikke verken Ă„ kverulere ellers motsi noen i dem sin opplevelse av dette. Men synes det kom helt feil ut, nĂ„r det ble sagt pĂ„ denne mĂ„ten. Hadde vi valgt og fĂ„ et til barn og virkelig tatt dette rĂ„det til etterretning ville jeg rett og slett fĂžlt meg svĂŠrt ondskapsfull ovenfor det eldste barnet mitt, etter hennes kommentar. Men selvfĂžlgelig tenker jeg pĂ„ dette nĂ„r valget evt skal tas. Som jeg ogsĂ„ skrev over her sĂ„ er harmonien i familien veldig fin nĂ„, og den blir nok slik en god stund til fĂžr det kommer flere barnđ Endret 17. januar 2018 av Mia2010<3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #33 Skrevet 18. januar 2018 jeg har 3 med 11 mÄnders mellomrom, tvillinger ( gutt og jente ) pÄ 2 og lillebroren pÄ 13mnd,slitsomt,men er veldig glad ,fikk beskjed om at vi kom til og slite med og fÄ barn Anonymkode: cbf6a...056
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #34 Skrevet 18. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg har 3 med 11 mĂ„nders mellomrom, tvillinger ( gutt og jente ) pĂ„ 2 og lillebroren pĂ„ 13mnd,slitsomt,men er veldig glad ,fikk beskjed om at vi kom til og slite med og fĂ„ barn Anonymkode: cbf6a...056 Oj... du mĂ„ ha blitt rimelig kjapt gravid etter tvillingene đđđ€Łđ€ŁđŒđ Anonymkode: fb2c2...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ