Gå til innhold

Hvorfor tror du at enkelte mennesker ikke liker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med deg gjør at enkelte mennesker ikke liker deg?

Selv kan jeg være ufølsom og si ting litt for rett ut. Også er jeg dårlig på å vise empati.

Anonymkode: 8bbac...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke blid og imøtekommende 

Anonymkode: 88f51...d06

Skrevet

Jeg er litt brå og er ikke redd for å si ting som det er. I tillegg har jeg ganske voldsom humor, og sarte sjeler blir nok litt oppgitt over meg der 😅 

Anonymkode: 81c8a...0c0

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med deg gjør at enkelte mennesker ikke liker deg?

Selv kan jeg være ufølsom og si ting litt for rett ut. Også er jeg dårlig på å vise empati.

Anonymkode: 8bbac...47a

Jeg er ekstrovert, lattermild og "tar mye plass". Det kan nok provosere en del. 

I tillegg er jeg blant dem som i barndommen blir kalt "evnerike barn". Det henger jo ved også når man er voksen. Har ikke tall på hvor mange som har latt seg provosere av det. I sær dem av mine kjærester som har hatt for lavt selvbilde til å tåle at dama deres er glupere enn dem...

Anonymkode: 47d2e...3f4

Skrevet

Jeg er rett fram, vanskelig å komme innpå og smiler ikke så ofte.

Anonymkode: 594b9...5ff

Skrevet

Jeg er stille, sjenert og kjedelig. Jeg tror ikke noen aktivt misliker meg da, de bare later som jeg ikke eksisterer (og det gjør jo jeg også).

Anonymkode: 9be77...551

Skrevet

Jeg er pen og rik.

Anonymkode: 35bdf...e9d

Skrevet

Jeg er altfor brå og direkte. Jeg liker feks også ulv, noe som er svært lite populært her jeg bor :) 

Anonymkode: 7aed1...903

Skrevet

Jeg er litt forsiktig og introvert. Mange vet nok ikke helt hvor de har meg og føler nok også at jeg kan se rett igjennom dem. Fasaden deres sprekker når de møter meg. 😜

Anonymkode: 7497c...4ab

Skrevet

Jeg gidder ikke dukke og dille med voksne folk. Jeg svarer rett ut det jeg vil si, og det er vanskelig for noen, mens andre tåler det og liker det. Viser lite empati og har det ikke heller. Synes ikke synd på folk songar dratt seg selv ned i gjørma, synes ikke synd på flyktninger, feller ikke en tåre for barn som sulter og jeg sier det. 

Anonymkode: 6ee3a...812

Skrevet

De aller fleste har jeg inntrykk av at liker meg. Heldigvis, jeg synes det er grusomt å ikke komme overens med folk og ikke bli likt. De menneskene som idag åpenbart ikke liker meg tror jeg har mye med konkurranse å gjøre. Det her med at man hele tiden skal overgå hverandre. Blant annet ene kompisen til mannen min. Han liker meg ikke og det er veldig tydelig. I jula skulle han overbevise en hel gjeng om at han kjente mannen min bedre enn meg. Argumentet hans var blant annet at de bodde sammen et år i 2005. Nå vet jeg at jeg skled litt utenfor tema, men poenget mitt er at han bygger opp sitt eget "hat" mot meg ved å liksom konkurrere. Jeg legger selvsagt ballen død, men det er det ikke alle rundt som klarer og ønsker liksom å rense luften og prate om det. 

Anonymkode: 654b9...0ad

Skrevet

Jeg er ekstrovert, sosial og snakker mye. Mange liker det, men noen syns nok helt sikkert at jeg tar litt mye plass. 

Jeg går godt overens med de fleste, har en god venninnekjerne, en stor utvidet vennekrets og mange bekjentskaper. Det plager meg ikke at noen ikke skulle like meg så veldig godt. Jeg er ikke en sånn «alle må like meg» person. Da kunne jeg ikke hatt den jobben jeg har.

Anonymkode: 981dc...8e1

Skrevet

Jeg er veldig utadvendt og rett fram - ror sjeldent rundt i grøten å sier ting slik som de er, dette tror jeg ikke passer for alle. 
Ellers har jeg nok noe for drøy humor for mange. Tror ikke det er så mange som misliker meg, sikkert også fordi jeg liker at andre liker meg og er flink å justere meg, tillært via jobb. Vet derimot om flere som absolutt ikke liker meg, men som jeg igjen aldri har møtt ordentlig med eller pratet med før. 

Anonymkode: 9b8f3...1f9

Skrevet

Vær deg selv og ikke bry deg om hva andre synes.

Anonymkode: 5bcb9...8fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke dukke og dille med voksne folk. Jeg svarer rett ut det jeg vil si, og det er vanskelig for noen, mens andre tåler det og liker det. Viser lite empati og har det ikke heller. Synes ikke synd på folk songar dratt seg selv ned i gjørma, synes ikke synd på flyktninger, feller ikke en tåre for barn som sulter og jeg sier det. 

Oi. Dette høres jo patologisk ut. Har du ikke blitt møtt med empati selv i barndommen eller når du har trengt det?

Anonymkode: 36a2f...038

Skrevet

Jeg vet ikke om folk misliker meg men flere har sagt de «var litt redd meg» før de ble kjent med meg. Det synes jeg er leit faktisk. Jeg har skikkelig surt fjes når jeg er alvorlig, i tillegg er jeg ofte litt distré. Har en krevende jobb og funderer ofte mye og ser dermed ofte sur og utilnærmelig ut. Jeg har dog mange venner på jobb og et fint sosialt liv med kollegaer, men de må bli kjent med meg da. 

Anonymkode: 4c785...0ff

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Dette høres jo patologisk ut. Har du ikke blitt møtt med empati selv i barndommen eller når du har trengt det?

Har en helt vanlig oppvekst jeg. 

Skrevet

Jeg oppfører meg ofte som en liten sjenert unge. Er over 30, men føler meg til tider som 10, mulig yngre.. Er veldig usikker, spør mye for å dobbeltsjekke at det jeg gjør, eller skal gjøre er rett, spesielt på jobb. Noen aksepterer at jeg er sånn og hjelper med et smil, andre tror jeg kanskje blir irritert på meg og ønsker meg dit peppern gror.

De fleste kaller meg heldigvis blid og pliktoppfyllende.

Anonymkode: 596c6...fc0

Skrevet

Jeg er veldig pratsom og kan bli like engasjert. På grunn av dårlig hukommelse skjer av og til det at jeg sier ting jeg ikke burde.

Jeg har også drøy humor og tuller mye, men prøver å tilpasse til den jeg snakker med. 

Jeg liker meg best med menn. De tåler meg bedre, men er upålitelige venner fordi nye kjærester ofte ikke liker at de er venn med meg. For å være ærlig virker det som om mange kvinner ikke eier humor og heller ikke syns andre bør ha det. 

Mange av de som ikke liker meg, syns nok jeg tar for stor plass. Andre fordi jeg hater dårlig stemning og gjerne reagerer på unødvendig kverrulering med en spøk for å avvæpne. Det ser jeg at mange blir sure for når de er midt i en «rant».

Jeg har også elendig selvbilde, noe mange ikke skjønner fordi jeg er så utadvendt. Derfor føler jeg nok litt oftere at folk ikke liker meg enn det som er reelt. I løpet av livet har en del mennesker følt behov for å «ta» meg. Enten fordi de ikke ser mitt dårlige selvbilde, eller kanskje fordi det er nettop det de ser. Det er veldig vondt og klandrer meg selv, selv om det skjer sjeldent nå.

Anonymkode: 92d6e...58b

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste har jeg inntrykk av at liker meg. Heldigvis, jeg synes det er grusomt å ikke komme overens med folk og ikke bli likt. De menneskene som idag åpenbart ikke liker meg tror jeg har mye med konkurranse å gjøre. Det her med at man hele tiden skal overgå hverandre. Blant annet ene kompisen til mannen min. Han liker meg ikke og det er veldig tydelig. I jula skulle han overbevise en hel gjeng om at han kjente mannen min bedre enn meg. Argumentet hans var blant annet at de bodde sammen et år i 2005. Nå vet jeg at jeg skled litt utenfor tema, men poenget mitt er at han bygger opp sitt eget "hat" mot meg ved å liksom konkurrere. Jeg legger selvsagt ballen død, men det er det ikke alle rundt som klarer og ønsker liksom å rense luften og prate om det. 

Liten avsporing, men altså: han høres jo ut som en komplett idiot. Hvorfor er mannen din venn med en sånn gjøk? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liten avsporing, men altså: han høres jo ut som en komplett idiot. Hvorfor er mannen din venn med en sånn gjøk? 

Det toppa seg for mannen etter jula også, så de har faktisk ikke snakket sammen siden. Trodde aldri jeg skulle komme mellom et vennskap på den måten, men han er en gjøk som du sier. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og har hun barn lurer jeg på :/

Anonymkode: 6a0db...cde

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og har hun barn lurer jeg på :/

Har 3 barn også.. hvorfor er der så rart at jeg ikke orker å bry meg om verdens kriser og heller fokuserer på de jeg kjenner og de som kjenner meg?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har 3 barn også.. hvorfor er der så rart at jeg ikke orker å bry meg om verdens kriser og heller fokuserer på de jeg kjenner og de som kjenner meg?

Du skriver lengre opp at du ikke har empati. Har du det for dem du kjenner og barna dine da? 

Skrevet

Hmmm det må være at jeg er veldig utadvendt... Til det ekstreme noen ganger. Jeg kan skravle fort og mye, blir jeg engasjert kan jeg avbryte.. Kan ta litt mye plass. 

Jobber jo litt med dette da ;) Bli en bedre lytter og la folk snakke ferdig. 

Har fått en del trening med å være gift med en litt saktmodig fyr 😂 Som snakker rolig, bruker tid til å komme til poenget osv. 

Skal sies at jeg ikke har merket nevneverdig at folk direkte misliker meg, men at enkelte sikkert kan bli irritert når jeg er på mitt verste :) 

Anonymkode: 48828...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...