Gå til innhold

Er ikke dette greit å servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har du lov å mene, men jeg både sier og skriver «hot dog», på samme måte som jeg sier og skriver «hamburger». Men du sier vel gjerne karbonader?

Og ja; jeg er fra Bergen.

HI

Anonymkode: 554e9...cb5

Hamburger og karbonade er ikke det samme da

Anonymkode: 2502a...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du lov å mene, men jeg både sier og skriver «hot dog», på samme måte som jeg sier og skriver «hamburger». Men du sier vel gjerne karbonader?

Og ja; jeg er fra Bergen.

HI

Jeg ser at ordet faktisk er godkjent på norsk selv om det høres helt merkelig ut for meg, men da skrives det i et ord. Og bøyes: en hotdog-hotdogen-hotdoger-hotdogene.

Anonymkode: a8da9...2a4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hamburger og karbonade er ikke det samme da

Og det er ikke pølse og hotdog heller. 

Hotdog er pølse i brød. Pølse er, vel, bare pølse. 

Anonymkode: 476c9...847

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Orger? Hva betyr det, orker?

Å orge betyr å organisere. Når mannen da orger pizzasnurrer, så betyr det at pizzasnurrer er hans ansvar fra A til Å. 

Skrevet
2 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev:

Å orge betyr å organisere. Når mannen da orger pizzasnurrer, så betyr det at pizzasnurrer er hans ansvar fra A til Å. 

Aha, det var et ord jeg aldri har hørt før. Takk :)

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at ordet faktisk er godkjent på norsk selv om det høres helt merkelig ut for meg, men da skrives det i et ord. Og bøyes: en hotdog-hotdogen-hotdoger-hotdogene.

Anonymkode: a8da9...2a4

Det hender jeg knoter; har amerikansk opphav. 

For øvrig vil jeg anbefale deg å roe ned kverulanten i deg, det fremstår usympatisk og bedrevitende.

HI

Skrevet

Her ble det mye flisespikking om språk, gitt 🙄

Synes planen din høres helt grei ut. Særlig siden det er "barneselskap" Men hvis de voksne gjestene er vant til å få full middag, er det nok lurt å gi dem en liten beskjed om meny på forhånd.

Vi bruker ofte å gjøre det på den måten du skisserer. Når vi har selskap er det mannen min som har ansvaret for salt mat mens jeg har kaker og dessert.

Du har kommunisert til mannen din at du ikke er helt i form. Da er det to alternativ; enten får han steppe opp og lage middag slik han mener det bør være, hvis han ikke vil/kan hjelpe får han pent godta ditt forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...