Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #26 Skrevet 14. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det har du lov å mene, men jeg både sier og skriver «hot dog», på samme måte som jeg sier og skriver «hamburger». Men du sier vel gjerne karbonader? Og ja; jeg er fra Bergen. HI Anonymkode: 554e9...cb5 Hamburger og karbonade er ikke det samme da Anonymkode: 2502a...0f7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #27 Skrevet 14. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du lov å mene, men jeg både sier og skriver «hot dog», på samme måte som jeg sier og skriver «hamburger». Men du sier vel gjerne karbonader? Og ja; jeg er fra Bergen. HI Anonymkode: 554e9...cb5 Jeg ser at ordet faktisk er godkjent på norsk selv om det høres helt merkelig ut for meg, men da skrives det i et ord. Og bøyes: en hotdog-hotdogen-hotdoger-hotdogene. Anonymkode: a8da9...2a4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #28 Skrevet 14. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hamburger og karbonade er ikke det samme da Anonymkode: 2502a...0f7 Og det er ikke pølse og hotdog heller. Hotdog er pølse i brød. Pølse er, vel, bare pølse. Anonymkode: 476c9...847
Petra Prøvedukke Skrevet 14. januar 2018 #29 Skrevet 14. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Orger? Hva betyr det, orker? Anonymkode: 2502a...0f7 Å orge betyr å organisere. Når mannen da orger pizzasnurrer, så betyr det at pizzasnurrer er hans ansvar fra A til Å.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #30 Skrevet 14. januar 2018 2 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev: Å orge betyr å organisere. Når mannen da orger pizzasnurrer, så betyr det at pizzasnurrer er hans ansvar fra A til Å. Aha, det var et ord jeg aldri har hørt før. Takk Anonymkode: 2502a...0f7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #31 Skrevet 14. januar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser at ordet faktisk er godkjent på norsk selv om det høres helt merkelig ut for meg, men da skrives det i et ord. Og bøyes: en hotdog-hotdogen-hotdoger-hotdogene. Anonymkode: a8da9...2a4 Det hender jeg knoter; har amerikansk opphav. For øvrig vil jeg anbefale deg å roe ned kverulanten i deg, det fremstår usympatisk og bedrevitende. HI Anonymkode: 554e9...cb5
Hjertefru Skrevet 14. januar 2018 #32 Skrevet 14. januar 2018 Her ble det mye flisespikking om språk, gitt 🙄 Synes planen din høres helt grei ut. Særlig siden det er "barneselskap" Men hvis de voksne gjestene er vant til å få full middag, er det nok lurt å gi dem en liten beskjed om meny på forhånd. Vi bruker ofte å gjøre det på den måten du skisserer. Når vi har selskap er det mannen min som har ansvaret for salt mat mens jeg har kaker og dessert. Du har kommunisert til mannen din at du ikke er helt i form. Da er det to alternativ; enten får han steppe opp og lage middag slik han mener det bør være, hvis han ikke vil/kan hjelpe får han pent godta ditt forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå