Gå til innhold

Hva i he***** skal jeg servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, ma(G)ma med to små :) skrev:

Ikke med glutenfri pasta 😉 glemte å skrive det, tok det som en selvfølge at det ble brukt glutenfri.

Jeg synes det er viktig å presisere, for hvis man ikke er vant til sånn mat, så er det fort å glemme hvis man får et tips

Anonymkode: bc8f8...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er viktig å presisere, for hvis man ikke er vant til sånn mat, så er det fort å glemme hvis man får et tips

Absolutt! Bare glemte å presisere det 😉

Skrevet
Akkurat nå, ma(G)ma med to små :) skrev:

Absolutt! Bare glemte å presisere det 😉

:tommelsmil::)

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, tusen takk for mange tips. Det så plutselig ikke så håpløst ut likevel. Jeg tror jeg går for Chili con carne og Chili sin carne med masse god salat og brytebrød til. Høres det bra ut? 

Anonymkode: d6edc...4d7

Ja, hvis du tilpasser grytene

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, tusen takk for mange tips. Det så plutselig ikke så håpløst ut likevel. Jeg tror jeg går for Chili con carne og Chili sin carne med masse god salat og brytebrød til. Høres det bra ut? 

Jeg ville bare ha laget Chili sin carne  jeg. Ingen "dør" av å ikke få kjøtt en dag. Tvert i mot, det er ganske sunt både for kroppen og miljøet og mye enklere og egentlig koseligere også med en gryte som alle kan spise. Jeg synes ikke det er nødvendig med brød ved siden av, men det er jo helt greitt. Bare pass på å holde det unna maten med tanke på den med cøliaki. 

Skrevet

Hadde laget helt alminnelig mat, glutenfritt. Gryterett, lasagne, kyllingsuppe e.l. med salat og brød til. Om folk ikke kan ha det, kan de bare sitte der og se dumme ut. Kanskje de kan tenke over hvor idiotisk det er å ikke kunne spise det som blir servert. Man dør ikke av det, og all verdens dietter og andre vrangforestillinger kan man følge ellers når man måtte ønske.

Anonymkode: 21a52...a50

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde laget helt alminnelig mat, glutenfritt. Gryterett, lasagne, kyllingsuppe e.l. med salat og brød til. Om folk ikke kan ha det, kan de bare sitte der og se dumme ut. Kanskje de kan tenke over hvor idiotisk det er å ikke kunne spise det som blir servert. Man dør ikke av det, og all verdens dietter og andre vrangforestillinger kan man følge ellers når man måtte ønske.

Anonymkode: 21a52...a50

Så cøliaki er diett eller vrangforestilling? Mener du virkelig at en med cøliaki skal spise grytrett eller lasagne for ikke se dum ut? Er det mulig å være så uopplyst som det du er her

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så cøliaki er diett eller vrangforestilling? Mener du virkelig at en med cøliaki skal spise grytrett eller lasagne for ikke se dum ut? Er det mulig å være så uopplyst som det du er her

Trekker det tilbake. Så ikke at du skrev glutenfritt, beklager.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kun tatt hensyn til muslimen og hun med cøliaki.

Resten får spise det de får servert...

Anonymkode: ed81b...f9c

Hvorfor er religiøst vanvidd mer verdt enn dyrevelferd og miljøhensyn?

Anonymkode: 20a9d...2a1

Skrevet

Jeg syns det er ganske trist at flere her mener at lavkarbokosthold ikke er noe å ta hensyn til. Jeg spiser lavkarbo pga. helse, ikke fordi jeg ønsker å slanke meg eller for å vanskelig. Legen har faktisk sagt at det er eneste måten å kontrollere sykdommen. Spiser jeg feks. Lasagne så ender jeg opp med et heftig blodsukkerfall innen en time etter jeg har spist. Det er som dere skriver ikke dødelig, men hinsides ubehagelig å måtte ligge på gulvet med skjelvinger og kaldsvette midt i besøket.

Jeg syns det er fint at du ønsker å servere mat som alle gjestene kan spise. Chili con carne, eller chili sin carne høres ut som en rett som alle kan spise. Ellers er taco en rett som er lett å tilpasse alle.

Anonymkode: 66a85...252

Skrevet

Takker for alle innspill. Da er menyen satt og jeg gleder meg.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takker for alle innspill. Da er menyen satt og jeg gleder meg.

Dette var HI😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er ganske trist at flere her mener at lavkarbokosthold ikke er noe å ta hensyn til. Jeg spiser lavkarbo pga. helse, ikke fordi jeg ønsker å slanke meg eller for å vanskelig. Legen har faktisk sagt at det er eneste måten å kontrollere sykdommen. Spiser jeg feks. Lasagne så ender jeg opp med et heftig blodsukkerfall innen en time etter jeg har spist. Det er som dere skriver ikke dødelig, men hinsides ubehagelig å måtte ligge på gulvet med skjelvinger og kaldsvette midt i besøket.

Jeg syns det er fint at du ønsker å servere mat som alle gjestene kan spise. Chili con carne, eller chili sin carne høres ut som en rett som alle kan spise. Ellers er taco en rett som er lett å tilpasse alle.

Anonymkode: 66a85...252

Jo, men da antar jeg at de rundt deg vet at det er sånn. Problemet i dag er alle disse selvpålagte diettene og "jeg-spiser-ikke-ditt-eller-datt"-greiene som omtrent gjør det umulig å lage mat til folk. Men når det er sagt, jeg hadde ikke servert pasta om jeg visste at noen spiste lavkarbo, men jeg hadde ikke kuttet ut gulrøttene i gryteretten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...