Gå til innhold

Overdriver jeg? Hvordan skjerpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 3 voksne søstre som alltid har hatt god kontakt. Trodde jeg(?) Har kontakt daglig på snap/Instagram/Facebook. Vi bor ikke på samme plass så det blir til at vi ikke treffes altfor ofte. 

En fredag fikk jeg snap av ene søsteren om at de 2 søstrene mine er på vei til Stockholm... skal kose seg bare de. Jeg ble så overrasket... hadde ikke hørt noe om det før samme dag.  Akkurat da kjente jeg på en enorm trist følelse. Følte meg så utrolig utenfor, glemt, sviktet osv. Dette har de gjort 1 gang før uten meg også... Jeg syns det er vondt.

Jeg lurer på om jeg overdriver.. hvordan klare å glede meg på deres vegne? Hvordan klare å tenke positivt? Hvordan klare å tenke at jeg er en ok person? Jeg har bare vondt langt inni hjertet mitt...

Anonymkode: 4578f...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi er 3 voksne søstre som alltid har hatt god kontakt. Trodde jeg(?) Har kontakt daglig på snap/Instagram/Facebook. Vi bor ikke på samme plass så det blir til at vi ikke treffes altfor ofte. 

En fredag fikk jeg snap av ene søsteren om at de 2 søstrene mine er på vei til Stockholm... skal kose seg bare de. Jeg ble så overrasket... hadde ikke hørt noe om det før samme dag.  Akkurat da kjente jeg på en enorm trist følelse. Følte meg så utrolig utenfor, glemt, sviktet osv. Dette har de gjort 1 gang før uten meg også... Jeg syns det er vondt.

Jeg lurer på om jeg overdriver.. hvordan klare å glede meg på deres vegne? Hvordan klare å tenke positivt? Hvordan klare å tenke at jeg er en ok person? Jeg har bare vondt langt inni hjertet mitt...

Prøv å tenke slik: Er det kvaliteten på de andre to sitt forhold seg imellom som avgjør hvordan du skal se på deg selv som individ? Har de virkelig så stor makt? 

Anonymkode: 4ccc5...728

Skrevet

Åh, det forstår jeg. Jeg hadde også følt meg glemt og utenfor hvis jeg hadde vært i dine sko. Syns godt du har grunn til å bli lei deg. Kan du ta det opp med dem? Snakke om det?

Anonymkode: 383de...c14

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å tenke slik: Er det kvaliteten på de andre to sitt forhold seg imellom som avgjør hvordan du skal se på deg selv som individ? Har de virkelig så stor makt? 

Jeg klarer ikke å tenke sånn. Er bare utrolig lei meg. Hørte ikke noe fra de den helgen heller. Jeg skjønner ingenting. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åh, det forstår jeg. Jeg hadde også følt meg glemt og utenfor hvis jeg hadde vært i dine sko. Syns godt du har grunn til å bli lei deg. Kan du ta det opp med dem? Snakke om det?

Anonymkode: 383de...c14

Takk for det, søte deg. Er egentlig godt å høre at jeg ikke overdriver. Vurderer å spørre de, men er utrolig redd for at jeg ikke får ærlige svar 😔😔

Skrevet

hm.. jeg hadde stusset litt over det der. Hvis det er ingenting som tilsier at de skal planlegge og reise på tur uten å involvere deg. Men du kan alltids svare snap: kos dere!! Kunne ønske jeg kunne være med!!     (stikk stikk...)  så ser du hva de svarer..

Anonymkode: 82661...b06

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hm.. jeg hadde stusset litt over det der. Hvis det er ingenting som tilsier at de skal planlegge og reise på tur uten å involvere deg. Men du kan alltids svare snap: kos dere!! Kunne ønske jeg kunne være med!!     (stikk stikk...)  så ser du hva de svarer..

Anonymkode: 82661...b06

Så godt å høre 💜  Begynte å lure på om jeg var kjempe hårsår 😔😔

Jeg kan ikke sende snap nå, har ikke hørt noe mer nå.

Skrevet

Er de i en annen livssituasjon enn deg? Jeg har også 2 søstre, de er begge single og barnløse, mens jeg har familie. De gjør mye sammen som jeg ikke har mulighet til å være med på, men jeg vet de gjerne ville hatt meg med. Men det er ikke alltid de tar seg bryet med å spørre, siden jeg som regel ikke kan.

Anonymkode: 3470d...f1f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er de i en annen livssituasjon enn deg? Jeg har også 2 søstre, de er begge single og barnløse, mens jeg har familie. De gjør mye sammen som jeg ikke har mulighet til å være med på, men jeg vet de gjerne ville hatt meg med. Men det er ikke alltid de tar seg bryet med å spørre, siden jeg som regel ikke kan.

Anonymkode: 3470d...f1f

Jeg har tenkt samme tanke som deg, prøvd å tenke ut en forklaring/prøvd å tenke positivt osv. Men det er ikke noen åpenbar grunn 😔 Vi er alle gift med barn.

Hadde de bare fortalt det, forklart osv så hadde det ikke gjort noe som helst. Men å få vite det samme dag som de reiser... ble så overrasket. Skjønner ikke hva galt jeg har gjort. 😔😔

Snakket med vår mor nå, hun og min far har visst det lenge. Og de ble like overrasket som meg.

Skrevet

Jeg har også to søstre og hvis de hadde dratt på tur uten at jeg visste det hadde jeg blitt veldig lei meg!

Du må rett og slett spørre dem. Søstre kan man spørre om alt. Hvis de vrir seg unna svaret må du si helt ærlig at du blir såret!

Anonymkode: 3d5c3...e97

Skrevet

Her må du rett og slett bare spørre dem, fortell dem at du lurer.

Anonymkode: 464bf...026

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tenkt samme tanke som deg, prøvd å tenke ut en forklaring/prøvd å tenke positivt osv. Men det er ikke noen åpenbar grunn 😔 Vi er alle gift med barn.

Hadde de bare fortalt det, forklart osv så hadde det ikke gjort noe som helst. Men å få vite det samme dag som de reiser... ble så overrasket. Skjønner ikke hva galt jeg har gjort. 😔😔

Snakket med vår mor nå, hun og min far har visst det lenge. Og de ble like overrasket som meg.

Men om de har visst om det lenge har de vel også visst at du ikke var en del av planen? Og kanskje grunnen til at du ikke er invitert med?

Jeg hadde blitt kjempelei meg om det hadde vært mine søstre!

Anonymkode: 2343f...033

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men om de har visst om det lenge har de vel også visst at du ikke var en del av planen? Og kanskje grunnen til at du ikke er invitert med?

Jeg hadde blitt kjempelei meg om det hadde vært mine søstre!

Anonymkode: 2343f...033

Ja, vi alle var sammen i hele julen.  "Alle" visste det tydeligvis uten meg og min mann. Utrolig rart å tenke på 😔😔

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at dere forstår meg og godt å høre at jeg ikke overdriver 💜❤💜❤

Skrevet

Helt ærlig så hadde jeg blitt rasende. Jeg hadde ringt og sagt rett ut at jeg følte meg jævla utelatt og så slengt på røret. Jeg hadde ikke tatt kontakt med dem, før de hadde kommet med en skikkelig unnskyldning til meg og nye billetter til Stockholm som også inkluderte meg. 

Ja jeg vet at jeg ikke er den mest diplomatiske personen i verden 😂 å ja jeg er en hissigpropp!!! Jeg er veldig opptatt av rettferdighet, å få oppleve å bli utestengt på denne måten hadde gjort meg rasende og FLY forbanna !!!!

Skrevet
26 minutter siden, 3 i april skrev:

Helt ærlig så hadde jeg blitt rasende. Jeg hadde ringt og sagt rett ut at jeg følte meg jævla utelatt og så slengt på røret. Jeg hadde ikke tatt kontakt med dem, før de hadde kommet med en skikkelig unnskyldning til meg og nye billetter til Stockholm som også inkluderte meg. 

Ja jeg vet at jeg ikke er den mest diplomatiske personen i verden 😂 å ja jeg er en hissigpropp!!! Jeg er veldig opptatt av rettferdighet, å få oppleve å bli utestengt på denne måten hadde gjort meg rasende og FLY forbanna !!!!

Beklager, altså, men du hørtes litt slitsom ut å forholde seg til. Hvem slenger på røret i voksen alder, liksom? Trodde det var forbeholdt fjortiser i puberteten.

Anonymkode: 5327f...8af

Skrevet

Når 2 av mine aller nærmeste, altså mine 2 søstre hadde funnet på å utestenge meg på den måten så ja da hadde jeg blitt rasende og fryktelig lei meg.

Skrevet
6 minutter siden, 3 i april skrev:

Når 2 av mine aller nærmeste, altså mine 2 søstre hadde funnet på å utestenge meg på den måten så ja da hadde jeg blitt rasende og fryktelig lei meg.

I lys av "hund versus allergi"-debatten så virker det som om en del mennesker ikke tenker sånn 😭

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Både som den som blir utestengt, og den andre parten som finner på noe.

Vår tredje søster la meg for hat siden vi to andre har funnet på noe. Jeg er ufør og hadde ledig tid på dagen, og min andre søster var singel og arbeidsledig. Da ble tredje søster fly forbannet over at vi gikk på café sammen på dag tid...

Mens nå får jeg snapper i hytt og pine fra tredje søster som skal gni det inn når de finner på noe. Noe jeg aldri gjorde.

I ditt tilfelle hadde Jeg blitt veldig lei meg. Vet ikke om jeg hadde orket å dratt på tur med mine søtre, hadde følt meg utenfor. Men hyggelig å bli spurt da.

Anonymkode: 36774...f10

Skrevet

Å nei! Jeg hadde blitt kjempe lei meg hvis det var meg. Vi er også tre søstre som har daglig kontakt. Kunne aldri tenkt å dra på tur bare to av oss (uten at det er spesielle grunner til det da). Hadde blitt veldig såret om de hadde dratt uten å gi beskjed også. Nei, jeg syns absolutt ikke over overdriver. Klem til deg 😊

Anonymkode: dfa9b...bc4

Skrevet

Om 2 Av mine døtre hadde tatt en tur på cafe ol så hadde jeg ikke brydd meg, for det er uansett noe som ikke akkurat krever stort med planlegging, cafe turer er ofte spontant.

Men en ferietur er noe helt annet. Det krever planlegging. De må finne destinasjon, finne hotell, få ferie, om en har barn så må en avtale med far osv. Så derfor er det jo ekstra sårt å bli ekskludert.

Skrevet

Kanskje enklest å være helt ærlig her. Ta en telefon eller send en SMS og fortell at du ble veldig lei deg og at du lurer på hvorfor de valgte å ikke invitere deg med. 

Ikke gå rett i forsvar, ha en åpen tilnærming og ha i bakhodet at det kan ha en ok forklaring. Uansett greit å si i fra. 

Anonymkode: 82290...2da

Skrevet

Hei igjen.

Har tenkt mye, at de har reist på tur, bare de to, er ikke det som sårer meg mest.

Men det at de ikke ønsker å ha meg med, de har planlagt og holdt skjult for meg, det er det som er vondt. Jeg er rett og slett såret. 

Tusen hjertelig takk for støtten her og gode ord og klemmer 💜❤

Skrevet (endret)

Ring og snakk med de på en skikkelig  måte. Si det som det er, at du hadde satt pris på å bli spurt.

De må jo svare da. Helst så er det bare ubetenksomhet fra deres side. De snaper deg vel ikke ellers? 

Dere er søsken og må kunne være ærlig med hverandre. 

Synes for øvrig det er  merkelig at folk ikke kommuniserer med familie eller til og med ektefellene når det er noe de brenner inne med. 

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Skjønner deg godt. Hadde følt det akkurat som deg.

Send de en mld og spør om det er en grunn til at du ikke ble invitert. Forklar at dette såret deg og at du har lurt på hva du har gjort galt.

Anonymkode: f4ff1...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...