Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #26 Skrevet 12. januar 2018 Dessuten: Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge. Sakset fra: https://www.skikkogbruk.no/single-post/2016/05/05/Gjestenes-antrekk Anonymkode: 513b6...cfb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #27 Skrevet 12. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå var poenget at det ikke er bare på Dib det blir diskutert/har blitt diskutert. Anonymkode: 513b6...cfb Da korrigerer jeg: det er kun her det fortsatt fins noen som tror på det. Anonymkode: 1e3bd...e7c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #28 Skrevet 12. januar 2018 Husk at du spør en gjeng som mener at tradisjoner generelt er tull, og at man gjør som man vil - alltid. Ser det står at det bare er her inne folk bryr seg om skikk og bruk. Det samme stod det i juletradisjonstrådene.. Det handler vel heller noe om alder og aller mest sosiale lag er min brannfakkelkommentar. Anonymkode: b179c...5a6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #29 Skrevet 12. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Husk at du spør en gjeng som mener at tradisjoner generelt er tull, og at man gjør som man vil - alltid. Ser det står at det bare er her inne folk bryr seg om skikk og bruk. Det samme stod det i juletradisjonstrådene.. Det handler vel heller noe om alder og aller mest sosiale lag er min brannfakkelkommentar. Anonymkode: b179c...5a6 ...har DU lest Skikk og bruk? For det har nemlig jeg, og i min utgave fra 1960 står det ikke noe om verken rødt eller grønt. Var du i mange brylluper før 1960, altså..? Anonymkode: 1e3bd...e7c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #30 Skrevet 12. januar 2018 Bryllup er ikke like høytidelig som selskap i et hvite hus altså, man er ikke pokke nødt til å følge slike tullete farge"regler". Det er bare så latterlig teit! Anonymkode: ed5ec...144
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #31 Skrevet 12. januar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bryllup er ikke like høytidelig som selskap i et hvite hus altså, man er ikke pokke nødt til å følge slike tullete farge"regler". Det er bare så latterlig teit! Anonymkode: ed5ec...144 Man trenger i alle fall ikke følge regler som ikke fins. Anonymkode: 1e3bd...e7c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #32 Skrevet 12. januar 2018 Jeg giftet meg gjennom human etisk forbund og vigsleren hadde rød kjole på 👍 Anonymkode: 49b0a...934
Gullunger Skrevet 12. januar 2018 #33 Skrevet 12. januar 2018 Jeg har brukt svart kjole som gjest i bryllup. Men som forlover ville jeg likevel valgt en annen farge. Jeg valgte en mørkblå kjole som forlover og synes den var veldig fin til brudekjolen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #34 Skrevet 12. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ...har DU lest Skikk og bruk? For det har nemlig jeg, og i min utgave fra 1960 står det ikke noe om verken rødt eller grønt. Var du i mange brylluper før 1960, altså..? Anonymkode: 1e3bd...e7c Nå var spørsmålet svart kjole. Hva sier DIN skikk og bruk om det? For det vet nemlig jeg.. Anonymkode: b179c...5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå