Gå til innhold

Er svart i bryllup forbudt? Er forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: aab6e...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er forlover så spør du bruden. 

Anonymkode: 43bc6...096

Skrevet

Ja

Anonymkode: f3433...4a6

Skrevet

Om du har et crush på amerikanske skikker så.

Her i norge var svart va.ligste farge på brudekjoler til langt inn på 1900-tallet og har aldri vært bannlyst på gjester. Ikke rødt heller.

Det eneste som er dårlig stil er å kunne forveksles med bruden, altså hvitt.

Anonymkode: d27af...305

Skrevet

Spør bruden.  

Har hatt svart i to bryllup, er stor og synes jeg ser mindre ut i svart.

Anonymkode: 41d58...925

Skrevet

Helt i orden.  Men spør bruden om du er usikker på hva som er greit!

Anonymkode: 23a3e...fb4

Skrevet

Ja det er ikke greit.

Anonymkode: 38607...2d8

Skrevet

Hvit, rødt og sort er ikke greit i bryllup!!

Anonymkode: 45090...eda

Skrevet

«Reglene» på farger du ikke kan ha er

sort

hvit

rød

grønn

Anonymkode: 11dab...105

Skrevet

Jeg ville unngått sort kjole. Vet egentlig ikke hvorfor, men det sømmer seg vissnok ikke.

Hvit kjole, nei, av opplagte grunner.

Rød kjole, absolutt ikke. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det ( antagelig i en Skikk og bruk bok) at rød kjole betyr at man har hatt sex med brudgommen.

Skrevet

Spør bruden, så er du sikker. Jeg har brukt svart kjole i bryllup, men spurte bruden først. Hadde en lilla og en svart kjole å velge mellom. Til alt hell tok jeg den svarte i siste sekund. Bruden hadde nemlig lik den lilla, men i offwhite. 

Skrevet

Hadde ikkje brukt svart kjole som forlovar.

Skrevet

Min forlover hadde svart kjole. Ser ikke problemet, men spør bruden i tilfelle hun har en annen mening. 

Skrevet

Ser mange foreslår å spørre bruden, men selv synes jeg det er en dårlig ide.

Hva om bruden sier det er greit hva gjør en da? Fester et skilt på ryggen med teksten "Bruden sa det var greit"? For selv om det er bruden som styrer reglene i et bryllup vil det ikke hindre at resten snakker. For de vet jo ikke om samtalen med bruden, de vet kun at sort er en ikke-farge i bryllup og at forloveren har gjort den tabba. Jeg ville ikke gått inn i dt selskap kledd slik at de fleste tenker "Å herlighet, vet hun virkelig ingen ting..." selv om den ene som arrangerer festen ga tommelen opp.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

...

Anonymkode: aab6e...b84

Ikke forbudt. Bare "bad taste".

Anonymkode: 1e3bd...e7c

Skrevet
8 timer siden, Dumi skrev:

Jeg ville unngått sort kjole. Vet egentlig ikke hvorfor, men det sømmer seg vissnok ikke.

Hvit kjole, nei, av opplagte grunner.

Rød kjole, absolutt ikke. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det ( antagelig i en Skikk og bruk bok) at rød kjole betyr at man har hatt sex med brudgommen.

Det der er i ALLE fall feil. Du har ikke lest det i en Skikk og bruk-bok. For den kan jeg utenat, og der står ingen ting om rød kjole. 

Men du har nok lest det her på Dib. For her verserer det en vrangforestilling om at rødt er feil. Det er helt ok å komme i rød kjole; selv de kongelige gjør det.

For, helt ærlig: ville brudgommen invitere gamle elskerinner i bryllupet? 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der er i ALLE fall feil. Du har ikke lest det i en Skikk og bruk-bok. For den kan jeg utenat, og der står ingen ting om rød kjole. 

Men du har nok lest det her på Dib. For her verserer det en vrangforestilling om at rødt er feil. Det er helt ok å komme i rød kjole; selv de kongelige gjør det.

For, helt ærlig: ville brudgommen invitere gamle elskerinner i bryllupet? 

Ikke bare på Dib rød kjole er diskutert:

http://m.side2.no/underholdning/du-har-vel-ikke-hatt-rd-kjole-i-bryllup/3423242003.html

Anonymkode: 513b6...cfb

Skrevet

Det kommer vel an på hvor tradisjonelle brudeparet er. Noen er veldig nøye på at alle slike regler skal følges, andre ikke. Du må rett og slett spørre dem.

Skrevet

Jeg er ikke så inne i bryllupsregler. Og har vært i et begrenset antall bryllup.

Hvitt har jeg klart å regne ut selv at ikke er så lurt. Svart har jeg gått i flere ganger, og det ville uten å nøle gått med igjen. Jeg har i og for seg hatt på meg rød kjole også, uten å vite hva det skulle symbolisere. Men bruden var en gammel flamme som med årene ble til en god venn — så da er vel den grei også😀

Anonymkode: 730db...d15

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser mange foreslår å spørre bruden, men selv synes jeg det er en dårlig ide.

Hva om bruden sier det er greit hva gjør en da? Fester et skilt på ryggen med teksten "Bruden sa det var greit"? For selv om det er bruden som styrer reglene i et bryllup vil det ikke hindre at resten snakker. For de vet jo ikke om samtalen med bruden, de vet kun at sort er en ikke-farge i bryllup og at forloveren har gjort den tabba. Jeg ville ikke gått inn i dt selskap kledd slik at de fleste tenker "Å herlighet, vet hun virkelig ingen ting..." selv om den ene som arrangerer festen ga tommelen opp.

Hvis gjestene i bryllupet er mer opptatt av hvilken farge de andre har på kjolene sine enn på brudepar, bryllupet i seg selv og det å gjøre det hele til en fin fest, så får de nå bare holde på. Og folk får nå tenke det de vil av sine egenproduserte fy-fy-tanker, det hadde jeg ikke bekymret meg om. 

Skrevet

Spør bruden. Var akkurat forlover og der var min kjole, brudepike/brudesvenn og den andre forloveren samkjørte. Det ble veldig fint!  

Anonymkode: 3ebf8...0a2

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

sort

hvit

rød

grønn

Sånt vas! Du spør selvfølgelig bruden. Det er jo deres selskap. Antagelig ikke noe problem i det hele tatt. 

Anonymkode: e787c...b60

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

sort

hvit

rød

grønn

Hvor har du dette fra...? Det er jo bare tull. 

Hvis bruden er hvitkledd, bør man ikke ha hvitt, det er eneste regel. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øøøøh - her står det jo nettopp at den "regelen" bare er tull.

Nå var poenget at det ikke er bare på Dib det blir diskutert/har blitt diskutert.

Anonymkode: 513b6...cfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...