Gå til innhold

Hvor stort hus har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt 400 kvm. Kanskje mer. Vi har 6 soverom og to bad + stue/kjøkken og vaskerom. Har også utleieleilighet i kjelleren , nå er den en stor leilighet, men kan deles inn i to litt mindre leiligheter. 

Passelig for oss med mange barn til sammen :) men ja, mye å vaske 😬

Anonymkode: d378a...4c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 280 m2. 6 soverom. 3 bad. Kjellerstue. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 9cfe9...018

Skrevet

105 m2 rekkehus. Tre soverom og to bad. To voksne og to barn i småskolen. Ønsker meg ett ekstra rom/stue som kontor/gjesterom/tvstue. Sparer for å bygge på. Koster 750.000 å bygge på 30 m2.

Anonymkode: d31fa...efd

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

Så "hyggelig" at du kaller 180 m2 for stusselig. Sikkert gøy å lese for dem som bor på 100 m2...eller enda mindre.

Du tror vel ikke seriøst at svaret du får her er representativt? 

Skrevet

820 kvm, grei plass til familie på 5. Men da er hybelen til au pair medregnet. I tillegg to hytter + leiligheta i Spania. Så nok å holde orden på. I Spania har vi heldigvis vaktmester og hushjelp.

Anonymkode: dd255...295

Skrevet

Ca 145 kvm. Halvannen etasje. 3 soverom, wc og dårlig utnyttet loftsgang/stue. Stue, kjøkken, hall, gang, 2 soverom, lite bad og lite vaskerom nede. Nå bor vi mor, far og 2 barn her, eldste har flyttet ut. Greit med plass, hadde greid meg med mindre, og en god bod.

Anonymkode: d695a...cd1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

820 kvm, grei plass til familie på 5. Men da er hybelen til au pair medregnet. I tillegg to hytter + leiligheta i Spania. Så nok å holde orden på. I Spania har vi heldigvis vaktmester og hushjelp.

Anonymkode: dd255...295

Hehe. 

Herregud å folk juger her inne. 🙄

Anonymkode: 9b80a...2c9

Skrevet

Bor i leilighet på 92 kvadrat. Bare meg og datter på 8. Helt perfekt størrelse for oss to. Har 2 soverom + ett bittelite ett som er gjesterom/roterom.

Anonymkode: 5831b...f61

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. 

Herregud å folk juger her inne. 🙄

Anonymkode: 9b80a...2c9

Jeg kjenner ei som har det sånn.

De har stort hus, en hytte ved sjøen og en på fjellet pluss leilighet i Spania. Leiligheten i Spania leier de ut og det er både vaktmester på bygget der, og en eldre dame som bor i en annen leilighet i bygget fungerer som vertinne når turister kommer har leid og som vaskehjelp når de drar igjen.

Er folk som har det sånn altså...

Anonymkode: 21b1b...678

Skrevet

Bor i Spania, og her har vi 750kvm. 

8 soverom og 8 bad.( helt vanlig her nede).

Har tre stuer hvorav ene er vinterstue. Har i tillegg utestue, utekjøkken, basseng, og fire terrasser. Og ja.. jeg har gartner og hushjelp! Er alene med fire barn mens mannen er på jobb, så det trenger jeg. Jeg jobber deltid på en skole her. Luksus? Ja! Dyrt? Tja... rundt 7,5 mill, så ikke så ille i forhold til hvordan det hadde vært hjemme. 

Hjemme har vi hytte på 120kvm som vi elsker mer enn noe annet ❤️

Anonymkode: b3613...cca

Skrevet

94 kvm. To barn og to voksne. Tre soverom, ett bad, en stue... Skulle gjerne hatt en bod eller to for oppbevaring, samt kjeller— eller loftstue som ungene kunne ha som sitt område med vennebesøk o.l. men ellers så går det helt fint å ikke ha 500 kvm å boltre seg på! 😉

Anonymkode: 0ff53...828

Skrevet

2 voksne og 3 barn i alderen 1-10 år. Vi bor i leiligheten blokk på 85 kvm. 3 soverom, et bad, men vi har seperat vaskerom i leiligheten. Takk og lov for det☺️ 

Mange tenker det kanskje er for lite for så mange mennesker, men vi trives helt utmerket her.

Vi har en flott akebakke rett utenfor altanen som ungene aker og står på ski i om vinteren. Og en enda større akebakken rett bortenfor. Det er to små lekeplasser rett ved blokken og to svære lekeplasser 200 og 300 m fra blokken. Vi har ballbinge 100m fra blokken, bilveien ligger avsides til så det er ingen grunn til at barna skulle gå den veien, stort kjøpesenter 5 min i gåavstand. Barneskole 5 min gåavstand, ungdomsskole 10 min gåavstand, videregående skole 10 min gåavstand. 10 min med buss/bil til byen. Det er masse grøntareal her, skog rett bak blokken som ungene leker i og klatrer i trærne om våren/sommeren. Badeplass 5 min kjøring herfra. Og er viktigste, det er et utrolig godt miljø her, fantastiske naboer og masse barn her. Så vi lever heller på litt liten plass noen år til så lenge vi har alt det andre i nærområdet :)

Anonymkode: 4bad7...6ac

Skrevet

255m2. 5 store soverom. To bad med dusj. Stor stue, ok kjøkken. 4 barn. Hadde en TV stue, men måtte lage et ekstra soverom i den. Så nå har de to eldste tv og sofa på rommene sine, slik at de kan ha besøk der istedenfor i den ekstra stuen. Like greit, for det ble alltid litt uoverensstemmelser :)

Anonymkode: 20c4b...9c2

Skrevet

235 kvm- skråtomt og har lagt opp til å bo her hele livet ved å ha alt man trenger i 1 etg når man blir gammel. 2 barn og 2 voksne.

1 etg: 

Hall/gang med mye oppbevaringsplass, soverom (benyttes som gjesterom og kontor), vaskerom som benyttes som lager/stellerom (egen inngang), bad, stor stuedel og kjøkken.

U.etg:

3 soverom hvorav hovedsoverommet har en walk-in, god størrelse på stue med mye plass til lagring/sofa/tv/data og lek (kommer godt med når de har venner på besøk for å spille etc). Bad med mye lagring, godt utstyrt vaskerom og til slutt en  bod/teknisk rom med mye lagring. 

Har en dobbeltgarasje med lagring på toppen og store terrasser som er i god bruk. Jeg er oppvokst steder hvor man har hatt 5-6 soverom, 2-3 bad, 2-4 stuer osv- det er ikke gøy å rengjøre større areal enn det man trenger, og det ville blitt altfor mye plass for oss 4. Vi har passe plass her og kan fint leie ut underetasjen om vi har behov for det når vi blir gamle (små grep). Skulle noe skje med en av oss så vil man kunne leve på en flate og det er det mange som glemmer av å tenke på i dag.

Anonymkode: 62e74...121

Skrevet

Nå bor vi 2 voksne og 2 barn på 70 kvm. Bygger oss hus, det blir 170 kvm. Får to fulle bad+gjestedo, leserom, fire soverom og romslig kjøkken. Tror det skal holde fint for oss, går fint i treromsen også :)

Anonymkode: 26ab6...29c

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. 

Herregud å folk juger her inne. 🙄

Anonymkode: 9b80a...2c9

Jeg tror faktisk ikke det. Vi har stort hus, flere leiligheter som leies ut, hytte på fjellet og feriebolig i Spania. Vi har rett og slett veldig god økonomi. Det er jo absolutt ikke ting jeg fremmer blant venner og bekjente. Kjøper vi en tomt eller er i gang med et nytt prosjekt føler jeg ikke for å dele det med noen. Vil ikke virke skrytete, men kan sjeldent dele noe som opptar meg. Når venninner snakker om oppussing eller å kjøpe en ny dyr jakke blir jeg ikke helt inkludert selv om jeg interesserer meg for dem og deres liv. Poenget er at til og med nære venner av meg vet ikke om hvilke verdier jeg har fordi jeg ikke snakker om det. 

Anonymkode: 53848...02d

Skrevet

Har enebolig, 160 kvm med fire soverom. Vi er to voksne og to barn, og jeg synes vi har god plass. Tidligere bodde vi i et hus på 190 kvm, men dette føles romsligere grunnet god planløsning. Jeg vil si planløsningen er vel så viktig som antall kvm. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk ikke det. Vi har stort hus, flere leiligheter som leies ut, hytte på fjellet og feriebolig i Spania. Vi har rett og slett veldig god økonomi. Det er jo absolutt ikke ting jeg fremmer blant venner og bekjente. Kjøper vi en tomt eller er i gang med et nytt prosjekt føler jeg ikke for å dele det med noen. Vil ikke virke skrytete, men kan sjeldent dele noe som opptar meg. Når venninner snakker om oppussing eller å kjøpe en ny dyr jakke blir jeg ikke helt inkludert selv om jeg interesserer meg for dem og deres liv. Poenget er at til og med nære venner av meg vet ikke om hvilke verdier jeg har fordi jeg ikke snakker om det. 

Anonymkode: 53848...02d

Det kommer jo litt an på hvordan man skriver det også hvor storslått det virker.

Jeg kan godt skrive om det vi har på en måte som får det til å høres flott ut uten å lyve. Hus med 5 soverom, 2 kontor og 4 stuer, stor tomt med eplehage og baseng, leilighet i utlandet og ekstra hus i Norge som leies ut, hytte på fjellet og 3 biler. Det høres jo flott ut, men virkeigheten er et gårdshus med veldig små rom som nesten ikke er pusset opp på 40 år, en liten sidebygning en leilighet i utlandet som vi bare har fordi den er nesten umulig å få solgt og en hytte på 40m2 uten strøm, vann, vei eller isolasjon. Den dyreste bilen kostet 200.000 de 5 år siden. De to andre trenger vi til gården og den dyreste oster 50.000 for snart 10 år siden.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan vi bør og hva vi har, men det er enkelt å gå det til å høres flottere ut enn det er.

Anonymkode: 22970...57d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo litt an på hvordan man skriver det også hvor storslått det virker.

Jeg kan godt skrive om det vi har på en måte som får det til å høres flott ut uten å lyve. Hus med 5 soverom, 2 kontor og 4 stuer, stor tomt med eplehage og baseng, leilighet i utlandet og ekstra hus i Norge som leies ut, hytte på fjellet og 3 biler. Det høres jo flott ut, men virkeigheten er et gårdshus med veldig små rom som nesten ikke er pusset opp på 40 år, en liten sidebygning en leilighet i utlandet som vi bare har fordi den er nesten umulig å få solgt og en hytte på 40m2 uten strøm, vann, vei eller isolasjon. Den dyreste bilen kostet 200.000 de 5 år siden. De to andre trenger vi til gården og den dyreste oster 50.000 for snart 10 år siden.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan vi bør og hva vi har, men det er enkelt å gå det til å høres flottere ut enn det er.

Anonymkode: 22970...57d

Innlegget mitt var egentlig ikke et svar på dette innlegget. Må ha trykket litt feil.

Anonymkode: 22970...57d

Skrevet

Leilighet på rundt 80 kvadrat, meg og ett barn, sentralt i Oslo. Jeg vet jeg kunne fått både hus og hage for samme pris utenfor byen, men vi prioriterer bylivet.

Anonymkode: 8cd22...674

Skrevet (endret)

Vi har rett over 250 kvm og vi er fire personer i familien. To voksne og to barn på 10,5 og 13 år. Vi har høy takhøyde i stuen og åpen løsning oppe, så vi har veldig god romfølelse. Vi har to bad + et gjestetoalett, fire soverom (med god strl), stor kjellestue, vaskerom, bod, gang/hall og walk-in på vårt soverom. Vi bygget i 2014, og kunne ike vært mer fornøyd med både strl på huset og rommene, samt planløsningen. Veldig fornøyd med løsningen med vår sone med soverom, walk-in og bad oppe, og ungenes sone nede med deres rom, kjellerstue og bad.

Endret av MTF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...