Gå til innhold

Hvor stort hus har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

..og er dere fornøyd? Løsning på huset/leiligheten og antall barn/alder på disse?

Vi har ca 220 kvm. 4 soverom hvorav to er bitte små. Ett bad og to doer. To stuer hvorav ingen av stuene egner seg som samlingsted for ungdommen. Alder på barn er 11 og 14. Plassen er samlet mer enn stor nok, men savner større soverom og lofystue/kjellerstue til barna samt to bad og ikke bare ett. 

Anonymkode: fe356...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor alene med 2 barn på 9 og 11.

Vi har et rekkehus på 120 kvm. 3 soverom, 2 bad og 2 stuer. Perfekt for oss. Barnas rom er ganske små, men den ekstra stua er på 30kvm og perfekt ekstra oppholdsrom for dem med venner.

Huset er stadig fult av barn og begge kan ha overnatting i helgen. Veldig godt med to bad også. 

Anonymkode: 5ba7a...86f

Skrevet

Litt over 300 kvm 

6 soverom, to bad + to doer, to stuer i hovedetasjen pluss kjellerstue 

Egen inngang i kjelleren så der har ungdommen stue og bad tilgjengelig. Brukes flittig, alltid en haug med folk i huset her 

Veldig fornøyd. Fire barn mellom 8 og 16 år. 

Anonymkode: 21b1b...678

Skrevet

Ca 300 kvm med syv soverom. Tre på toppen+ loftstue og bad. To i midten, hvor det ene soverommet brukes som garderobe for yttertøy. Kjøkken, stue og bad i midten også. Kjeller med to soverom, kjellerstue og kombinert vaskerom/bad. Vi er fem stk og synes huset er for stort, men setter kanskje mer pris på når barna blir eldre. 

Anonymkode: 036a6...f51

Skrevet

Vi har ca 165 kvm. Fire soverom, to bad, stort kjøkken, og to stuer. (Og vaskerom, en bod, og en stor gang.) 

Akkurat nok plass til to voksne og tre barn.

Anonymkode: 9b80a...2c9

Skrevet

190 kmv, 4 soverom, en stue, to bad, vaskerom og greit kjøkken. Vi er en voksen og 3 barn 6-16 år. Soverommene er ganske store, så alle har sovesofa med bord på rommet og derfor god plass til gjester. Har minst en på overnatting hver helg

Anonymkode: ad725...f8a

Skrevet

Har hus på 240 kvm, to fulle etasjer.

3 barn, 2-9 år. 4 soverom, tre stk på ca 12 kvm og et på ca 16 kvm(har walk in closet i tilknytning til dette). Alle soverom på en etasje. I samme etasjen har vi også hovedbad, på ca 12 kvm og loftstue/oppholdsrom på ca 35 kvm.

I første etasje har vi stue og kjøkken med delvis åpen løsning. Stor gang/hall m/ garderoberom i tilknytning, vaskerom, bad, samt teknisk rom/bod og en utvendig bod.

Syns størrelsen er grei, det skal jo holdes rent og ryddig også. Men savner et ekstra rom, samt litt mer bodplass,men akkurat det blir bedre etterhvert da vi får en god del mer i garasjen som snart skal bygges. Garasjen skal også ha loft som skal innredes til oppholdsrom(etterhvert ungdomsrom)

Anonymkode: 77ef5...66d

Skrevet

Totalt er huset på over 400 kvm, men det inkluderer garasje og en utleieleilighet på 100 kvm. Har pr nå 3 soverom, diiiger stue, 1 bad + eget vaskerom. Ikke fornøyd pr nå. Vi har 1 bad for lite og mangler kjellerstue. Det er under ombygging, så det kommer, men det tar laaaang tid! Har for øvrig 2 barn.

Anonymkode: e8d3f...6af

Skrevet

Huset er på 600 kvm. 4 rom,bad og en stor loftstue øverst. 4 rom,2 bad,vaskerom,stue,spisestue og kjøkken i hovedetasjen. 1 første etasje er det 2 hybler,gjestestue,gjestebad og kontor. Vi har 4 barn mellom 21 og 4 år. Alle bor hjemme. Alt vi bruker til daglig ligger i hoved etasjen. Veldig praktisk.

Anonymkode: 75f9e...854

Skrevet

180 kvm, to etasjer.

Tre soverom, kjellerstue, bad, hall og stort vaskerom nede. Hovedsoverom, stue, kjøkken, bad og bod/lager oppe. 

Veranda på 60 kvm, og utebod på 10 kvm. Vi har også en liten hage, og huset ligger fint til, med både skog og sjø rett utenfor døra.

To voksne og to barn på syv og tre. Vi er veldig fornøyde. 

Anonymkode: ef3e7...648

Skrevet

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

Skrevet

Vi har 150 kvm fordelt på tre plan. Har to store soverom pluss et disponibelt rom og bad i øverste etasje. Stue, kjøkken og gjestetoalett  i første etasje og kjellerstue vad og et disponibelt Rimi kjeller (med egen inngang). Mer enn nok plass til to voksne og tre barn, samt perfekt planløsning nå og for oss i fremtiden når barna blir større :)

helt perverst å se at to voksne med avkom kan bo på så enorm plass, tenker dere virkelig det er etisk greit i forhold til arealbruk og ressursbruk?  

Anonymkode: 10073...226

Skrevet

Vet ikke antall kvadratmeter men vi (to voksne og to barn) bor i et lite hus. Ett bad, ett ekstra toalett, tre soverom hvorav ett er lite, en liten stue og et passe stort kjøkken. Trives veldig godt og kan ikke begripe hvorfor folk trenger så innmari stor plass.

Anonymkode: f0707...624

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

180 m2 er ikke stusselig og lite. 

Vi har 190 og synes vi er kjempeheldig som har stort hus.

Anonymkode: 04944...6f7

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

Enig. Vi har bittelitt mer, 190m2, men bare 1 bad. Vi hadde sokkelleilighet tidligere men vi sluttet å leie ut og fikk trapp ned, badet der nede er det faktisk INGEN som vil bruke, så i praksis har vi bare 1. Ungene er 4 og 12, så jeg forventer ingen kø om morgen med det første.

Vi har stue, kjellerstue og loftstue, 3 soverom som ikke er spesielt store egentlig. Greit med bodplass. I sokkelen har vi også trimrom.

Jeg syns vi har mer enn nok plass og når jeg tenker på hvor mye mer vasking og rydding det ble etter vi fikk sokkel til egenbruk, nei jeg ville aldri hatt større hus med mindre det kom med vaskehjelp.

Endret av Mia_73
Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 150 kvm fordelt på tre plan. Har to store soverom pluss et disponibelt rom og bad i øverste etasje. Stue, kjøkken og gjestetoalett  i første etasje og kjellerstue vad og et disponibelt Rimi kjeller (med egen inngang). Mer enn nok plass til to voksne og tre barn, samt perfekt planløsning nå og for oss i fremtiden når barna blir større :)

helt perverst å se at to voksne med avkom kan bo på så enorm plass, tenker dere virkelig det er etisk greit i forhold til arealbruk og ressursbruk?  

Anonymkode: 10073...226

Hvor stort hus er etisk greit?

Anonymkode: ca54e...4fe

Skrevet

65 kvm. To soverom, to voksne og snart tre barn. Vi leier leilighet.  

Dere er HELDIGE.

Anonymkode: 75ae0...ced

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

Det er forskjell på to små barn og fire store altså 😉 

Vi har riktignok 300 kvm, men kjelleretasjen er det 14 og 16 åringen som har ansvaret for å holde ren og ryddig. De har hvert sitt soverom, en stor kjellerstue og eget bad der nede, som de selv må rydde og vaske. 

Vi bodde på 90 kvm da vi hadde to små barn og det gikk helt fint, men jeg hadde ikke kunnet bo med fire store barn uten større plass. Vi var heldige på boligmarkedet og hadde plass til fire barn, vi hadde også stoppet på to om vi ikke hadde hatt denne plassen 

Anonymkode: 21b1b...678

Skrevet

Vi har ca 180 kvm. Bygd nytt. Plassen er godt utnyttet, har to stuer, fire soverom, to bad, et toalett. Hovedstua er på ca 40 kvm. 

I tillegg har vi dobbel garasje med disp rom over. Tomta er på ca 1 mål. Vi er to voksne og to barn. 

Har altfor mye plass. Når barne flytter ut skal vi bygge oss et mikrochus. 

Anonymkode: 700b3...c82

Skrevet

280 kvadrat pluss kjeller (garasjekjeller og disponibelt rom og gang med trapp). 

4 soverom, tre bad og liten loftsstue. Har stort kjøkken med utgang til hage og en haug vinduer. Har vaskehjelp hver uke (5 timer) for å holde alt i orden. 

Vi skal  straks bygge hus og vil bygge mindre enn det vi har i dag, men smartere. Mer garderobeplass overalt, droppe spisestuebord og kun ha stort bord. I dag har vi to spisebord (6+12 stoler) og det er litt teit. Barnerommene trenger heller ikke være så store som de er i dag, ønsker større stue nummer 2. 

To voksne og to barn under 10 år.

 

Anonymkode: 53848...02d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden jeg har vært så spent... men det var som antatt. Vi har et stusselig lite hus sammenlignet med alle andre her inne. Bare 180 m2 vårt. God standard. Flott beliggenhet. Pent ute. Og vet dere hva, jeg er så glad vi ikke skal holde ytterligere 100 m2 rent og ryddig. To barn. 

Anonymkode: ec023...65e

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med å ikke ha større hus som skal holdes iorden. Mitt hus er på 320 kvm, og det er altfor stort da det kun er jeg og min datter som bor her. Altfor mye å holde i orden, og en plen som er 2,5 mål stor (tar en evighet å klippe), samt en stor gårdsplass som i vinter har krevd mye snørydding. Huset og eiendommen er fra 1890, men er totaloppusset med fjernvarme, varme i alle gulv mm og vi trives jo veldig godt, men hva skal vi to med 3 bad, 6 soverom og 3 stuer? Nei jeg tror jeg må gjøre alvor av å kjøpe et mindre hus 🤔

Anonymkode: 08fe7...7fa

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hvor stort huset vårt er. Vi har aldri målt det, men det er møblert med 4 soverom, 2 bad, 2 kontorer og 4 stuer. Ingen rom er veldig store. Den minste stua er ikke mer enn ca 10m2.

Jeg er veldig fornøyd med huset nå, men når barna blir voksne ser jeg for meg at det blir bedre å bo i sidebygningen som er ca 65m2.

Anonymkode: 22970...57d

Skrevet

600 kvm??? Det er jo større enn tomta mi (den er 592 kvm)! 

Huset er 175 kvm uten garasjen og etasjen over der. Har åpen planløsning i 1. Etasje, bad og vaskerom. I 2. Etasje har vi 3 soverom hvorav et er svært, tv-krok og bad

Anonymkode: 18730...6ae

Skrevet

146 kvm.5 soverom, 2 bad, 2 stuer, kjøkken, vaskerom. Ikke stort hus, men helt genial planløsning.

Anonymkode: 3b405...606

Skrevet

Boarealet er 180kvm. Hele huset er på 280kvm. Vi er 4 i familien. Huset har 4 soverom (alle i 2.etg), 2 (3) bad, en stor og en liten stue. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...