Gå til innhold

Hva gir du barna til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er lei av brødmat da de stort sett bare spiser det i barnehagen. Så sender med frokost, som regel yougurt, müsli, blåbær og banan i blanding. Eller fullkorn Cheerios og melk, havre fras og melk, weetabix, melk og jordbærsyltetøy, egg, pastasalat, bananlapper. Alltid frukt/grønt ved siden av og vitaminbjørner og tranfisker. 

Anonymkode: 7dc24...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregryn med melk, ingen sukker. Beste guttungen vet ;-)

Anonymkode: ce120...2ce

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deler du oppskrift?

Anonymkode: 185db...3ac

Så klart! Jeg bare blander sammen en passe mengde fint og grovt mel (det må være tilstrekkelig hvetemel, mer enn 50% for at det skal heve skikkelig - og jeg måler aldri opp, men la meg gjette at det er 3 dl hvetemel og 2 dl grovmel? Her kan du eksperimentere!) + det jeg måtte ha av havregryn, solsikkefrø og gresskarkjerner, litt salt og en teskje tørrgjær. Så heller jeg oppi kaldt vann fra springen så det blir en ganske seig deig - ikke for hard, må på ingen måte løsne fra bollen), og lar det stå på benken over natta mens jeg sover. Selve deiglaginga tar omtrent 2 minutter, Det første jeg gjør om morgenen er å skru på stekeovnen på 225 grader, og porsjonere ut rundstykkene på en plate med bakepapir. De rulles ikke ut i pene boller, så det er jo ikke nødvendigvis noen visuell nytelse, med mindre man har sansen for det mer rustikke. :) Om du har tid og lyst kan du for eksempel strø havregryn eller frø oppå. Så dusjer jeg, og når jeg er ferdig med det setter jeg rundstykkene i ovnen i ca 15 minutter.

Anonymkode: 5aa9a...3bb

Skrevet

Glemte å skrive det, men jeg dekker altså bollen når jeg setter den til heving. Har bolle med lokk!

Skrevet

Grove Knekkebrød med ønsket pålegg. Som regel velger de gul eller brun ost, eller kaviar med majones på. Drikke; biola, melk eller juice. En stk vitaminbjørn og to omega-3 kapsler. Hender jeg kutter litt frukt. I helgene har vi litt mer variasjon og bruker tid på både å steke og bake til frokost.

Skrevet

2-åringen får velge selv. Det går i grovbrød, knekkebrød, havregrøt, yoghurt eller grønnsakslapper. Som regel velger hun knekkebrød eller havregrøt (koker på melk). Har gjerne blåbær i havregrøten. Frukt får hun gjerne etter middag. I tillegg får hun en vitaminbjørn og to geleputer av tran. Hun er ikke den sunneste på påleggfronten, det går i brunost, hvitost, prim, kremostvarianter o.l. leverpostei er hun skitlei av. Men summen blir bra i løpet av dagen, spiser gjerne rå grønnsaker mens vi lager middag sammen :)

Skrevet

Varme rundstykker med nughatti 😳 eller kokt egg, røykelaks, salami.

Anonymkode: 2b2fd...5ba

Skrevet

Brødskiver, frokostblanding eller yogurt. Hender de får eple, det tar jo mindre enn ett minutt å skjære det opp.

Anonymkode: 01f01...2d1

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, setter deigen på kvelden og steker om morgenen. Veldig kjapt og godt!

Kunne jeg fått oppskrift på det?

Skrevet

He he beklager ser nå at du allerede har delt den 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...