Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #26 Skrevet 9. januar 2018 Mine er lei av brødmat da de stort sett bare spiser det i barnehagen. Så sender med frokost, som regel yougurt, müsli, blåbær og banan i blanding. Eller fullkorn Cheerios og melk, havre fras og melk, weetabix, melk og jordbærsyltetøy, egg, pastasalat, bananlapper. Alltid frukt/grønt ved siden av og vitaminbjørner og tranfisker. Anonymkode: 7dc24...a6d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #27 Skrevet 9. januar 2018 Havregryn med melk, ingen sukker. Beste guttungen vet ;-) Anonymkode: ce120...2ce
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #28 Skrevet 9. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Deler du oppskrift? Anonymkode: 185db...3ac Så klart! Jeg bare blander sammen en passe mengde fint og grovt mel (det må være tilstrekkelig hvetemel, mer enn 50% for at det skal heve skikkelig - og jeg måler aldri opp, men la meg gjette at det er 3 dl hvetemel og 2 dl grovmel? Her kan du eksperimentere!) + det jeg måtte ha av havregryn, solsikkefrø og gresskarkjerner, litt salt og en teskje tørrgjær. Så heller jeg oppi kaldt vann fra springen så det blir en ganske seig deig - ikke for hard, må på ingen måte løsne fra bollen), og lar det stå på benken over natta mens jeg sover. Selve deiglaginga tar omtrent 2 minutter, Det første jeg gjør om morgenen er å skru på stekeovnen på 225 grader, og porsjonere ut rundstykkene på en plate med bakepapir. De rulles ikke ut i pene boller, så det er jo ikke nødvendigvis noen visuell nytelse, med mindre man har sansen for det mer rustikke. Om du har tid og lyst kan du for eksempel strø havregryn eller frø oppå. Så dusjer jeg, og når jeg er ferdig med det setter jeg rundstykkene i ovnen i ca 15 minutter. Anonymkode: 5aa9a...3bb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #29 Skrevet 9. januar 2018 Glemte å skrive det, men jeg dekker altså bollen når jeg setter den til heving. Har bolle med lokk! Anonymkode: 5aa9a...3bb
Salomine Skrevet 9. januar 2018 #30 Skrevet 9. januar 2018 Grove Knekkebrød med ønsket pålegg. Som regel velger de gul eller brun ost, eller kaviar med majones på. Drikke; biola, melk eller juice. En stk vitaminbjørn og to omega-3 kapsler. Hender jeg kutter litt frukt. I helgene har vi litt mer variasjon og bruker tid på både å steke og bake til frokost.
Mumua Skrevet 9. januar 2018 #31 Skrevet 9. januar 2018 2-åringen får velge selv. Det går i grovbrød, knekkebrød, havregrøt, yoghurt eller grønnsakslapper. Som regel velger hun knekkebrød eller havregrøt (koker på melk). Har gjerne blåbær i havregrøten. Frukt får hun gjerne etter middag. I tillegg får hun en vitaminbjørn og to geleputer av tran. Hun er ikke den sunneste på påleggfronten, det går i brunost, hvitost, prim, kremostvarianter o.l. leverpostei er hun skitlei av. Men summen blir bra i løpet av dagen, spiser gjerne rå grønnsaker mens vi lager middag sammen
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #32 Skrevet 10. januar 2018 Varme rundstykker med nughatti 😳 eller kokt egg, røykelaks, salami. Anonymkode: 2b2fd...5ba
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #33 Skrevet 10. januar 2018 Brødskiver, frokostblanding eller yogurt. Hender de får eple, det tar jo mindre enn ett minutt å skjære det opp. Anonymkode: 01f01...2d1
vimsa3 Skrevet 10. januar 2018 #34 Skrevet 10. januar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, setter deigen på kvelden og steker om morgenen. Veldig kjapt og godt! Anonymkode: 5aa9a...3bb Kunne jeg fått oppskrift på det?
vimsa3 Skrevet 10. januar 2018 #35 Skrevet 10. januar 2018 He he beklager ser nå at du allerede har delt den 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå