Gå til innhold

Hull i ørene på baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Afrika får de ikke vaksiner, men hull i ørene. Alle land har sine ting og alle mennesker sin ting. Sånn er det og hull i ørene er ikke så big deal

Anonymkode: 341c8...66c

Å vaksinere gjør man for å beskytte barnet fordi man vil det beste for barnet. Disse afrikanske mødrene hadde blitt overlykkelige om de hadde kunne fått gratis vaksiner til barna sine. Hull i ørene er stikk motsatt av barnets ve og vel. Det er bare mors forfengelighet.

Anonymkode: c1336...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Afrika får de ikke vaksiner, men hull i ørene. Alle land har sine ting og alle mennesker sin ting. Sånn er det og hull i ørene er ikke så big deal

Og enkelte afrikanske land omskjærer man barna, også jentene. Alle land og mennesker har sine ting, ikke sant?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor tror du de ikke får vaksiner? Fordi de ikke vil eller fordi de ikke har det tilgjengelig? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 4d1f3...f58

Poenget er vel forskjellige land-forskjellige kulturer. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og enkelte afrikanske land omskjærer man barna, også jentene. Alle land og mennesker har sine ting, ikke sant?

Der har du dagens beste på argumentasjonsfronten...not. Si meg, mente du virkelig dette?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Det gjelder for så vidt muslimer og jøder også.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ser du mange jenter i dag uten hull i ørene? Dette kommer til å gå over på ett minutt. Hun kommer heller ikke til å huske noe som helst. Har en niese som tok hull i ørene når hun var 5 år, og hun kan huske at hun fikk vondt og gråt. Det vil ikke en baby huske.

Anonymkode: b2147...284

Du undervurderer . Kroppen husker alt, uansett alder

Anonymkode: 0ddfd...136

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du undervurderer . Kroppen husker alt, uansett alder

Anonymkode: 0ddfd...136

Vil det si at vi potensielt traumatiserer barna våre hver gang de får vaksine?eller gjelder det bare hull i ørene?

Skrevet

Regner med at dette bare er trolling, noen som kjeder seg søndag kveld og ikke skal på jobb i morgen. For man kan ikke være bekymret for en tapebit og ikke for det å lage kunstige hull i kroppen - som innebærer smerte, infeksjonsskade m.m. Og heller ikke ha et minste minimum av kunnskap om det å rense sår osv.

Hi, om du mot formodning ikke troller - før i tiden trodde man at barn under to år ikke kunne føle smerte og derfor gjorde man en del inngrep uten bedøvelse. Skrek ungene så var det fordi de var vanskelige, ikke likte å bli holdt, mor ikke var i stand til å trøste osv. Så ble man klokere... og fant ut at jo yngre babyer er, jo mer smerte føler de når smerte blir påført dem. Husk det når du påfører din på 4 måneder helt unødvendig smerte! Og om du tror opplevelsen er borte fordi babyen ikke vil huske den, da kan du også for lite om menneskets anatomi og fysiologi og psyke.

Anonymkode: 2fd34...f00

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det er helt ok når barnet er fem år eldre?

Dere er så gammeldagse i Norge!!

Anonymkode: 07d95...e5b

Nei, det er ikke ok da heller!?! Det er ok når barnet er så stort at det kan bestemme selv!

Anonymkode: 9fbcc...c1d

Skrevet

Har du selv hull i ørene som du kan huske å ha tatt?

Jeg har tatt flere hull her og der i voksen alder. De verste var med pistol i øret. Det kjentes ut som om øreflippen var i brann etterpå, det svidde og pulserte i ørene. Det var i tilegg sårt og sviende i flere uker etterpå! 

Jeg har også hatt betennelse i ene øret, det var kjempevondt!

Og dette vil du påføre babyen din fordi det er pent?

Lim nå heller på falske diamanter eller whatever innomellom om du absolutt må.

Å stikke hull i kroppsdeler på en baby uten at det er nødvendig er barnemishandling.

Anonymkode: 20ef8...c8e

Skrevet

Slapp av folkens! Vi må da vise forståelse for at lille Sienna Nikoline Mateeeea skal være fin på instabildene til morens 18-årsdag. Full forståelse herfra, mine instabilder ble bare drit siden ungen min ikke har hull i ørene 😢

Skrevet
12 minutter siden, Mumua skrev:

Slapp av folkens! Vi må da vise forståelse for at lille Sienna Nikoline Mateeeea skal være fin på instabildene til morens 18-årsdag. Full forståelse herfra, mine instabilder ble bare drit siden ungen min ikke har hull i ørene 😢

:fnise:

Anonymkode: bedff...4a1

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste myndige har ikke disse pierciengene du ramser opp. Bruk hjernen før du skriver, du driter deg ut.

Anonymkode: 07d95...e5b

Bruk hjernen din selv, selvsagt mente jeg det ironisk for å sette på spissen at «vanlige» hull i øret er en like stor kroppsmodifikasjon som all annen piercing. Om en grøsser ved tanken å skulle gi øyenbrynspiercing til en baby bør hull i øreflippene bli sett på på samme måte. 

Naut.

Anonymkode: 7ef35...eeb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter på 4 mnd skal få hull i ørene. (Er ikke i norge)

Er det noe jeg bør ta hensyn til mtp renslighet og betennelse? 

Tips fra dere som har barn med hull i ørene taes imot med stor takk 😊

Barnemishandling kaller jeg slikt. Hull i ørene på baby bare fordi DU selv synes det er så fint. Lager unødvendige hull i kroppen på et barn.

Anonymkode: 07598...b43

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter på 4 mnd skal få hull i ørene. (Er ikke i norge)

Er det noe jeg bør ta hensyn til mtp renslighet og betennelse? 

Tips fra dere som har barn med hull i ørene taes imot med stor takk 😊

Ja; vente i 18 år. Mitt beste tips.

Anonymkode: 7f4fe...4eb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser du mange jenter i dag uten hull i ørene? Dette kommer til å gå over på ett minutt. Hun kommer heller ikke til å huske noe som helst. Har en niese som tok hull i ørene når hun var 5 år, og hun kan huske at hun fikk vondt og gråt. Det vil ikke en baby huske.

Jeg er 45 og uten hull i ørene. Og det er jeg veldig tilfreds med. Da jeg var blitt gammel nok til å velge selv, var dette ikke noe jeg ønsket. Og det er mitt ønske som voksen og beslutningsdyktig som skal gjelde for min kropp. Ikke mammas ønske. Ikke heller et tilfeldig innfall i 4.klasse.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tre land i Afrika har nå bedre vaksinedekning på meslinger enn det Norge har, fordi vi her på berget er begynt å slurve.

Skrevet

Er du redd for spissenbak, bruk piercing studs som du skrur på bak. Da er det ingen spiss bak, og ingen bakdel som kan stramme for mye slik at det gir mer smerter og betennelser. 

Utover dette, er det vel like greit at ungen husker at det gjør vondt, slik at motivasjonen for å holde det rent og passe på blir større. 

Anonymkode: 9694d...e37

Skrevet
7 timer siden, amandine skrev:

Der har du dagens beste på argumentasjonsfronten...not. Si meg, mente du virkelig dette?

Ja, like dumt som at noen tar hull i ørene mens andre vaksinerer. Så ikke helt sammenhengen der heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...