Gå til innhold

Hull i ørene på baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 mnd skal få hull i ørene. (Er ikke i norge)

Er det noe jeg bør ta hensyn til mtp renslighet og betennelse? 

Tips fra dere som har barn med hull i ørene taes imot med stor takk 😊

Anonymkode: b2147...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar frem popcornet jeg 🍿🍿

Anonymkode: 4d1f3...f58

Skrevet

Rense godt med desinfiserende og sette på tape bak så den spisse delen ikke presser bak ører

Anonymkode: 341c8...66c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Rense godt med desinfiserende og sette på tape bak så den spisse delen ikke presser bak ører

Men blir det ikke vondt med tape bak? Tusen takk for tips ❤

Skrevet

Pass på at de som skal stikke hull i ørene på babyen er kvalifiserte og at utstyret er sterilt. Du bør rense ørene med saltvann, evt. Pyrisept i etterkant. Velg dobber som har en lås som gjør at spissen ikke stikker ut bak øret.

Forøvrig syns jeg det er helt horribelt å påføre en liten baby smerte kun for forfengelighetens del. 

Anonymkode: 9c8d8...1ab

Skrevet

Bare å poppe masse popcorn,kvelden er reddet 👍☠

Anonymkode: 01e08...771

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pass på at de som skal stikke hull i ørene på babyen er kvalifiserte og at utstyret er sterilt. Du bør rense ørene med saltvann, evt. Pyrisept i etterkant. Velg dobber som har en lås som gjør at spissen ikke stikker ut bak øret.

Forøvrig syns jeg det er helt horribelt å påføre en liten baby smerte kun for forfengelighetens del. 

Anonymkode: 9c8d8...1ab

Ser du mange jenter i dag uten hull i ørene? Dette kommer til å gå over på ett minutt. Hun kommer heller ikke til å huske noe som helst. Har en niese som tok hull i ørene når hun var 5 år, og hun kan huske at hun fikk vondt og gråt. Det vil ikke en baby huske.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så smerte fra plaster er du bekymret for? Men å lage hull i ørene er ingenting?

Skrevet

Hvorfor gjøre det i det hele tatt? Og det har vel ingenting å si hvilket land det er i? Unødvendig og barbarisk uansett.

Anonymkode: 9fbcc...c1d

Skrevet

Hvorfor gjøre det i det hele tatt? Og det har vel ingenting å si hvilket land det er i? Unødvendig og barbarisk uansett.

Anonymkode: 9fbcc...c1d

Men det er helt ok når barnet er fem år eldre?

Dere er så gammeldagse i Norge!!

Anonymkode: 07d95...e5b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er redd for at litt TAPE bak øret skal være vondt?

Hva med den nålen om skal gjennom babyens øreflipp? 

Da snakker vi vondt.

Anonymkode: d7ad0...8a1

Skrevet

Herregud for idioti

Anonymkode: b4b82...c98

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk plaster eller noe annet mykt. Når barnet ligger med hodet på siden, vil bakdelen på dobben bli presset mot kjeven og det er heller ikke noe godt

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du mange jenter i dag uten hull i ørene? Dette kommer til å gå over på ett minutt. Hun kommer heller ikke til å huske noe som helst. Har en niese som tok hull i ørene når hun var 5 år, og hun kan huske at hun fikk vondt og gråt. Det vil ikke en baby huske.

Med logikken din så kan man operere babyer uten bedøvelse da? De husker det jo ikke allikevel...

Anonymkode: 562f0...a26

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med logikken din så kan man operere babyer uten bedøvelse da? De husker det jo ikke allikevel...

Anonymkode: 562f0...a26

De gjør jo enkle inngrep på babyer uten bedøvelse. Alle mine er født med stramt tungebånd og ingen av de har fått bedøvelse når det ble klippet. Ene barnet var 4 mnd da de klippet. I tillegg stikker vi barna med nåler uten bedøvelse i flere år når de får vaksiner 

Skrevet
24 minutter siden, amandine skrev:

Så smerte fra plaster er du bekymret for? Men å lage hull i ørene er ingenting?

Akkurat som jeg skulle sagt det selv...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjør jo enkle inngrep på babyer uten bedøvelse. Alle mine er født med stramt tungebånd og ingen av de har fått bedøvelse når det ble klippet. Ene barnet var 4 mnd da de klippet. I tillegg stikker vi barna med nåler uten bedøvelse i flere år når de får vaksiner 

Stor forskjell på ting man må og ting man ikke må da. 

Anonymkode: 1fc78...32d

Skrevet

Hvorfor ikke bare ta nesepiercing, tungepiercing og navkepiercing i samme slengen,det er jo bare er hull. Og 90% av alle norske mødre, vi som IKKE påfører babyene våre unødvendig smerte, kommer til å dømme deg som dårlig mor. Noe så harry og white trash som øredobber på babyer skal du lete lenge etter.

Anonymkode: 7ef35...eeb

Skrevet

Stor forskjell på ting man må og ting man ikke må da. 

Hvilke av de tingene må man?

Skrevet

«Hmmm ... jeg har fått en frisk og velskapt baby ... what to do?? ... Jo, nå vet jeg! Jeg stikker hull i babyen min! Dét var skikkelig lurt!» ...

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke av de tingene må man?

Klippe tungebånd og gi vaksiner. Man må ikke ta hull i ørene 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klippe tungebånd og gi vaksiner. Man må ikke ta hull i ørene 

I Afrika får de ikke vaksiner, men hull i ørene. Alle land har sine ting og alle mennesker sin ting. Sånn er det og hull i ørene er ikke så big deal

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I Afrika får de ikke vaksiner, men hull i ørene. Alle land har sine ting og alle mennesker sin ting. Sånn er det og hull i ørene er ikke så big deal

Og hvorfor tror du de ikke får vaksiner? Fordi de ikke vil eller fordi de ikke har det tilgjengelig? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 4d1f3...f58

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke bare ta nesepiercing, tungepiercing og navkepiercing i samme slengen,det er jo bare er hull. Og 90% av alle norske mødre, vi som IKKE påfører babyene våre unødvendig smerte, kommer til å dømme deg som dårlig mor. Noe så harry og white trash som øredobber på babyer skal du lete lenge etter.

Anonymkode: 7ef35...eeb

De aller fleste myndige har ikke disse pierciengene du ramser opp. Bruk hjernen før du skriver, du driter deg ut.

Anonymkode: 07d95...e5b

Skrevet

Hi, er ikke barnet ditt søtt nok slik hun er naturlig? Hvorfor må du dolle henne opp med øredobber og påføre henne unødvendige smerter? Ja, smertene av stikket går fort over, men øredobbene er ubehagelige særlig i starten. Og hva om det blir infisert? Da får hun større smerter og lider pga din forfengelighet. La barnet bli så stort at hun selv kan ta valget om hun faktisk ønsker å pierce kroppen sin. Respekter at hun har rett til å bestemme over egen kropp.

Anonymkode: c1336...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...