Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en veganer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Mamma til 3? skrev:

Jeg tenker at nicket ditt ikke helt representerer deg... 😂

Hehe, vel ... Det avhenger av hvordan du velger å tolke nicket. 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spist veganeren. Litt på grillen, litt som tartar, hodesylte og levergryte.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vegetarianer,spiser fisk men ikke kjøtt.Sønnen min spiser vegetar mat og kjøtt middager og fisk.Lager ofte to middager,.

Anonymkode: 57f50...2c1

Nei da er du ikke vegetarianer, men pescetarianer.

Anonymkode: 25bc9...670

Skrevet
21 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg ville spist veganeren. Litt på grillen, litt som tartar, hodesylte og levergryte.

Kan man slippe unna Kuru dersom man spiser en veganer? Er det fordi prion kun kommer av animalsk protein?🤔

Anonymkode: f3d47...b6a

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man slippe unna Kuru dersom man spiser en veganer? Er det fordi prion kun kommer av animalsk protein?🤔

Anonymkode: f3d47...b6a

Jeg tenker at kjøtt er kjøtt, det vil helst gå bra.

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet. Mennesker som lager seg begrensinger appellerer ikke til meg. 

Skrevet (endret)

Nei... blir for mye misjoneringPida Ida sitt bilde.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Ja, så lenge den personen respekterer hva jeg spiser. Jeg skulle gjerne vært veganer selv, men er allergisk mot alt jeg burde spise, skulle jeg vært vegetarianer. Så jeg er pescetarianer, men prøver å spise lite fisk, spiser ikke egg, og drikker bare plantebasert melk. Er bare gulost og fisk jeg da spiser fra dyreriket. Barna mine spiser kjøtt, de skal få bestemme selv. Men siden det er jeg som lager middager, så er halvparten av middagene her veganske/vegetariske.

Anonymkode: 67ab8...7ef

Skrevet

NEI. Aldri i livet. Noe så bortkastet og ikke spise kjøtt 

Anonymkode: 9bc87...9d9

Skrevet

Ja! Hadde kanskje blitt litt sunnere selv da 😂

Anonymkode: 55d87...88c

Skrevet

Tja. Vegetarianer hadde gått helt fint,men veganer er jeg mer usikker på. Jeg lever allerede veldig melkefritt, og kunne lett klart meg uten kjøtt. Men uten egg, honning og alt mulig som jeg pr nå antakelig ikke tenker over, det hadde vært verre. Og jeg hadde ikke villet lage to av alt hele tiden. "Misjonering" hadde vært utelukket. Det måtte vært gjensidig respekt. 

Skrevet

Hadde ikke orket all prompingen.

Anonymkode: de24b...a92

Skrevet

Ja. Så lenge han ikke preika vegansk 

Skrevet

Helt uproblematisk. Jeg er vegetarianer selv, mens datteren min spiser kjøtt, så jeg er vant til å tilpasse middagene. En veganer i tillegg ville ikke bydd på store utfordringer.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke klart. Hysteri er turn off

Skrevet

Jeg er veganer og er sammen med en som ikke er det. Jeg tar ikke opp diskusjoner om veganisme eller noe sånt, svarer om noen vil snakke om temaet. Får ofte spørsmål om hvordan spise mindre kjøtt eller melk og da svarer jeg på det. Opplever at folk blir sure og kranglete når de finner ut at jeg er veganer. Skal på død og liv bevise jeg ut feil og flere blir direkte sinte for de mener jeg mishandlet barna mine med å nekte dem kjøtt (Dette er uten å vite de er veganer eller ikke). Personlig har jeg aldri prøvd å presse mitt syn på noen eller verve noe. 

Anonymkode: 3f177...dc5

Skrevet

Elsker kjøtt og spiser masse av det, aå om jeg skulle det, så måtte han elske sin fiende😂 jeg hadde ikke laget mat til han og han hadde ikke fått lager mat til barna og meg. 

Anonymkode: 4c63f...122

Skrevet

Ja. Så klart. Det er da en liten hump på veien hvis man treffer drømmemannen. 

Jeg spiser kjøtt. Har vært pescetarianer inntil jeg fikk førstemann for en god del år siden.

Men jeg tenker at så lenge folk gjør en innsats som gavner mine barns fremtid - spiser mindre kjøtt eller på andre måter tar hensyn til miljø, så heiet jeg på dem. 

Jeg kjører også gladelig rundt på ungene til alle som klarer seg uten bil, og låner dem  bilen vår til IKEA hvis de trenger det. 

Hurra for de som gjør en innsats og gidder å være forbilleder. Men nei, takk til de som preker moral for oss svake mennesker. 

Anonymkode: 9ddbe...12d

Skrevet

Nei, bacon er veien, sannheten og livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...