Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en veganer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og veganere: kunne dere vært sammen med en som spiser kjøtt? 

Selv kunne jeg ikke det tror jeg, felles måltider hjemme ville blitt et pes og tatt knekken på forholdet ganske fort

Anonymkode: f549d...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, av de grunnene du oppgir. Felles måltider, og ikke minst når man skal ut og spise og på ferie... Jeg hadde ikke orket alt styret rundt.

Anonymkode: 0e17f...8ad

Skrevet

Ja. Kommer sikkert med gode verdier på kjøpet. Men da måtte han vært flink å lage god vegansk mat. Jeg spiser gjerne mer vegansk, men pinnekjøttet til jul er hellig! 

Anonymkode: bba0b...124

Skrevet

Ingen problem det så lenge han hadde respektert at jeg ikke er veganer. 

Skrevet

Tror det hadde blitt slitsomt å lage to middager hele tiden.

Anonymkode: 5df1f...5eb

Skrevet
5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Ingen problem det så lenge han hadde respektert at jeg ikke er veganer. 

Samme 👆🏻 ...og ordnet sin egen mat, eller lært opp meg, uten å være "belærende" om vegansk levesett vs ikke.

Skrevet

Helt ok, så lenge han ikke blandet seg inn i hva jeg spiste.

Skrevet

Hvis det skyldtes reel sykdom kunne jeg nok det, men ikke om det skyldes overbevisning.

Anonymkode: 4ce97...37f

Skrevet

Ja, uten problemer. Så lenge jeg ikke hadde blitt forsøkt "frelst" i tide og utide. 

Skrevet

Jeg kjenner tre veganere, og alle tre driver å prøver å frelse oss andre.  Ene mente at jeg ikke har rett til å spise kjøtt, siden jeg ikke fysisk skyter dyret selv. Om jeg  jaktet og kunne se dyret i øynene mens jeg dreper det, sa skulle jeg få "lov". Hun andre skriver daglige facebook statuser om hvordan vi kjøttetere er mordere og mangler empati, og hun siste er bare irriterende. Babler i vei om alle fordelene med å være veganer, hver eneste gang vi treffes. Ikke kan vi gå ut å spise heller, da blir det dårlig stemning. Hun ene stirrer stygt på meg når jeg spiser kjøtt. Må si jeg har fått et ganske dårlig inntrykk av veganere ut ifra de tre jeg kjenner. Mulig jeg bare har vært veldig uheldig 😄

Hi

Skrevet

Det spørs på hvor god til å lage mat vedkommende hadde vært. Jeg kan gjerne frelses med servert veganmat som er like god eller bedre enn det jeg lager selv, men aldri om jeg hadde latt matgleden gå ut vinduet.

Anonymkode: 4a9b5...b64

Skrevet

Så lenge det er gjensidig respekt for den andres valg. Jeg spiser endel vegansk fra før av da jeg føler kroppen fungerer bedre med mye grønt. 

Jeg hadde ikke akseptert at eventuelle barn skulle hatt et vegansk kosthold. 

Anonymkode: c93e8...684

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner tre veganere, og alle tre driver å prøver å frelse oss andre.  Ene mente at jeg ikke har rett til å spise kjøtt, siden jeg ikke fysisk skyter dyret selv. Om jeg  jaktet og kunne se dyret i øynene mens jeg dreper det, sa skulle jeg få "lov". Hun andre skriver daglige facebook statuser om hvordan vi kjøttetere er mordere og mangler empati, og hun siste er bare irriterende. Babler i vei om alle fordelene med å være veganer, hver eneste gang vi treffes. Ikke kan vi gå ut å spise heller, da blir det dårlig stemning. Hun ene stirrer stygt på meg når jeg spiser kjøtt. Må si jeg har fått et ganske dårlig inntrykk av veganere ut ifra de tre jeg kjenner. Mulig jeg bare har vært veldig uheldig 😄

Hi

JEG hadde lett droppet å være sammen med disse! 

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt et problem med at store deler av kosten min var vegansk. Men jeg har barn, og de skal ikke være veganere før de er modne nok til å ta et eget eventuelt valg om det. Det hadde gjort felles mat, spesielt middag, som er et viktig måltid her i huset. Så svaret blir vel nei.

De få jeg kjenner som er veganere er veldig opptatt av å si det så alle hører det. Blir lei av å høre på.

Anonymkode: f3d47...b6a

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bo med veganer nei. Sønnen min krever litt annet kosthold så orker ikke tanken på å ha enda en person i hus som skal ha særgreie. Nei 😧

Skrevet

Nei, helst ikke. Jeg hadde blitt negativt påvirket av å være sammen med et menneske som begrenser seg til å kun innta bestemte matvaregrupper. Jeg trenger heller en som oppmuntrer meg til det motsatte.

En vegetarianer hadde derimot ikke plaget meg, for jeg spiser ikke kjøtt selv (vel, med unntak av i snitt ett sjømatmåltid per måned). Det handler mer om alt det ekstra som begrenser en veganers kosthold. 

Skrevet
2 minutter siden, beef sister skrev:

Nei, helst ikke. Jeg hadde blitt negativt påvirket av å være sammen med et menneske som begrenser seg til å kun innta bestemte matvaregrupper. Jeg trenger heller en som oppmuntrer meg til det motsatte.

En vegetarianer hadde derimot ikke plaget meg, for jeg spiser ikke kjøtt selv (vel, med unntak av i snitt ett sjømatmåltid per måned). Det handler mer om alt det ekstra som begrenser en veganers kosthold. 

Jeg tenker at nicket ditt ikke helt representerer deg... 😂

Skrevet

Nei, fordi jeg ikke takler slike moraliserende besserwissere og animalske produkter er i ALT. Og det hadde bare blitt konflikter ifht eventuelle felles barn og deres mat.

Anonymkode: a4238...b29

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke at jeg hadde giddi, gitt. Flere av de veganerne jeg har vært borti er dessverre av det kaliberet hun over beskriver, og jeg gidder ikke at noen skal skule på meg eller gråte når jeg spiser egg og bacon. Sikkert fordomsfullt av meg, men jeg ser bare for meg masse styr og ekstraarbeid og komplikasjoner i alle sammenhenger som har med mat å gjøre.

Skrevet

Klart det, all else equal... da ville jeg spist digg vegansk noen dager i uken men definitivt unnet meg kjøtt og fisk flere ganger i uken også. Og de måtte ha akseptert at eventuelle barn skulle få masse fisk og litt kjøtt ;) 

Skrevet

Nei.

De veganere jeg kjenner har et veldig aktivt forhold til alt med mat. Det er ikke noe de er vokset opp med, det er noe de selv har valgt av overbevisning. Dermed er det ikke likegyldig for dem hva folk omkring dem spiser og det blir et visst innslag av missionering. Jeg unngår dem i måltidssammenheng om jeg kan. 

Al fanatisme er å gå over streken og missionering er en uting. 

Anonymkode: 5e9b2...186

Skrevet

Jeg håper at en fremtidig mann ikke er veganer, det skal jeg innrømme. Men heller en veganer enn en junkfoodtilbeder!

Jeg kunne selv ikke vært veganer, er for mye jeg ikke tåler av de vegetabilske proteinkildene. Men jeg spiser mye grønnsaker og er alltid ute etter nye varianter å tilberede dem på. Så så lenge det var en ikke-fanatisk veganer som ville taklet at jeg spiste kjøtt/fisk til alle måltider, som ville taklet at jeg koker kraft og styrer på... da hadde det vært helt greit, hvis han ellers var drømmemannen.

Å diskutere kosthold og helse og miljø, det er bare interessant så lenge det ikke er fanatisme og forkynning.

Anonymkode: e4f08...cb9

Skrevet

Nei, jeg jakter og slakter selv så diskusjoner rundt hadde jeg ikke orket.

Skrevet

Jeg er vegetarianer,spiser fisk men ikke kjøtt.Sønnen min spiser vegetar mat og kjøtt middager og fisk.Lager ofte to middager,.

Anonymkode: 57f50...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...