Gå til innhold

skal jeg late som jeg er stolt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har to nieser. En av de kommer jeg veldig godt over ens med, den andre er baby, men vi har en god kontakt. Den eldste av de ber meg bli med på bleieskift hver gang det skal til. Aller helst vil hun at jeg skal gjøre det. Altså... jeg er glad i niesene mine, men foreldrene mener jeg skal være stolt av at hun velger meg til å vaske bort dritten hennes!? Jeg er ferdig med bleiebarn for lenge siden og synes det er litt ekkelt å skulle delta på 3-4 skift hver gang vi er sammen (blir ofte flere timer). Det er virkelig ikke så stort for meg og jeg skulle heller gjort andre ting.

Så... selv om jeg synes det er ekkelt og ikke er så stolt... bør jeg late som for barnet og foreldrenes skyld, eller takke nei?

Anonymkode: f46e9...d3e

Takk nei.

Anonymkode: 92700...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at hvite løgner og å late som man liker noen for å være hyggelig er innafor. Sånn for å ikke forsure stemningen på feks en fest eller som her- skifte bleier. 

Det er innafor hvis man synes det er greit og tåler det, hvis det blir et stadig irritasjonsmoment er det bedre å være ærlig.

Er ikke et godt tegn hvis en relasjon tåler så lite.

Skrevet

Med å slutte å skfte på eldste men fortsette med yngste forteller du nok eldste at tiden da hun var liten og søt er over. Nå som lillesøter er her er det ikke like stas med henne lengre.

Skal du slutte må du nok kompensere ganske hardt med noe annet om hun ikke skal føle seg satt til siden.

Anonymkode: 65349...fd9

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med å slutte å skfte på eldste men fortsette med yngste forteller du nok eldste at tiden da hun var liten og søt er over. Nå som lillesøter er her er det ikke like stas med henne lengre.

Skal du slutte må du nok kompensere ganske hardt med noe annet om hun ikke skal føle seg satt til siden.

Anonymkode: 65349...fd9

De fleste barn forstår forskjell på liten og større. Man kan ikke gi 3-åringen en smokk fordi det er født en baby. Man kan heller ikke kaste babyleker fordi et ab barna er for stor til de. Man fortsetter å skifte bleie på det minste barnet selv om det største slutter og sånn kan man fortsette i evigheter.

Men.. jeg kan heller ikke sitte på gulvet og leke med togbane med babyen. Det er hennes privilegium. Og hun får komme på besøk uten mamma og pappa. Hun får hjelpe meg å lage mat og bake. De har begge hver sine ting de dår lov til og det lærer de seg fort

Skrevet

Jeg skifter av prinsipp ikke bleier på andres barn. Jeg har ikke noe imot mine egne, men andres bleier blir for ekkelt. Helt forståelig at du ikke vil. Det er ingen som kan kreve at du skal bytte bleier.

Støtter forslaget om å prate med foreldrene uten barnet til stedet og si du ikke vil bytte flere bleier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...