Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Har to nieser. En av de kommer jeg veldig godt over ens med, den andre er baby, men vi har en god kontakt. Den eldste av de ber meg bli med på bleieskift hver gang det skal til. Aller helst vil hun at jeg skal gjøre det. Altså... jeg er glad i niesene mine, men foreldrene mener jeg skal være stolt av at hun velger meg til å vaske bort dritten hennes!? Jeg er ferdig med bleiebarn for lenge siden og synes det er litt ekkelt å skulle delta på 3-4 skift hver gang vi er sammen (blir ofte flere timer). Det er virkelig ikke så stort for meg og jeg skulle heller gjort andre ting. Så... selv om jeg synes det er ekkelt og ikke er så stolt... bør jeg late som for barnet og foreldrenes skyld, eller takke nei? Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Da ler du litt og sier»takk, det går bra! Jeg har skiftet mine bæsjebleier» Ikke værre enn det! Anonymkode: 4d57a...94a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da ler du litt og sier»takk, det går bra! Jeg har skiftet mine bæsjebleier» Ikke værre enn det! Anonymkode: 4d57a...94a Jeg har gjort det også. Men foreldrene sitter der og ler og sier «tante er alltid best til sånt» og de mener at dette er beste form for kontakt oss i mellom og så tok jeg det jo frivillig da hun var baby. Men da var det ikke like ekkelt. Skifter gjerne på søsteren som foreløpig bare driter morsmelk. Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 For en utrolig merkelig problemstilling! Er dette virkelig en sak altså? Hvor ofte bæsjer et så stort barn egentlig? Anonymkode: 35085...4f2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Hallo, det betyr at du er favoritt tante! Vær glad for det, og gjør det. Ikke så lenge til hun er ferdig med bleier uansett. Anonymkode: 0003e...2d3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hallo, det betyr at du er favoritt tante! Vær glad for det, og gjør det. Ikke så lenge til hun er ferdig med bleier uansett. Anonymkode: 0003e...2d3 Selvsagt er jeg favoritt. Jeg er også eneste tante... Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en utrolig merkelig problemstilling! Er dette virkelig en sak altså? Hvor ofte bæsjer et så stort barn egentlig? Anonymkode: 35085...4f2 Blir et par ganger per gang. Vi er sammen en dag i uken og en hel dag hver helg om ingen av oss skal noe annet Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Fra jentas side er det helt sikkert ærlig ment som at du er favoritten hennes. Det kan du gjerne være stolt av! At ikke foreldrene ser/skjønner at du gjerne vil slippe er det egentlige problemet. Ta en snakk med dem uten jenta til stede og vær ærlig at du ikke liker å gjøre dette. Da kan de gripe inn og avlede/ta over når hun kommer og vil at du skifter bleie. Men da tror jeg at du også skal droppe å skifte bleie på den minste. Ellers blir det en slags "jeg liker babyen bedre enn deg"-ting. Anonymkode: 23986...dca
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 Var sikker på at du var 15 år før jeg leste at du selv hadde barn som var ferdige med bleier. Enten så sier du nei, eller så slutter du å bry deg så voldsomt om det. Er det virkelig så farlig? Anonymkode: bf8ad...6f8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 Er det så farlig om du skifter et par bleier da hvis det gleder tantebarnet ditt Anonymkode: 649ad...030
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så farlig om du skifter et par bleier da hvis det gleder tantebarnet ditt Anonymkode: 649ad...030 Det er ikke farlig på noen måte, men jeg har mange andre måter å glede henne på. Anonymkode: f46e9...d3e
Annanym Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 Dette er jo kun en måte fra foreldrenes side å slippe bleieskiftet selv😂! Har jo ingenting med noe annet å gjøre!
Wonder Woman Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 Nei det er foreldrene som bør være stolte, de har vært flinke til å oppdra sitt barn til å utnytte andre og påstå at det er et kompliment. Mitt tips er at du begynner å si nei, hun kommer til å slutte å spørre etterhvert. Hvis du ikke tør stå opp for deg selv for en slik filleting engang, fortjener du å bytte bæsjebleier.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #14 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Allergic 2 Bullshit skrev: Nei det er foreldrene som bør være stolte, de har vært flinke til å oppdra sitt barn til å utnytte andre og påstå at det er et kompliment. Mitt tips er at du begynner å si nei, hun kommer til å slutte å spørre etterhvert. Hvis du ikke tør stå opp for deg selv for en slik filleting engang, fortjener du å bytte bæsjebleier. Spørsmålet er ikke om jeg skal stå opp for meg selv eller ikke. Spørsmålet er om jeg skal late som jeg blir stolt av det eller bare si nei og la jenta ta foreldrene med seg når hun ønsker det er jeg som skal gjøre det. Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #15 Skrevet 1. januar 2018 Dette er jo noe foreldrene har lært jenta for å slippe å gjøre det selv. På tide å skaffe seg litt ryggrad og øve seg på å si nei. Anonymkode: 7aa6a...9a9
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 Bare si neitakk, det er foreldrenes jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er jeg favoritt. Jeg er også eneste tante... Anonymkode: f46e9...d3e Du får nyte tiden de liker deg. Utifra denne tråden å dømme tviler jeg på at det vil vare så lenge... Anonymkode: ba2c7...fac
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du får nyte tiden de liker deg. Utifra denne tråden å dømme tviler jeg på at det vil vare så lenge... Anonymkode: ba2c7...fac Blitt litt lite på deg i jula? Anonymkode: 7aa6a...9a9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #19 Skrevet 1. januar 2018 Noen ganger lurer jeg på hvor ubrukelige noen kan være.. Så du vil ikke skifte bleie, men gjør det allikevel. Jeg tenker du får takke deg selv. Du behøver ikke å være SÅ hjelpesløs. Anonymkode: 4346c...ee4
Mrs Smith Skrevet 1. januar 2018 #20 Skrevet 1. januar 2018 Du sier selvsagt "takk, men nei takk" Merkelig at de spør i det hele tatt, æsj 😏 Skifte bæsjebleier på andre enn egne barn gjør jeg bare i nødstilfeller.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #21 Skrevet 1. januar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blitt litt lite på deg i jula? Anonymkode: 7aa6a...9a9 Tydeligvis mye mer enn deg hvertfall😂😂 Anonymkode: ba2c7...fac
Wonder Woman Skrevet 1. januar 2018 #22 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spørsmålet er ikke om jeg skal stå opp for meg selv eller ikke. Spørsmålet er om jeg skal late som jeg blir stolt av det eller bare si nei og la jenta ta foreldrene med seg når hun ønsker det er jeg som skal gjøre det. Anonymkode: f46e9...d3e Spør deg selv, er det bra for deg eller andre at du later som om du føler noe annet enn det du gjør? For din egen del vil det fort føre til negative følelser mot andre fordi du må skjule hvordan du egentlig føler, så må du late som enda mer for å skjule de negative følelsene osv Er det bra for andre at vi er falskt hyggelig mot dem. Hva lærer de av det? Tror du får svaret ditt hvis du svarer på disse spørsmålene 😊
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #23 Skrevet 1. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gjort det også. Men foreldrene sitter der og ler og sier «tante er alltid best til sånt» og de mener at dette er beste form for kontakt oss i mellom og så tok jeg det jo frivillig da hun var baby. Men da var det ikke like ekkelt. Skifter gjerne på søsteren som foreløpig bare driter morsmelk. Anonymkode: f46e9...d3e Foreldrene er jo sjeleglade for å slippe. Si bare "Nei takk, dette er et privilegium dere kan få beholde" Anonymkode: 122b4...fa7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #24 Skrevet 1. januar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får nyte tiden de liker deg. Utifra denne tråden å dømme tviler jeg på at det vil vare så lenge... Anonymkode: ba2c7...fac Hvorfor i all verden skal de slutte å like meg? Fordi jeg ikke elsker å skifte bleie på litt større barn? Anonymkode: f46e9...d3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #25 Skrevet 1. januar 2018 5 timer siden, Allergic 2 Bullshit skrev: Spør deg selv, er det bra for deg eller andre at du later som om du føler noe annet enn det du gjør? For din egen del vil det fort føre til negative følelser mot andre fordi du må skjule hvordan du egentlig føler, så må du late som enda mer for å skjule de negative følelsene osv Er det bra for andre at vi er falskt hyggelig mot dem. Hva lærer de av det? Tror du får svaret ditt hvis du svarer på disse spørsmålene 😊 Jeg mener at hvite løgner og å late som man liker noen for å være hyggelig er innafor. Sånn for å ikke forsure stemningen på feks en fest eller som her- skifte bleier. Anonymkode: f46e9...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå