Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #26 Skrevet 1. januar 2018 Du er jo bare et klassisk eksempel på en dame som elsker å leke martyr. Men du har kun deg selv å takke her altså. Anonymkode: 8f7ae...2e4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #27 Skrevet 1. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: For det første så liker jeg dem egentlig veldig godt, de er bare vant til at det de vil og mener er det eneste som gjelder, mannen og jeg har noen ganger andre måter vi vil gjøre ting på. Vi la ikke opp til den kvelden i går, som jeg har skrevet her og som vi fortalte både inviterte gjester og selv-inviterte gjester, hadde vi allerede bestemt oss for middagen, dresskoden, aktiviteten og føringen for kvelden. De kunne enkelt takket nei om det ikke passet dem, istedenfor kommer de en time før sagt tidspunkt, passet ikke på barna sine, kommenterte både mat og spill. Og vi endte opp med et helt annet selskap enn vi inviterte til. Det er faktisk ganske frekt, i mine øyne. Nei, det er ikke unik oppførsel, derfor var vi veldig tydelig i forkant, men det hjap ikke. Anonymkode: 6d193...040 Men da sier du at "nei vi kan ikke flytte middagen". De spurte, du står fritt til å si nei. De kan jo ikke tvinge deg!? Og "velmente råd" sier du bare at høres hyggelig ut, men at dete to gjør det på deres måte. Jeg hadde troppet opp i joggebukse og sagt at planen (som alle visste om) var joggis, så da blir det sånn (med et smil). Barna bråker: "dere må be barna deres roe seg, vi driver verken cirkus eller dyrehage her. Og plager de katten igjen må de dra!" (Dyreplageri er det nulltoleranse for!). Du kan selvfølgelig være irritert, men så lenge du velger den selvutslettende fremgangsmåten så blir du overkjørt. I ditt hus, med dine planer så bestemmer faktisk du. Og du kan sette tydelige grenser uten å fremstå som ei sur meggr også. Du fremstår deg selv litt slm offer for disse fæle folka som endret alle dine planer. Virker ikke som du prøvde å si NEI en gang. Da blir det sånn... Anonymkode: 9a8b8...65e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #28 Skrevet 1. januar 2018 Her må du klare å ha to tanker i hodet på én gang. Jeg er enig i at gjestene ikke høres så hyggelige ut, og isolert sett kunne de sikkert gjort ting annerledes. Det er greit. Samtidig må du nok innse at du ikke kan styre hvordan andre mennesker oppfører seg. Hvis du vil virkelig vil være alene, ikke inviter andre hjem til deg! Du kan legge premisser for besøket og se for deg både det ene og det andre, men du kan faktisk ikke styre andre mennesker. Så da legger du egentlig bare opp til skuffelse når du ikke gjør som du selv helst vil. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært mest sur på meg selv i denne situasjonen. Og til slutt: Hvis du "kan skrive både det ene og det andre" om svigerfamilien din, hvorfor velger du å invitere dem? Det er helt ulogisk. Vennlig råd: Finn ut hva du selv ønsker, og gjennomfør det. 👍 Anonymkode: a91fe...a53
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #29 Skrevet 1. januar 2018 Du må si nei til alle de åndssvake endringene. Og mannen må skjønne at dette ble noe helt annet enn du ba om. Anonymkode: 6e28b...63d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #30 Skrevet 2. januar 2018 du bør ikke sutre over dette ,da du selv invintere Anonymkode: 755b3...66f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. januar 2018 #31 Skrevet 2. januar 2018 Jeg tenker at det hadde holdt med svigers dersom det skulle komme flere. Men ser problemet med å måtte si nei til svoger og familie. Tror jeg hadde slitt med den selv. Uansett så ville jeg nok sagt nei til svigers som var først ut, for da er lista lagt liksom😊 da er det ikke så frekt å avslå svoger og familien heller😉 kjipt at det ble sånn, men nå vet dere hvordan det blir hvis de inviterer seg selv ved en annen liknende anledning.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #32 Skrevet 2. januar 2018 41 minutter siden, Kari Mari skrev: Jeg tenker at det hadde holdt med svigers dersom det skulle komme flere. Men ser problemet med å måtte si nei til svoger og familie. Tror jeg hadde slitt med den selv. Uansett så ville jeg nok sagt nei til svigers som var først ut, for da er lista lagt liksom😊 da er det ikke så frekt å avslå svoger og familien heller😉 kjipt at det ble sånn, men nå vet dere hvordan det blir hvis de inviterer seg selv ved en annen liknende anledning. Det var hi som inviterte svigers, ikke omvendt Anonymkode: aa2f8...389
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #33 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var hi som inviterte svigers, ikke omvendt Anonymkode: aa2f8...389 Forskjell på fire voksne og en hel storfamilie. Anonymkode: 6e28b...63d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #34 Skrevet 2. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjell på fire voksne og en hel storfamilie. Anonymkode: 6e28b...63d Jeg har da ikke kommentert noe på det Anonymkode: aa2f8...389
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. januar 2018 #35 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var hi som inviterte svigers, ikke omvendt Anonymkode: aa2f8...389 Aha, ja da las jeg litt feil 😆
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #36 Skrevet 2. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: du bør ikke sutre over dette ,da du selv invintere Anonymkode: 755b3...66f Så da er det innafor med alt det jeg har nevnt? Inviterte og selv-inviterte trenger ikke å innordne etter det vertskapet har lagt opp til? Jeg er faktisk imponert over at mange av dem som har svart her mener at jeg må finne meg i dette fordi jeg var så dum å invitere, det sier mye om dem. Anonymkode: 6d193...040
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #37 Skrevet 2. januar 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Så da er det innafor med alt det jeg har nevnt? Inviterte og selv-inviterte trenger ikke å innordne etter det vertskapet har lagt opp til? Jeg er faktisk imponert over at mange av dem som har svart her mener at jeg må finne meg i dette fordi jeg var så dum å invitere, det sier mye om dem. Anonymkode: 6d193...040 Du er så passiv aggressiv at det er nesten vondt å lese. Så du inviterer noen uten å ville, også blir du irritert over at de kommer. Og enda mer irritert når de oppfører seg slik de pleier og ikke leser dine tanker om at de må skjerpe seg. Og du som sa ingenting! Hvordan i alle dager skjønte de ikke bedre.... Anonymkode: 47bdd...5ea
Hengebukksvinet Skrevet 2. januar 2018 #38 Skrevet 2. januar 2018 På 1.1.2018 den 12.31, Eliseflisa skrev: Du sier at selvfølgelig kan de komme, den ene og den andre. Da har du allerede sagt adjø til dine planer. Jeg er enig i at man daffer ikke rundt med joggedress på en slik dag hvor man får gjester. OG alle vet at det å ha gjester krever en vertinne. SÅ egentlig forstår jeg ikke hva du mener. DU sier ja, alle er selvfølgelig velkommen- du tror du ikke må være vertinne? Skulle gjestene ordne med maten i ditt hjem? Og ang buksen, jeg er en jobbebuksetype selv, men hadde blitt flau om min mann SKULLE gå i joggedress når huset ble fullt av folk. Dere måtte selvfølgelig sagt nei til å ta i mot gjester !!!! ☝️☝️☝️
Mostly Harmless Skrevet 2. januar 2018 #39 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så da er det innafor med alt det jeg har nevnt? Inviterte og selv-inviterte trenger ikke å innordne etter det vertskapet har lagt opp til? Jeg er faktisk imponert over at mange av dem som har svart her mener at jeg må finne meg i dette fordi jeg var så dum å invitere, det sier mye om dem. Anonymkode: 6d193...040 Det folk reagerer på er at du ønsket deg en avslappet kveld i joggebuksa på en av årets store festdager, men likevel inviterte du folk du vet har for vane å kreve forventningene sine oppfylt til middag. Og så blir du muggen når de oppfører seg akkurat som de pleier. Ingenting hindret deg i å få den kvelden du ønsket deg, men du saboterte deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå