Gå til innhold

Invitert til Dubai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har bodd i Dubai i mange år og som nå har invitert familien min på besøk. 

I utgangspunktet er Dubai et land jeg ikke bryr meg om å reise til, pga regimet, men tenker at når man er invitert som gjester til en familie er situasjonen litt annerledes. 

Jeg er virkelig i tvil. Hva tenker du om Dubai som reisemål?

Anonymkode: 97e2d...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig, siden dere reiser på besøk og ikke som en vanlig ferietur...men av prinsipp ville jeg aldri valgt Dubai. En falsk glorifisert fantasiverden bygget på menneskeundertrykking og forvrengt kvinnesyn. 

Anonymkode: 3d7d6...5c6

Skrevet

Nei, inviter henne heller til dere eller foreslå å møtes på felles ferie et annet sted.

Anonymkode: 7a3bc...6a8

Skrevet

Kjempekjekk plass :) jeg ville ikke tvilt på å dra til Dubai igjen!

Anonymkode: b9df5...ee1

Skrevet

Vi reiser veldig mye, over hele verdenen. Dubai kommer jeg ALDRI å dra til. Hadde ikke dratt om jeg så fikk betalt for å rese dit. Aldri.

Anonymkode: 0eeb0...926

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist dit, med mindre min søster skulle holdt bryllup der eller noe (men igjen, hadde hun valgt å gjøre det ville jeg vært sikker på at hun har fått slag). Når du sier "invitert dere dit", betyr det da at dere betaler hele reisen selv, men skal bo oppå dem hjemme hos dem? Desto mer grunn til å takke nei. Møt dem heller et annet sted. Dubai representerer det meste som er forkastelig i verden.

Skrevet

Jeg hadde dratt :)

Anonymkode: 64d19...ecb

Skrevet

Klart du må dra. Ikke la prinsipper gå foran familie. Det er virkelig gøy i Dubai. Kos dere! 😊

Anonymkode: f0426...9eb

Skrevet

Helt spesielt sted. Opplevelse for livet.

Skrevet

Dubai er ikkje ein stad eg ville valgt som feriedestinasjon, av årsakene du skisserer.  Eg hadde likevel reist for å besøkje vener.

Skrevet

Dubai er et av de verste eksemplene på moderne slaveri, likevel er det mange som bryr seg nada. I tillegg er det et teokrati med verdier som er så i strid med mine egne, at det virker helt utenkelig å dra dit. Kvinnesynet, og egentlig hele menneskesynet i sin helhet, er bare helt korka. 

Likevel hadde det vært et dilemma om en veldig god venninne hadde bodd der og invitert meg. 

Jeg tror jeg til slutt hadde endt på å ikke dra, pga egoistiske grunner. Jeg vet at om noe skulle ha skjedd og jeg hadde trengt hjelp fra myndighetene der, hadde jeg vært fullstendig rettsløs. Jeg ville vel også ha brutt loven der nede ved at jeg og samboer har barn men ikke er gift, jeg drikker alkohol osv. 

Anonymkode: 1605e...863

Skrevet

Lurer på om dere som boikotter Dubai er like prinsippfaste i alt? Handler dere ikke billige klær på HM sydd av barnefingre? Kjøper dere kanskje  kosmetikk som er testet på dyr? Gir dere penger til veldedighet? Det er veldig lett å mene noe om hva andre skal gjøre og ikke gjøre... 

Anonymkode: 52879...8fa

Skrevet

Jeg hadde reist👍

Anonymkode: 07589...ac7

Skrevet

Jeg hadde ikke reist. Min bror giftet seg i Dubai (hadde han ingen bedre land å velge blant???!?!?) Jeg dro ikke.

Anonymkode: cad9d...37d

Skrevet

Hadde ikke dratt.

Anonymkode: f3949...c71

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om dere som boikotter Dubai er like prinsippfaste i alt? Handler dere ikke billige klær på HM sydd av barnefingre? Kjøper dere kanskje  kosmetikk som er testet på dyr? Gir dere penger til veldedighet? Det er veldig lett å mene noe om hva andre skal gjøre og ikke gjøre... 

Ja, jeg er prinsippfast. Prøver å handle så bærekraftig som mulig, og har fast månedstrekk til Redd Barna.

Og vet du hva? Det er bittelitt vanskelig å følge hver eneste sokk eller underbukse tilbake til produsent. Klær på kroppen MÅ man faktisk ha. Så jeg klandrer ikke folk som ikke helt greier det. Men det er IKKE det miste vanskelig å avstå fra å reise til Dubai! 

Anonymkode: f3949...c71

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må du jo gjerne få lure på. Spørsmålet som blir stilt er «hva tenker du om Dubai som reisemål», og det får hi svar på. Er det en fjern tanke for deg at folk som ikke vil reise til Dubai kanskje er veldig opptatt av rettferdighet andre steder også? Eller tror du vi bruker Dubai for å gjøre oss bedre enn vi er. Også driter vi egentlig i alt annet. Og handler billigklær sydd av barnehender?

De jeg kjenner som synes Dubai er helt fantastisk, er de som vet minst om hva som foregår der, og i resten av verden. De gir heller ikke nevneverdig til veldedighet. De får heller ikke med seg allverden med nyheter heller 😉

Anonymkode: 0eeb0...926

Skrevet

Reis å besøk venninna di du. Det er blitt trendy å si at man av prinsipp ikke vil fra til Dubai. 

Anonymkode: 79053...969

Skrevet

Jeg hadde reist og besøkt venninnen min. ❤️ 

Anonymkode: af31e...b5a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klart du må dra. Ikke la prinsipper gå foran familie. Det er virkelig gøy i Dubai. Kos dere! 😊

Anonymkode: f0426...9eb

Nei, prinsipper, ryggrad og andre uhumskheter skal man holde seg langt unna. Slaveri er helt sikkert uansett så overdrevet at man ikke trenger å tenke på det.

Skrevet

Jeg hadde aldri reist til Dubai. Grusomt regime, forferdelig kultur. Jeg kommer aldri til å støtte den slags.

De som drar på ferie til Dubai har et menneskesyn jeg ikke føler annet enn forakt for.

Anonymkode: 6ba6d...d82

Skrevet

Jeg synes du skal reise og besøke venninnen din. Å pleie vennskap er viktig. Så får du samtidig mulighet til å skaffe deg litt "inside information" fra dette landet. Vær bevisst, og se det på godt og vondt. Det er aldri feil og skaffe seg egne erfaringer.

Anonymkode: e85d5...2ed

Skrevet

jeg hadde gladelig dratt :) kjempe fint der

Anonymkode: e0955...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...