Gå til innhold

Hvilke grunner er gode nok for å skille seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For min del har det vært vanskelig i 2 år. Pga div hadde han en periode med svært lettantennelig, ubegrunnet sinne, Både mot meg og barna. Jeg gjorde mitt beste for å holde det hele i ro, og hadde diverse tiltak for å bedre situasjonen. Det tok mye energi, og jeg ble sliten. 

Han syntes også at det var ille, og at han ikke kjente seg igjen selv- Men det ene tiltaket som kunne avslutte det hele, ville han ikke. Når han til slutt fikk vite grunnen til hvorfor han hadde blitt sånn/vært sånn, var det liksom greit?! All den kjipe oppførselen ble forklart, og da var det jo ikke no problem lenger. 

Jeg sliter med å bygge opp igjen det vi hadde, og jeg tenker noen ganger at jeg må da fortjene bedre enn dette? 

Så kommer samvittigheten og griper om hjertet mitt. Rive opp en familie pga av min egen trivsel og velvære? Jeg overdriver sikkert?! Det er vel ikke så ille?! Jeg Får jo bare holde ut.. 

Prøvd parterapi også, uten at jeg klarer å se no særlig bedring i noen av oss. 

Hi 

Anonymkode: 6989d...abd

Har dere forsøkt parterapi etter at han fant årsaken til hans endrede og urimelige oppførsel?

Hvis ikke ville jeg forsøkt en gang til nå. Det at han hadde mulighet til å gjøre noe for å gjøre situasjonen bedre og avslutte det som var vanskelig/problematisk, men valgte å ikke gjøre det til tross for at det gikk ut over både deg og barna, det vil jo oppleves som en form for svik (selv om det kanskje var sykdom som var årsaken til hans endrede adferd?). Og det å nekte å gjøre det som kunne bedre situasjonen dere var i, det gjorde nok også at du mistet både tillit og respekt for ham. Slikt kan bygges opp igjen, men det krever at begge to jobber med forholdet.

Og om bare den ene er villig til å jobbe med forholdet, da tenker jeg at det uansett er dødfødt. Da vil den ene slite seg ut og bli ulykkelig, og den andre kan være alt fra tilfreds til også ulykkelig.

Forsøk parterapi en gang til?

Anonymkode: 68d74...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er kristen skilles dere ved døden 

Anonymkode: 4fa19...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...