Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #51 Skrevet 30. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: På sykehuset her ønsker de ikke å sette igang fødsler med store barn. De begrunner det med at det er spesielt viktig med gode rier og at kroppen er klar for fødsel om barnet er stort. De sa det var bedre med planlagt keisersnitt enn en igangsatt fødsel med dårlige rier når barnet er stort. Mitt barn var estimert til 5,5 kg til termin, men ble født 17 dager før termin av seg selv og veide 4858g. Ingen diabetes, bare genestisk store barn. Det er også sånn at jo større barnet er jo vanskeligere er det å måle riktig på ultralyd, så det er større sjanse for at estimeringen blir feil når barnet er stort. Anonymkode: 8743e...95c Jeg ble satt igang pga fare for stort barn. Superrier uten drypp, 50 minutter senere var babyen på over fire kg født, helt problemfritt. Anonymkode: 20aaf...607
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #52 Skrevet 30. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: På sykehuset her ønsker de ikke å sette igang fødsler med store barn. De begrunner det med at det er spesielt viktig med gode rier og at kroppen er klar for fødsel om barnet er stort. De sa det var bedre med planlagt keisersnitt enn en igangsatt fødsel med dårlige rier når barnet er stort. Mitt barn var estimert til 5,5 kg til termin, men ble født 17 dager før termin av seg selv og veide 4858g. Ingen diabetes, bare genestisk store barn. Det er også sånn at jo større barnet er jo vanskeligere er det å måle riktig på ultralyd, så det er større sjanse for at estimeringen blir feil når barnet er stort. Anonymkode: 8743e...95c JM etter fødsel var lite forståelsesfull og sa bare; nå vet du at du kan føde et stort barn! Men i tillegg til at han var stor så hadde han veldig kort navlestreng...40 cm.. og d visste de heller ikke. Fungerte jo som en strikk som holdt babyen igjen mens jeg pressa. I tillegg syns jeg d var rart at de ikke hadde satt veneflon klart så jeg kunne få drypp. Han kom jo ikke ut på en rie, da hodet kom. Og da kunne jo riene stoppet opp? Men fotstår d du sier at d er bedre m sterke naturlige rier.. bare så skremmende å tenke på en stor baby igjen.. får leve av salat og gulrøtter 😥 Hi Anonymkode: 83eb9...28f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #53 Skrevet 30. desember 2017 Begge mine har vært estimert til å være godt over 4 kg. Nr 1 var 3450 g 9 dager over termin, nr 2 var 3815 g 14 dager over termin. Anonymkode: fe9ae...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå