Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei, Mine barn har opplevd en traume i livet sitt. Familien min har lovd dem å ta dem med på ski imorgen. Samme familie som lovde dem dette har nå avlyst. Hva gjør jeg? Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Er traumen at skituren er avlyst???? Oi ... Anonymkode: 26558...1ef
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Selvfølgelig skulle det stå *barna mine" i emnefeltet og ikke *barma mine" Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er traumen at skituren er avlyst???? Oi ... Anonymkode: 26558...1ef Nei, traumen er ikke at skituren er avlyst. Traumen er at vi har mistet en vi er glad i. Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Hva har traumet med en skitur å gjøre? Er det skuffelsen og «avvisningen» som vil bli vanskelig for de? I så fall er hva du skal gjøre p ta deg av barna og si at xxxx er syke og dessverre ikke kan likevel, men da kan jo du og barna spille Ludo i stedet Anonymkode: e21ed...0d1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Det er trist at dere har mistet en som står dere nær, og da blir man jo også litt ekstra sårbar for andre skuffelser. Jeg vil tro de som avlyste vet dette, men ikke kunne. Likevel, dette er en del av livet. Ting oppstår som gjør at man må endre planer, da er det opp til deg å lære barna dine å takle det. Forklar dem at skituren dessverre måtte avlyses, men at det blir andre skiturer (med dem eller deg eller andre), og så kan du og barna finne på noe koselig og morsomt likevel. Er det snø der dere bor kan dere kanskje finne en bakke og ake. Har dere ikke akebrett, bruk søppleposer eller noe annet som er glatt, noen bensinstasjoner har også billige rumpebrett. Lag snøengler, bygg snømenn, ha snøballkrig, bygg en snøborg. Kok kakao og lag niste og kos dere ute - enten det er snø der dere er eller ikke. Det viktigste for barn som har opplevd traumer er at de har noen av sine kjære nær og får tid sammen. Hva som gjøres er ikke alltid så viktig. Og kan ikke du ut nå, lag niste og kok kakao og lag en picknick på stuegulvet, spill spill sammen, les eventyr eller andre fortellinger, se en film mens dere ligger under samme teppe. Bare vær sammen. Anonymkode: b3bee...342
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Ja, men jeg klarer jo ikke å ivareta disse barna. Jeg mistet min datter og sitter her med 2 små. Jeg er helt alene, fordi alle er på ferie og feirer jul. Jeg har jo ikke klart å kjøpe en eneste julegave. Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 Mine har også opplevd et dødsfall i nærmeste familie, men jeg innbiller meg ikke av den grunn at det kobles til hver eneste skuffelse resten av livet, altså. Anonymkode: b41e6...c6e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men jeg klarer jo ikke å ivareta disse barna. Jeg mistet min datter og sitter her med 2 små. Jeg er helt alene, fordi alle er på ferie og feirer jul. Jeg har jo ikke klart å kjøpe en eneste julegave. Anonymkode: 05830...092 Det vil ikke alltid forbli sånn. Det er unntakstilstand i år. Jeg vet at det er vanskelig å tro på, men det kommer likevel andre og bedre juler der deres tap ikke er så oppe i dagen. Kondolerer så mye med datteren💚💜💙 Anonymkode: b41e6...c6e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 Unnskyld meg, men barna dine har opplevd at de har mistet en de var nær og du bekymrer deg om en skitur? En familie hadde lovet dem en skitur tidligere, men avyste? Igjen, dette er fokuset ditt? Dine barn har mistet noen som var nære, de trenger deg og eventuell din mann. De trenger dere! Anonymkode: 912a6...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men jeg klarer jo ikke å ivareta disse barna. Jeg mistet min datter og sitter her med 2 små. Jeg er helt alene, fordi alle er på ferie og feirer jul. Jeg har jo ikke klart å kjøpe en eneste julegave. Anonymkode: 05830...092 Aksepter at denne julen er en unntakstilstand. Vær sammen med barna dine, gjør det beste ut av det. Hvor gamle er barna dine? Har du en mann som kan hjelpe deg? Eller familie i nærheten? Hvis ikke, ikke vær redd for å spørre en venninne eller andre kjente. Jeg hadde gjerne stilt opp for en venninne som hadde mistet et barn! Ikke vær redd for å spørre om hjelp om du føler det blir for mye for deg. Får du profesjonell hjelp til å takle din datters bortgang? Hvis ikke, kanskje du kan kontakte en prest nå i romjulen. Enten du er kristen eller ikke så er de ofte gode samtalepartnere når man har mistet noen. Hvis det er helt krise og du føler du ikke takler dagene nå i julen og ikke har noen å støtte deg på, kontakt barnevernet, kan være de kan hjelpe deg over kneika. Klem Anonymkode: b3bee...342
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Barna mine er 3 år. De er tvillinger. Vet ikke hvordan jeg skal kan klare alt. Begravelse, tatt barna ut av bhg. Jeg er alene med de Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men jeg klarer jo ikke å ivareta disse barna. Jeg mistet min datter og sitter her med 2 små. Jeg er helt alene, fordi alle er på ferie og feirer jul. Jeg har jo ikke klart å kjøpe en eneste julegave. Anonymkode: 05830...092 Jeg forstår at det er grusomt og at man klatrer inn i en boble når slike ting skjer, men det er jo ikke familien som skulle ta de med på skitur sin feil at du ikke har kjøpt julegaver. Dette må du ordne på egenhånd kanskje? Og så er det litt sånn (har en god venninne som mistet datteren sin for noen år siden og hun beskrev det sånn i alle fall) at i starten er det uvirkelig vanskelig, men det blir mer virkelig vanskelig over tid. For på et tidspunkt kommer de andre over det, men det gjør ikke du. Ta med barna på shopping i morgen og kos dere. Det er lov å smile og der er lov å kose seg selv om dere er en deltaker for lite. Skituren kan vente. Hold sammen dere som er igjen nå, eller ta de med på skitur selv. Anonymkode: e21ed...0d1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barna mine er 3 år. De er tvillinger. Vet ikke hvordan jeg skal kan klare alt. Begravelse, tatt barna ut av bhg. Jeg er alene med de Anonymkode: 05830...092 Ta kontakt med fastlegen din i morgen tidlig, Hi. Du kan få hjelp, og fastlegen har nok oversikt over hva som finnes i kommunen. Om datteren din døde i en ulykke så kan kanskje også kommunens kriseteam hjelpe, litt ulik praksis ulike steder hvilke tilbud som gis. Er legekontoret stengt i romjulen kan du ringe kommunen og høre hvem som kan hjelpe deg. Det er hjelp å få, men du må ta kontakt med de som kan hjelpe deg. Som sagt, ikke vær redd for å be om hjelp - venner, bekjente, familie, kolleger, fagpersoner. Anonymkode: b3bee...342
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt med fastlegen din i morgen tidlig, Hi. Du kan få hjelp, og fastlegen har nok oversikt over hva som finnes i kommunen. Om datteren din døde i en ulykke så kan kanskje også kommunens kriseteam hjelpe, litt ulik praksis ulike steder hvilke tilbud som gis. Er legekontoret stengt i romjulen kan du ringe kommunen og høre hvem som kan hjelpe deg. Det er hjelp å få, men du må ta kontakt med de som kan hjelpe deg. Som sagt, ikke vær redd for å be om hjelp - venner, bekjente, familie, kolleger, fagpersoner. Anonymkode: b3bee...342 Ja, takk, jeg skulle til samtale med kristeteam og mine barn på 3 år skulle på skitur men det ble avlyst. Jeg får ikke gått ditt. BHG stengt og jeg skal arrangere begravelse. Anonymkode: 05830...092
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, takk, jeg skulle til samtale med kristeteam og mine barn på 3 år skulle på skitur men det ble avlyst. Jeg får ikke gått ditt. BHG stengt og jeg skal arrangere begravelse. Anonymkode: 05830...092 Gå til avtalen med kriseteamet likevel. Ta tvillingene med deg. Jeg tror de kan hjelpe deg likevel, for de vil se hvordan du har det nå. Det aller viktigste nå er at du skaffer deg selv hjelp slik at du greier å være mamma for tvillingene. Har du ingen andre som kan hjelpe deg? Som sagt, gå til avtalen med kriseteamet i morgen likevel. Anonymkode: b3bee...342
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, takk, jeg skulle til samtale med kristeteam og mine barn på 3 år skulle på skitur men det ble avlyst. Jeg får ikke gått ditt. BHG stengt og jeg skal arrangere begravelse. Anonymkode: 05830...092 Gå i møtet likevel. De ordner pass til tvillingene mens du er inne Anonymkode: e21ed...0d1
Dumi Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 Til hi. Du klarer dette. På en underlig måte klarer du dette. Jeg kan ikke forklare hvordan, men du klarer dette. Jeg mistet faren min da jeg var 8 år, og på en underlig måte klarte mi mor alt det du må igjennom. Jeg sier ikke at hun er en helt, men hun bare måtte gjøre det. Det er deg, og jeg har så tiltro til deg. Du kan klare dette!
Annanym Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 Kjære, kjære deg! Hør på de over: GÅ PÅ MØTET! Kriseteamet er der for å hjelpe deg og de to ungene dine💜! Du er i en unntakstilstand, alt rundt deg er uvirkelig. Du er i dyp sorg, du er i unntakstilstand. Du trenger hjelp akkurat nå, men dette greier du💜💙! Gå på møtet!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 Du må bare ta barna dine med på møtet. Det viktigste du kan gjøre nå er å ta imot hjelp. Føler med deg, klem. Anonymkode: 5901a...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #21 Skrevet 28. desember 2017 Stir klem til deg hi, forstår at de første innleggene ble litt usammenhengende. Det er klart at denne familien burde tatt med barna på noe annet når de ikke kunne dra på ski. Kan du tinge kontakten i kriseteamet? Anonymkode: a04e4...e67
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #22 Skrevet 28. desember 2017 Kondolerer ❤️❤️❤️❤️ Stor klem, håper du blir tatt vare på av folk rundt deg. Anonymkode: ca7c3...de8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #23 Skrevet 28. desember 2017 Kondolerer så mye er du mor til 5 åringen som døde i bilulykke lille julaften?💔 Anonymkode: 423e9...c71
cherry coke Skrevet 28. desember 2017 #24 Skrevet 28. desember 2017 Håper og tror HI holder på å få den hjelpen hun trenger. Stakkars menneske
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #25 Skrevet 28. desember 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kondolerer så mye er du mor til 5 åringen som døde i bilulykke lille julaften?💔 Anonymkode: 423e9...c71 Det tviler jeg på. Da hadde hun nok ordnet med julegaver tidligere. Anonymkode: 53266...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå