Gå til innhold

Er dette et normalt svar?


Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei dette er HI igjen.
Jeg ville bare si at jeg sendte ham en sms der jeg gjorde det slutt. Jeg ønsket ikke å snakke med ham, fordi jeg var redd han ville forsøke overtale meg eller få meg "på bedre tanker", eller bare gi meg forferdelig dårlig samvittighet. Det er ikke kun fordi det som skjedde nå i julen, men fordi ting har vært alt annet enn bra ganske lenge. Jeg føler aldri at han egentlig bryr seg om meg, og når han blir sint, noe han ofte blir, kan han si ubegrenset med sårende ting samtidig som at han avfeier alle mine innvendinger, og når han er ferdig/ tom er det liksom greit. Han hører ikke på mine behov. Ofte hører han ikke hva jeg sier engang. Likevel er det litt sårt nå, kjenner jeg. Men jeg skal klare det, og få det bedre!

Anonymkode: a1f85...559

Nydelig!! Du har gjort noe veldig, veldig riktig og bra. ❤️👊🏻

Anonymkode: 0b75e...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær stolt av deg selv nå, HI! Nå har du stått opp for deg selv, du setter en grense for deg selv og du gjør det som er riktig for deg. Det skal du være stolt av!

At du føler det sårt å gjøre det slutt, selv om du vet forholdet ikke fungerte også på andre områder, det er helt normalt. Tross alt har dere vært sammen en stund og da har det også vært fine stunder innimellom. Men nå har du avsluttet et kapittel som ikke lenger var bra for deg, og da kan du etterhvert gå videre følelsesmessig også. Pass på at han ikke får manipulere deg tilbake i et forhold - vær tro mot deg selv!

Ta vare på deg selv fremover! Skaff deg hjelp til å bearbeide traumene. Og neste mann du møter, bruk tid på å bli kjent med ham, forsikre deg om at han er en mann med mye empati og omtanke, en som viser deg både i ord og handling at han vil at du skal ha det godt og at han tar hensyn til det du har vært gjennom tidligere. Gode, tryge og omtenksomme og oppmerksomme menn finnes! Men bruk tiden fremover til å først og fremst ta vare på deg selv, bli trygg i deg selv igjen.

Vær stolt av at du avsluttet forholdet og hold fast i overbevisningen om at det var det eneste riktige å gjøre for at du skal få det bedre.

Masse lykke til videre! <3

Anonymkode: f18d7...3d7

Skrevet

HI, jeg ville anbefalt deg å kontakte fastlegen din og be om henvisning til kommunens avd for psykisk helse. Der kan du raskt få en kontakt som feks ved hjelp av noen samtaler kan hjelpe deg å sortere tanker og å finne veien videre. Et veldig godt tilbud som ikke så veldig mange kjenner til.

Anonymkode: ac8df...ebe

Skrevet

Jeg har også opplevd overgrep og blir bare stiv som en stokk når det skjer noe seksuelt som jeg tror jeg ikke har kontroll over. Det nytter ikke å si til meg at jeg må si fra, for lyden i stemmen min er borte i slike situasjoner. Tidligere var også jeg sammen med en som ikke forstod. Han så ikke tegnene og han tok det personlig når jeg ikke ville ha sex. Han ble furten ved fravær av sex i over en ukes tid. Og hvis jeg prøvde å ta opp noe, så han det som kritikk og "måtte" ta igjen. Veldig lite trivelig! 

Nå er jeg sammen med en som merker med èn gang om jeg blir utilpass og stiv. Da stopper han. Du trenger også en som ser og merker det. Det bør ikke være vanskelig eller for mye forlangt. Jeg håper du ikke går tilbake til ham. Jeg husker jeg så på "the perks of being a wallflower", der de sa at man godtar/velger den kjærligheten man tror man fortjener. Stemmer nok ganske bra og den kommentaren stakk litt. 

Anonymkode: a2dfc...b96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...