Gå til innhold

Er dette et normalt svar?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor ikke sammen med typen, men vi har vært litt sammen med både min og hans familie nå i julen. Etter en lang julaften ville jeg helst sove, jeg hadde gjespet tydelig i en time før vi la oss, likevel legger han seg over meg og penetrerer meg og fullfører samleie. Det gjorde vondt, men jeg turte ikke/ ville ikke si noe. Lang historie men jeg har vært utsatt for overgrep og blir en tømmerstokk i situasjoner ser jeg ikke tør å si nei. Dette vet typen en god del om, han vet hva jeg har vært utsatt for, men kanskje ikke forstår helt hvordan jeg reagerer. Uansett. Jeg var helt stille under hele akten. Etter dette sovner vi. Neste dag skulle han til familien to timer unna så vi var kun sammen til frokost. Jeg får en sms litt utpå dagen der han spør om jeg egentlig ikke hadde lyst dagen før. Jeg spør hvorfor han spør om dette, og han svarer at han fikk inntrykk av at jeg ikke ville. Jeg sier at han må spørre der og da, ikke dagen etterpå på melding. Han fortsetter med familien sin og det går noen timer, så ringer han meg på vei hjem og da forklarer jeg etter en stund at det gjør vondt, og det gjør at jeg ofte ikke vil.

Hva svarer han på det? Jo, at det er det MEST AVTENNENDE HAN KAN HØRE! At nå kommer han til å miste lysten. At det han liker er når dama dør av lyst.

Jeg kunne ikke tro mine ører. Sa etter en stund at "hørte du hva jeg nettopp fortalte deg? Forstår du ikke at dette er vanskelig for meg?" men han ble bare arrogant. Beskylder meg for å ikke tenne på ham lengre, at jeg hadde mye mer sexlyst før.

Virkelig??

Anonymkode: a1f85...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke sammen med typen, men vi har vært litt sammen med både min og hans familie nå i julen. Etter en lang julaften ville jeg helst sove, jeg hadde gjespet tydelig i en time før vi la oss, likevel legger han seg over meg og penetrerer meg og fullfører samleie. Det gjorde vondt, men jeg turte ikke/ ville ikke si noe. Lang historie men jeg har vært utsatt for overgrep og blir en tømmerstokk i situasjoner ser jeg ikke tør å si nei. Dette vet typen en god del om, han vet hva jeg har vært utsatt for, men kanskje ikke forstår helt hvordan jeg reagerer. Uansett. Jeg var helt stille under hele akten. Etter dette sovner vi. Neste dag skulle han til familien to timer unna så vi var kun sammen til frokost. Jeg får en sms litt utpå dagen der han spør om jeg egentlig ikke hadde lyst dagen før. Jeg spør hvorfor han spør om dette, og han svarer at han fikk inntrykk av at jeg ikke ville. Jeg sier at han må spørre der og da, ikke dagen etterpå på melding. Han fortsetter med familien sin og det går noen timer, så ringer han meg på vei hjem og da forklarer jeg etter en stund at det gjør vondt, og det gjør at jeg ofte ikke vil.

Hva svarer han på det? Jo, at det er det MEST AVTENNENDE HAN KAN HØRE! At nå kommer han til å miste lysten. At det han liker er når dama dør av lyst.

Jeg kunne ikke tro mine ører. Sa etter en stund at "hørte du hva jeg nettopp fortalte deg? Forstår du ikke at dette er vanskelig for meg?" men han ble bare arrogant. Beskylder meg for å ikke tenne på ham lengre, at jeg hadde mye mer sexlyst før.

Virkelig??

Anonymkode: a1f85...559

Altså jeg håper dette mennesket er en eks før soloppgang. 

Anonymkode: 0b75e...ab9

Skrevet

Gobai kjæreste! Han voldtok deg jo! 

Anonymkode: c4138...ca7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gobai kjæreste! Han voldtok deg jo! 

Anonymkode: c4138...ca7

Er det voldtekt når han ikke vet at jeg ikke ville? Jeg motsatte meg ingen ting. Bare lå helt stille.

Anonymkode: a1f85...559

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke sa nei jeg. Jeg vil si at du var med på det. Det er kjæresten din. Du gir jo ikke noe tydelig signaler. 

Anonymkode: 6c90e...88d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke sa nei jeg. Jeg vil si at du var med på det. Det er kjæresten din. Du gir jo ikke noe tydelig signaler. 

Anonymkode: 6c90e...88d

Nå var ikke poenget om det var voldtekt eller ikke, jeg spurte kun fordi den over skrev at det var det. Det jeg lurer på er om det er normalt å svare slik han gjorde på det jeg fortalte ham på telefonen?

Anonymkode: a1f85...559

Skrevet

"Jeg får en sms litt utpå dagen der han spør om jeg egentlig ikke hadde lyst dagen før. Jeg spør hvorfor han spør om dette, og han svarer at han fikk inntrykk av at jeg ikke ville."

Se hva du forteller her, HI. "Kjæresten" din fikk inntrykk av at du ikke ville ha sex. Likevel spurte han deg ikke. Likevel brukte han ikke tid på å tenne deg. Det han gjorde var å bare legge seg oppå deg og penetrere deg - til tross for at hans inntrykk var at du ikke ville ha sex. Og ja, når han har sex med en han selv tror ikke vil ha sex, da er det voldtekt.

Det kan riktignok være flytende grenser i et forhold, hvor den ene kanskje ikke har veldig lyst, men blir med på det fordi den ikke har veldig imot det. I slike tilfeller vil lysten som regel komme underveis, og det er derfor noen i et forhold kan "gå med på" å ha sex selv om de ikke i utgangspunktet har veldig lyst. Men dette er i nære og gode forhold hvor begge normalt sett er opptatt av å gi hverandre nytelse, og at mannen (om det er dama som der og da er lunken til sex) gjør en ordentlig innsats for å få henne til å tenne likevel, eller at dama har sagt til mannen (ofte da på en fleipete måte) at han bare kan gjøre seg ferdig. Men skal slik skje så må begge være helt trygge på hverandre og forstå hverandre, man må kommunisere sammen! 

Aldri - heller ikke i et forhold - tar man seg bare til rette og har sex med en person man selv tror ikke vil ha sex.

Straffeloven § 291 sier at det er voldtekt om noen har sex med noen som er bevisstløs "eller av andre grunner ikke er i stand til å motsette seg handlingen". Din "kjæreste" har innrømt på melding at hans inntrykk var at du ikke ville ha sex. Videre vet han - fordi dere har snakket om det før - at du reagerer som du gjør hvis du føler deg presset til sex. Likevel valgte han uten noe som helst forspill, noe forsøk på å tenne deg, bare å penetrere deg og fullføre for egen forlystelse, helt uten tanke for deg. Pr. definisjon er det voldtekt. Om han ville blitt dømt for det, det er en annen sak.

Svaret han kom med til deg i dag viser etter min mening to ting. Det ene er at han utmerket godt gjorde noe ulovlig da han hadde voldtok deg. Og nå forsøker han å psyke deg ned, få deg til å føle at det er din feil, at du ikke strekker til - det viser at han manipulerer deg. At han i tillegg vet hva du er blitt utsatt for tidligere, det gjør det han gjorde mye verre, for det han vet om deg ville fått en normalt oppegående mann til å alltid forsikre seg ekstra om at du faktisk ønsker å ha sex.

En slik mann kan du ikke være sammen med! For han vil aldri ta hensyn til dine følelser. For han er hans lyst viktigere enn du noengang vil bli for ham. Han sier at det han liker er at dama "dør av lyst på ham". Den kommentaren viser at han har helt et helt urealistisk forhold til hva sex egentlig dreier seg om. Han har ikke gjort noe som helst før siste gang han tok seg til rette med kroppen din for at du skulle få lyst på ham. Dvs. han kan ikke noe om kvinnekroppen og hvordan en kvinnekropp fungerer mtp. tenning - og han viser også at han ikke gidder ta seg tid til å sørge for at dama tenner og får lyst til å ha sex med ham. Han vil bare at ei dame alltid skal være beredt til å ha sex når han har lyst. Det fungerer ikke sånn!

Det beste du kan gjøre er å dumpe ham her og nå. Om du vil anmelde ham er opp til deg, du kan i hvert fall snakke med politiet, du har jo meldingene fra ham. Om det er riktig for deg å ta den belastningen, det må nesten du selv vurdere.

Men dump ham! Det du trenger er en god mann, HI, og denne "kjæresten" er ingen god mann å leve med, han er altfor stor egoist til det, og han har et altfor urealistisk og kynisk syn på sex. Du trenger en normalt oppegående og omtenksom mann som tar hensyn til dine følelser, som tar hensyn til din fortid. Det er ikke rart om du ev. har fått mindre lyste til å ha sex når du har vært sammen med den egoisten du har vært sammen med, for selv når han forstår du ikke vil ha sex så tar han seg likevel til rette. Det er ikke å ha sex, det er å voldta den man er i et forhold med.

For din egen del, dump ham. Og så skaffer du deg hjelp av en psykolog som har spesialisert seg på traumebehandling. Du må lære deg til å bli tydelig på å sette grenser for deg selv, og det kan du greie slik at du ikke stiver helt slik som nå (men ikke rart du stivner nå, for nå er du sammen med en som voldtar deg selv om han vet du ikke vil ha sex). Hvis du går til traumebehandling kan du greie å bli tydeligere når du i fremtiden møter en bedre mann. Og en bedre mann vil også være langt mer oppmerksom på dine tegn. Og når du møter en bedre mann så vil du føle deg tryggere til å si fra også. Blir du med den "kjæresten" du har hatt til nå så vil du fortsette å bli traumatisert. Ikke la deg selv bli utsatt for det!

Send ham en melding her og nå og fortell ham at det er slutt. Du trenger ikke forklare ham noe som helst, bare be ham om å respektere ditt valg, at du ikke vil ha noe mer med ham å gjøre. Han fortjener ikke noe mer forklaring. Nekter han å godta det går du til politiet.

Anonymkode: f18d7...3d7

Skrevet

Det var vel ikke at du hadde vondt han reagerte på? Det er vel at du er helt tyst og lar han fortsette, men egentlig ikke vil, som er avtennende? Syns dere begge to må skjerpe dere egentlig ❤

Anonymkode: 6c90e...88d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke sa nei jeg. Jeg vil si at du var med på det. Det er kjæresten din. Du gir jo ikke noe tydelig signaler. 

Anonymkode: 6c90e...88d

Hun har jo forklart hvorfor hun ikke greide å si nei, og "kjæresten" vet også om hva hun har vært gjennom tidligere samt hvordan hun reagerer når hun ikke vil ha sex, men føler seg presset. Han sier jo selv at han merket at hun ikke ville ha sex, likevel valgte han å gjennomføre et samleie med henne - det er voldtekt. At han i dag sier det han sier blir et psykisk overgrep på toppen.

Anonymkode: f18d7...3d7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel ikke at du hadde vondt han reagerte på? Det er vel at du er helt tyst og lar han fortsette, men egentlig ikke vil, som er avtennende? Syns dere begge to må skjerpe dere egentlig ❤

Anonymkode: 6c90e...88d

HI - ikke ta til deg dette svaret! Det er bare kunnskapsløst!

Mannen vet hva Hi har blitt utsatt for. Selvfølgelig bør også Hi si klart fra, men han vet hun har traumer pga. tidligere erfaringer, da vil en normalt oppegående mann forsikre seg om at partneren virkelig vil ha sex hvis han merker en motstand eller null engasjement. Han gadd ikke spørre selv om han merket at hun ikke ville.

Anonymkode: f18d7...3d7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI - ikke ta til deg dette svaret! Det er bare kunnskapsløst!

Mannen vet hva Hi har blitt utsatt for. Selvfølgelig bør også Hi si klart fra, men han vet hun har traumer pga. tidligere erfaringer, da vil en normalt oppegående mann forsikre seg om at partneren virkelig vil ha sex hvis han merker en motstand eller null engasjement. Han gadd ikke spørre selv om han merket at hun ikke ville.

Anonymkode: f18d7...3d7

Tusen TUSEN takk for alle svarene dine. Jeg har allerede lest dem flere ganger, og skal lese dem igjen i morgen. Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive alt dette. Jeg suger til meg alt du sier, for jeg er egentlig enig, innerst inne. Jeg er bare brutt ned, og trenger å høre at det ikke er normalt eller sunt å holde på slik. Takk.

Anonymkode: a1f85...559

Skrevet

Du trenger ikke ham i livet ditt. En kjæreste er en som bare vil deg vel, og som respekterer både grensene dine og kroppen din. Han gjør ingen av delene  

Og for å svare på spørsmålet ditt; nei, det er ikke normalt å skrive slikt i meldinger. 

Vær snill mot deg selv, ved å kvitte deg med dette daukjøttet. Du fortjener bedre!❤️

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen TUSEN takk for alle svarene dine. Jeg har allerede lest dem flere ganger, og skal lese dem igjen i morgen. Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive alt dette. Jeg suger til meg alt du sier, for jeg er egentlig enig, innerst inne. Jeg er bare brutt ned, og trenger å høre at det ikke er normalt eller sunt å holde på slik. Takk.

Anonymkode: a1f85...559

Stol på deg selv, Hi, for du sier det jo selv - du vet at det ikke er normalt å gjøre som denne mannen gjør.

Dump ham. Han fortjener ikke en gang å få snakke ut om forholdet, du trenger ikke utsette deg selv for det. En sms som avslutter er nok. Har han ting hos deg kan du bare pakke dem sammen og si at du setter dem på trappen hvis han vil komme og hente dem.

Stol på deg selv og gjør det som er rett for deg fremover. Stå opp for deg selv, du fortjener langt bedre! Men skaff deg også hjelp slik at du får lagt disse hendelsene og traumene bak deg. Da er det også større sjanse for at du finner en virkelig god mann i fremtiden.

Ta vare på deg selv <3

Anonymkode: f18d7...3d7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg håper dette mennesket er en eks før soloppgang. 

Anonymkode: 0b75e...ab9

Samme her. Han gjennomførte en voldtekt og har frekkhet nok til å klage over at offeret ikke gjorde nok for å pirre hans sexlyst. Hvor dum er han egentlig da?!?

Anonymkode: 550ca...7bc

Skrevet

Ta til deg det lange svaret fra den anonyme over her! Jeg skulle egentlig skrive et langt innlegg, men vedkommende har sagt alt jeg ville si allerede, så jeg nøyer meg med å sende deg en klem, og si at du fortjener mye bedre enn dette. Ta vare på deg selv og avslutt dette forholdet. 

Skrevet

Jeg synes du bør legge vekt på at det var kjæresten din som tok opp problemet dagen etter. Det viser meg at han nsker å behandle det godt. Han spurte deg om du egentlig ikke ville. 

Det er ikke vanlig å spørre før man har sex i et forhold. Da stoler man på at partneren sier fra. 

Vi har ofte sex uren at jeg har så lyst når vi starter. Da kan jeg være rimelig passiv, men jeg godtar det fordi jeg vet det er godt for mannen min. Det vil jeg gjerne gi ham. I tillegg vet jeg at jeg ofte får utbytte av det selv også etter hvert.

Han fortalte deg også at det han virkelig ønsket var at du skulle ha lyst. Han vil ikke at sex skal være noe du finner deg i for hans skyld.

Sett dere ned og snakk skikkelig sammen om hvordan dere ønsker sexlivet skal være. Fortell ham tydelig hva du ønsker av ham og hør på hva han ønsker, uten å dømme hverandre eller tro at den andre mener noe annet enn det som sies.

Lag en plan for hvordan dere kan ha sex uten at det er vond. Kanskje glidekrem er nok.

Bli enige om hvor tydelig samtykke som skal til før dere har sex og om andre spilleregler dere føler behov for.

Anonymkode: 37964...dcc

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du bør legge vekt på at det var kjæresten din som tok opp problemet dagen etter. Det viser meg at han nsker å behandle det godt. Han spurte deg om du egentlig ikke ville. 

 

Anonymkode: 37964...dcc

Det viser det ikke. Det viser at han vet at det han har gjort er langt over streken. Derfor prøver han å manipulere HI til å ta på seg skyld for voldtekten slik at det ikke skal ha konsekvenser for han. Hvilken partner som ønsker den andre godt ruller over personen og penetrerer dem uten kyss eller kjærtegn? HI, jeg håper du ser bort i fra denne personens svar. 

Jeg håper du gjør det slutt og anmelder han. Om du ikke ønsker det siste, så gjør i alle fall det første. Denne mannen vil du ikke få et godt samliv med. 

Anonymkode: be603...215

Skrevet

Hei dette er HI igjen.
Jeg ville bare si at jeg sendte ham en sms der jeg gjorde det slutt. Jeg ønsket ikke å snakke med ham, fordi jeg var redd han ville forsøke overtale meg eller få meg "på bedre tanker", eller bare gi meg forferdelig dårlig samvittighet. Det er ikke kun fordi det som skjedde nå i julen, men fordi ting har vært alt annet enn bra ganske lenge. Jeg føler aldri at han egentlig bryr seg om meg, og når han blir sint, noe han ofte blir, kan han si ubegrenset med sårende ting samtidig som at han avfeier alle mine innvendinger, og når han er ferdig/ tom er det liksom greit. Han hører ikke på mine behov. Ofte hører han ikke hva jeg sier engang. Likevel er det litt sårt nå, kjenner jeg. Men jeg skal klare det, og få det bedre!

Anonymkode: a1f85...559

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei dette er HI igjen.
Jeg ville bare si at jeg sendte ham en sms der jeg gjorde det slutt. Jeg ønsket ikke å snakke med ham, fordi jeg var redd han ville forsøke overtale meg eller få meg "på bedre tanker", eller bare gi meg forferdelig dårlig samvittighet. Det er ikke kun fordi det som skjedde nå i julen, men fordi ting har vært alt annet enn bra ganske lenge. Jeg føler aldri at han egentlig bryr seg om meg, og når han blir sint, noe han ofte blir, kan han si ubegrenset med sårende ting samtidig som at han avfeier alle mine innvendinger, og når han er ferdig/ tom er det liksom greit. Han hører ikke på mine behov. Ofte hører han ikke hva jeg sier engang. Likevel er det litt sårt nå, kjenner jeg. Men jeg skal klare det, og få det bedre!

Anonymkode: a1f85...559

Flott at du har gjort det slutt! 💪🏻 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det voldtekt når han ikke vet at jeg ikke ville? Jeg motsatte meg ingen ting. Bare lå helt stille.

Anonymkode: a1f85...559

Hun sov jo,så hun motsatte seg ikke. Hun var redd,så hun motsatte seg ikke. Hun var døddrukken,så hun motsatte seg ikke.

Klassiske bortforklaringer på voldtekt.

Anonymkode: 139af...bc0

Skrevet

DiB er ofte labert. Men når DiB er bra er DiB veldig bra! Fine dibbedamer og heia HI! Lykke til HI, håper 2018 blir et gyllent år!

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det voldtekt når han ikke vet at jeg ikke ville? Jeg motsatte meg ingen ting. Bare lå helt stille.

Anonymkode: a1f85...559

Han kjenner til historikken din, og bør forsikre seg om at du faktisk vil.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei dette er HI igjen.
Jeg ville bare si at jeg sendte ham en sms der jeg gjorde det slutt. Jeg ønsket ikke å snakke med ham, fordi jeg var redd han ville forsøke overtale meg eller få meg "på bedre tanker", eller bare gi meg forferdelig dårlig samvittighet. Det er ikke kun fordi det som skjedde nå i julen, men fordi ting har vært alt annet enn bra ganske lenge. Jeg føler aldri at han egentlig bryr seg om meg, og når han blir sint, noe han ofte blir, kan han si ubegrenset med sårende ting samtidig som at han avfeier alle mine innvendinger, og når han er ferdig/ tom er det liksom greit. Han hører ikke på mine behov. Ofte hører han ikke hva jeg sier engang. Likevel er det litt sårt nå, kjenner jeg. Men jeg skal klare det, og få det bedre!

Anonymkode: a1f85...559

Hold deg til denne beslutningen! 

Anonymkode: 550ca...7bc

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei dette er HI igjen.
Jeg ville bare si at jeg sendte ham en sms der jeg gjorde det slutt. Jeg ønsket ikke å snakke med ham, fordi jeg var redd han ville forsøke overtale meg eller få meg "på bedre tanker", eller bare gi meg forferdelig dårlig samvittighet. Det er ikke kun fordi det som skjedde nå i julen, men fordi ting har vært alt annet enn bra ganske lenge. Jeg føler aldri at han egentlig bryr seg om meg, og når han blir sint, noe han ofte blir, kan han si ubegrenset med sårende ting samtidig som at han avfeier alle mine innvendinger, og når han er ferdig/ tom er det liksom greit. Han hører ikke på mine behov. Ofte hører han ikke hva jeg sier engang. Likevel er det litt sårt nå, kjenner jeg. Men jeg skal klare det, og få det bedre!

Anonymkode: a1f85...559

Hva svarte han?

Anonymkode: 3100f...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...