Gå til innhold

Du som har tatt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke føde vaginalt. Lett å få det, jeg informerte om at vaginal fødsel var uaktuelt. Har tre ks bak meg, fantastiske opplevelser:)

Anonymkode: 6f54a...736

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan var smerten i såret etter hver keisersnitt? Gjorde begge like vondt? Eller var det forskjell på "vanlig" og akutt keisersnitt? 

Anonymkode: 0819d...c8f

Hadde ingen smerter etter nr to, men da lå jeg neddopet på intensiven i over en uke.

Etter hastesnittet med nummer en var det tidvis vondt.

Anonymkode: 503ab...7c4

Skrevet

Fikk beskjed tidlig i svangerskapet om at det ble ks. Dette pga en tidligere opersjon jeg hadde hatt på livmoren. I tillegg var det seteleie. Blødde mye under ks. Men var i fin form ellers, oppe og gikk samme ettermiddag. Så fikk jeg infeksjon i såret, men ikke noe stort problem. Men de kom borti nerver under ks,så jeg har fortsatt ikke følelse på magen nå mange år senere. Stavanger.

Anonymkode: 06439...c89

Skrevet

grunnen var at jeg ønsket det selv. Lett å få det innvilget på Rikshospitalet. Stod bare på "kravet" og sa at vaginal fødsel var helt uaktuelt, og fikk det lett innvilget. Riksen tvinger aldri noen til å føde vaginalt, og dette hadde jeg googlet meg frem til før jeg valgte fødested.

Anonymkode: 588ea...758

Skrevet

Først to normale fødsler satt i gang med vannavgang og drypp 15 og 16 dager over termin. Siste lå i tverrleie og ble vendt på terminen. De satte igang med vannavgang og drypp samme dag. Helt umoden. Etter 2 dager ble det keisersnitt da babyen ikke ville ut. 

Anonymkode: 0ba30...bfe

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke føde vaginalt. Lett å få det, jeg informerte om at vaginal fødsel var uaktuelt. Har tre ks bak meg, fantastiske opplevelser:)

Hvilket sykehus tilhører du? 

Anonymkode: 37e95...bc1

Skrevet
17 timer siden, Hufsetufsa123 skrev:

Ullevål

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

grunnen var at jeg ønsket det selv. Lett å få det innvilget på Rikshospitalet. Stod bare på "kravet" og sa at vaginal fødsel var helt uaktuelt, og fikk det lett innvilget. Riksen tvinger aldri noen til å føde vaginalt, og dette hadde jeg googlet meg frem til før jeg valgte fødested.

Er det sant? Fortell!! 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed tidlig i svangerskapet om at det ble ks. Dette pga en tidligere opersjon jeg hadde hatt på livmoren. I tillegg var det seteleie. Blødde mye under ks. Men var i fin form ellers, oppe og gikk samme ettermiddag. Så fikk jeg infeksjon i såret, men ikke noe stort problem. Men de kom borti nerver under ks,så jeg har fortsatt ikke følelse på magen nå mange år senere. Stavanger.

Anonymkode: 06439...c89

Hvilken operasjon? 

Jeg har nemlig operert for bicorn uterus i august. Ble gravid i november. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vestfold sentralsykehus :)

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man har rett til å velge forløsningsmetode selv. Dessuten, de som oftest velger planlagt ks er lege og jordmødre som jobber på fødeavdelingen. Planlagt ks er veldig trygt og lite komplikasjoner. 

Skrevet
På 27.12.2017 den 14.11, Anonym bruker skrev:

Får man det hvis man er redd smerter? 

Jeg er liiivredd. Helt sinsykt! 

Det var null problem, iallefall i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 12e4d...e7d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man har rett til å velge forløsningsmetode selv. Dessuten, de som oftest velger planlagt ks er lege og jordmødre som jobber på fødeavdelingen. Planlagt ks er veldig trygt og lite komplikasjoner. 

Tja, dette stemmer ikke helt. Man har ikke krav på keisersnitt, men pasientens ønske skal tas hensyn til. Der er likevel legen som til slutt avgjør. Keisersnitt er som regel trygt, men det er en stor operasjon som har potensielle risikoer med seg. Ved ukompliserte svangerskap osv er vaginal fødsel tryggere. De fleste leger og jordmødre velger heller ikke keisersnitt.

Anonymkode: 63774...d54

Skrevet
På ‎28‎.‎12‎.‎2017 den 14.33, Anonym bruker skrev:

Er det sant? Fortell!! 

Ikke så mye å fortelle... Riksen er kjent for å ikke tvinge noen til vaginal fødsel. de vil selvfølgelig helst at du skal gå til jordmorsamtaler osv for at de skal prøve å få deg til å ombestemme deg. Tilbyr lav terskel for KS hvis du prøver vaginal fødsel først osv... Men det er bare å nekte alt det der, og vær helt klar på at annet enn KS er uaktuelt. Jeg ba om KS-samtale da jeg var på ordinær UL i uke 18. Fikk da time til en forskremt jordmor uken etter. Hun kom med masse propaganda for vaginal fødsel, men jeg var helt klar på at det var uaktuelt. Så fikk jeg time til fødselslege som er den som skal avgjøre det hele, og hun var veldig enkel. Giddet ikke å ta kampen og innvilget KS med en gang uten å i det hele tatt prøve å overtale meg til noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...