Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Hva var grunnen? Og var det lett å få det? Hvilket sykehus? Anonymkode: 37e95...bc1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Grunnen var at babyene holdt på å dø i magen, og det var ikke vanskelig å få i det hele tatt 😊 Ullevål. Anonymkode: fe516...373
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Grunnen var seteleie og mistanke om liten plass og lite næring til barnet. Legen tok avgjørelsen selv. St.Olav. Anonymkode: f206f...caa
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 To keisersnitt bak meg. Ved første ble det hastesnitt siden pressriene kom på 4 cm åpning og fosterlyden forsvant. Nummer to var fordi jeg ble akutt syk og babyen måtte ut med en gang. Anonymkode: 503ab...7c4
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: To keisersnitt bak meg. Ved første ble det hastesnitt siden pressriene kom på 4 cm åpning og fosterlyden forsvant. Nummer to var fordi jeg ble akutt syk og babyen måtte ut med en gang. Anonymkode: 503ab...7c4 Hvordan var smerten i såret etter hver keisersnitt? Gjorde begge like vondt? Eller var det forskjell på "vanlig" og akutt keisersnitt? Anonymkode: 0819d...c8f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 Akutt snitt fordi fosterlyden forsvant. Hadde ikke akkurat noe valg der og da..... Anonymkode: f22e3...8c0
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 Keisersnitt med det første barnet pga svangerskapsforgiftning. Hatet det. Var livredd under hele inngrepet, og dårllg lenge etter. Samtidig var jeg jo veldig takknemlig for at alt gikk bra. Keisersnitt med det andre barnet, fire uker før termin, pga komplikasjoner med meg. Var utrolig skuffet over at det ble et nytt snitt, men jeg hadde ikke noe valg. Keisersnitt er IKKE noe å hige etter. Det er skummelt mens det står på, du er helt hjelpesløs og våken mens du blir snittet opp fra øst til vest. Det tar lang tid før noe gror skikkelig, og det gjør veldig vondt i mange uker. Jeg har også mistet følelsen i hele huden/magen under navlen. Anonymkode: 09f24...7ad
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 Keisersnitt fordi barnet ellers ville blitt født i seteleie, og fordi mor (jeg) var alvorlig syk. Overlegen anbefalte det. Anonymkode: f4f28...f54
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 Keisersnitt fordi jeg produserer store barn og har smalt bekken. De første barna satt begge fast i mitt bekken så det ble dramatiske fødsler. Første endte på nyfødtintensiven etter fødsel, men det gikk heldigvis bra, andre ble varig skadet. Så da jeg ble gravid igjen satte de bare opp time til keisersnitt uten noe mer om og men, jeg har for smalt bekken til å føde barn på over 4,5 kg som kroppen min produserer. Selv om jeg har hatt kompliserte og dramatiske fødsler med fastsittende skuldre, sugekopp, revning fra A til Å osv så var kroppen min i bedre form etter fødsel enn etter keisersnitt. Jeg kom meg fortere etter vaginal fødsel. Smertene etter keisersnitt var langt fra så ille som jeg trodde de skulle være, ble positivt overrasket der. Men nå var ikke akkurat jeg bortskjemt med smertefrie fødsler uten skader etterpå heller da. Det tok bare lenger tid etter kerisersnitt, måtte ta hensyn til såret, ikke løfte tungt, sleit med å gjøre husarbeid et par uker osv. Om jeg kunne velge ville jeg definitivt valgt vaginal fødsel, men er det komplikasjoner så keisersnitt er beste løsning går det helt greit å komme gjennom det også. Jeg som har et barn med fødselsskade er veldig glad for at muligheten for snitt er der når vaginal fødsel ikke går. Anonymkode: c082d...339
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 Keisersnitt pga at ungen lå i tverrleie og vannet gikk, prematur. Anonymkode: 3c76f...1bf
Hufsetufsa123 Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 Fødselsangst, Lillehammer, ikke vanskelig å få ks. Født vaginalt før ks, det gikk nesten galt, så angsten var ikke ubegrunnet...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Keisersnitt med det første barnet pga svangerskapsforgiftning. Hatet det. Var livredd under hele inngrepet, og dårllg lenge etter. Samtidig var jeg jo veldig takknemlig for at alt gikk bra. Keisersnitt med det andre barnet, fire uker før termin, pga komplikasjoner med meg. Var utrolig skuffet over at det ble et nytt snitt, men jeg hadde ikke noe valg. Keisersnitt er IKKE noe å hige etter. Det er skummelt mens det står på, du er helt hjelpesløs og våken mens du blir snittet opp fra øst til vest. Det tar lang tid før noe gror skikkelig, og det gjør veldig vondt i mange uker. Jeg har også mistet følelsen i hele huden/magen under navlen. Anonymkode: 09f24...7ad Lik historie her ❤ Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning to ganger. Holdt på å dø begge gangene. Første barnet var nære på også. De kom 7 og 8 uker før termin. Haste keisersnitt er ikke noe særlig moro. Ikke fikk jeg holde barna mine på 1 døgn heller. Jeg hadde glatt valgt vaginalt hvis jeg kunne velge. Utrolig skuffende å ikke få føde vanlig. Anonymkode: 97a6a...534
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 Molde sykehus. Dritredd smerter. Extreme lav smerteterskel OG lav smerte toleranse. Fikk det innvilget tvert. Ks gikk supert. Bortsett fra at jeg satt å gråt hysterisk i 15 minutt før de gikk sette bedøvelse. Og at de halvveis uti ks måtte gi etter for mine hysteriske hyl etter mer dop..... Ellers alt bra 😂😂 Anonymkode: 12e4d...e7d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 Svært syk baby som plutselig måtte ut (oppdaget tilfeldig på kontroll). Jeg ble avkledd, puttet i en seng og kjørt rett på operasjonsstuen. Mannen min rakk ikke frem før ks var over. Var totalt uforberedt da det var flere uker igjen til termin. Baby var dårlig og lå på nyfødtintensiv og jeg var i begredelig forfatning. Tok 1 døgn før jeg klarte å kreke meg rundt sengen. 2 døgn før jeg klarte å gå i dusjen. Følte meg som en gammel dame etter snittet, nesten all bevegelse var vondt. Heldigvis gikk det over etter noen uker. Jeg har ingen plager nå (har følelse i huden, arret sees nesten ikke, ikke heng over arret, muligens litt mer menssmerter enn før). Mitt barn hadde helt sikkert død uten keisersnittet. Jeg er evig takknemlig for hjelpen jeg fikk og at jeg i disse dager feirer jul med en kvikk og frisk 5-åring. Keisersnitt redder både barn og mødre, men skulle jeg hatt fler barn (noe jeg ikke skal, de fire jeg har er mer enn nok!) og fikk velge ville jeg valgt vaginal fødsel (3 ukompliserte fødsler før ks, følelse av å få babyen på brystet er den største rusen jeg har opplevd og det fikk jeg ikke med ks). Anonymkode: 4f99a...708
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 Var lett å få det pga at jeg har ikke en fødekropp. Har et barn i himmelen som døde pga skader han fikk under fødselen. Keisersnitt var fantastisk. Så planlagt, og så hærlig opplevelse. Jeg fikk babyen på brystet etterpå, og der lå babyen.. 😍 Anonymkode: e88ae...b13
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 4 keisersnitt bak meg. Første endte i katastrofesnitt etter å prøvdt alt som var mulig for å få barnet ut. Og så blei barnet akutt sjuk og det hastet.endte fint 😊 Viste seg at bekkenet var for smalt.så 3 planlagte flotte snitt etter det. Kunne glatt ha tatt 4 til 😊😊 Anonymkode: 52ca8...76c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Skrevet 27. desember 2017 Uplanlagt snitt på første fødsel pga at fødselen stoppet opp: St. Olavs. Lite smerter eller plager i etterkant. Anonymkode: bfdb9...3e9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Skrevet 27. desember 2017 Hastesnitt pga svangerskapsforgiftning. Anonymkode: 0072f...2fa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #19 Skrevet 27. desember 2017 Baby var for stor, 5,5 kg Anonymkode: 0c8d6...6b0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #20 Skrevet 27. desember 2017 Var kjempelett å få det. Babyen hadde fosterlyd på 230 og da gikk det som en lek å få det innvilget. Trengte faktisk ikke spørre engang. De neste månedene var jævlige....utrolig glad for at de neste to fødsene var vaginale. Anonymkode: bc47a...2b3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #21 Skrevet 27. desember 2017 13 timer siden, Hufsetufsa123 skrev: Fødselsangst, Lillehammer, ikke vanskelig å få ks. Født vaginalt før ks, det gikk nesten galt, så angsten var ikke ubegrunnet... Hvordan gikk du fram? Snakket du først med fastlege? Og når katoriserer dem fødselsangst? Anonymkode: 37e95...bc1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #22 Skrevet 27. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Molde sykehus. Dritredd smerter. Extreme lav smerteterskel OG lav smerte toleranse. Fikk det innvilget tvert. Ks gikk supert. Bortsett fra at jeg satt å gråt hysterisk i 15 minutt før de gikk sette bedøvelse. Og at de halvveis uti ks måtte gi etter for mine hysteriske hyl etter mer dop..... Ellers alt bra 😂😂 Anonymkode: 12e4d...e7d Får man det hvis man er redd smerter? Jeg er liiivredd. Helt sinsykt! Anonymkode: 37e95...bc1
Hufsetufsa123 Skrevet 27. desember 2017 #23 Skrevet 27. desember 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gikk du fram? Snakket du først med fastlege? Og når katoriserer dem fødselsangst? Anonymkode: 37e95...bc1 Jeg snakket med jordmor, hun tok kontakt med sykehuset. Var på sykehuset på en samtale og der ble vi enig om at ks var det beste for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #24 Skrevet 27. desember 2017 2 timer siden, Hufsetufsa123 skrev: Jeg snakket med jordmor, hun tok kontakt med sykehuset. Var på sykehuset på en samtale og der ble vi enig om at ks var det beste for meg. Hvor «stor» var din fødselsangst? Jeg er så redd for at min ikke er «stor» nok til å få ks. Hva sa du og hva snakket dere om? Hvis du ønsker å fortelle da så klart. Anonymkode: 37e95...bc1
Hufsetufsa123 Skrevet 27. desember 2017 #25 Skrevet 27. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor «stor» var din fødselsangst? Jeg er så redd for at min ikke er «stor» nok til å få ks. Hva sa du og hva snakket dere om? Hvis du ønsker å fortelle da så klart. Anonymkode: 37e95...bc1 Alt oppslukende.. pga vaginal fødsel til første. Fødte første på et annet sykehus, de sendte over fødsel logg til lillehammer. Snakket om hvorfor jeg var redd, om jeg kunne tenke meg å ha prøvefødsel osv. Til slutt spurte hun om jeg kommer til å søke ks på et annet sykehus om jeg ikke fikk det på lillehammer, da svarte jeg ja. Da ble det innvilget der å da. 1 uke senere lå det et brev i posten med dato for ks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå