Gå til innhold

Da ble jeg glemt av mannen igjen da, gitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde egentlig gitt oss på å kjøpe gave til hverandre.. men han syns det var viktig at vi kjøpte en ting.. så... da trålet jeg butikker, fant frem til noe jeg visste han ønsker sketsjer seg, betalte kontant så han ikke skulle ane hva det var fra å se kontoutskriften...

Han hadde kjøpt noe til meg, men han husker ikke hvor han har lagt gaven. Under treet var det i alle fall ikke..

Jeg har også brukt tid på å finne gaver fra mange andre til han. Han fikk alt på lista.. Han på sin side klarte ikke å finne noe til meg fra en i familien som hade bedt han om det så da ble det ikke noe.

Jeg kjenner på en enorm skuffelse. Ikke fordi jeg ikke fikk gave.. men fordi han bare driter i å prøve..

Det bør ikke komme en  staskar rekende på ei fjøl og gi meg mye oppmerksomhet altså... det kan skjære seg..

Jeg har selvsagt ordnet absolutt alt annet til jul også.. 

Anonymkode: edff8...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gjort absolutt alt til jul, han hadde én oppgave, å kjøpe en gave til deg fra en i familien og en gave fra ham til deg... og han orket ikke det heller...? Og så har han i tillegg løyet om å kjøpe gave til deg?

I så fall - hvorfor gidder du å være sammen med en sånn mann som ikke gidder bidra til fellesskapet eller vise omsorg?

Anonymkode: 2ddb8...d7b

Skrevet

Foreslår at du til neste jul lyver på deg en forstuet ankel, låner et par krykker og setter deg i en stol allerede 2.søndag i advent. Og så tilbringer du 14 dager med å peke og bestemme hva han skal gjøre. Når han mukker, sier du selvsagt at dette klarer han fint, du gjorde det selv i fjor uten det ringeste av assistanse fra ham! 

Anonymkode: b23b4...fc5

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreslår at du til neste jul lyver på deg en forstuet ankel, låner et par krykker og setter deg i en stol allerede 2.søndag i advent. Og så tilbringer du 14 dager med å peke og bestemme hva han skal gjøre. Når han mukker, sier du selvsagt at dette klarer han fint, du gjorde det selv i fjor uten det ringeste av assistanse fra ham! 

Da blir det garantert ikke jul. Og det kan jeg ikke gjøre mot barna..

Det er nemlig ikke sånn at han tar over når jeg legger ned innsatsen.

HI

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har gjort absolutt alt til jul, han hadde én oppgave, å kjøpe en gave til deg fra en i familien og en gave fra ham til deg... og han orket ikke det heller...? Og så har han i tillegg løyet om å kjøpe gave til deg?

I så fall - hvorfor gidder du å være sammen med en sånn mann som ikke gidder bidra til fellesskapet eller vise omsorg?

Anonymkode: 2ddb8...d7b

Jeg er usikker selv på hvorfor av og til.

HI

Skrevet

Jeg fikk en smørbrødgrill til 350 kr... Han kommer sikkert til å bruke den mest :P av meg fikk han noe han har ønsket seg lenge og til en LITT annen pris.. Synes det er gøy å glede han. Føler meg barnslig og utakknemlig som kjenner på skuffelsen.  Men det er som du sier, jeg er skuffa pga manglende innsats. Jeg fikk nå iallefall NOE.  Hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk noenting.  uff.. Hva er det med mannfolk??

Anonymkode: 4ae80...8fb

Skrevet

Jeg har gitt opp, kjøper gave fra mannen til meg selv, så da ble det ny Marc Jacobs veske på meg til jul. Litt kjedelig, men slepper å bli skuffet og får alltid det jeg ønsker meg. Mannen får bare betale (jeg er hjemmeværende student).

Anonymkode: bc6d6...315

Skrevet

For noen kjipe mannfolk, si meg setter de ikke pris på dere, eller har normal folkeskikk? Man gir sin ektefelle/samboer en gave på julaften, hvis man ikke gjensidig har en annen avtale. Det er jo bare vanlig folkeskikk. Hva er vitsen med å ha en livspartner hvis man totalt ignorerer dennes følelser?

Jeg forstår det ikke. Hadde vært uaktuelt her å hatt en slik mann som skulle motta gaver til jul, bursdag, farsdag etc uten å løfte en finger tilbake. Det trenger selvsagt ikke være store greiene, men tanken bak! Blir målløs egentlig, drittsekker.

Anonymkode: 058bc...b14

Skrevet

Neste år kutter dere gavene til hverandre, og er happy.

Anonymkode: 897de...b17

Skrevet

Oi, det må jo være helt spesielt? Her elsker mannen å kjøpe gaver, jo fler jo bedre synes han 😊

Anonymkode: 221c7...c4e

Skrevet

Han har selvfølgelig ikke glemt deg, han bare gidder ikke anstrenge seg.

Jeg har vært sammen med mannen min i 20 år og det er ikke alltid han orker anstrenge seg heller, da får jeg et gavekort så jeg kan kjøpe meg noe selv ;) Men det har hendt han har vært kreativ og flink også, selv om det nok har vært flest gavekort oppgjennom.

Neste år bestemmer du budsjettet, f.eks 1000 kr, også kjøper dere gaven selv. Du kjøper en gave til 1000 kr som du legger under treet og sier er fra han, og han kjøper en gave til 1000 kr til seg selv som han sier er fra deg.

Anonymkode: 6814e...798

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært sammen med mannen min i 20 år og det er ikke alltid han orker anstrenge seg heller, da får jeg et gavekort så jeg kan kjøpe meg noe selv ;) Men det har hendt han har vært kreativ og flink også, selv om det nok har vært flest gavekort oppgjennom.

Neste år bestemmer du budsjettet, f.eks 1000 kr, også kjøper dere gaven selv. Du kjøper en gave til 1000 kr som du legger under treet og sier er fra han, og han kjøper en gave til 1000 kr til seg selv som han sier er fra deg.

Hvorfor skal hun beholde han helt til neste jul? Hun burde kvitte seg med han over nyttår og heler feire det med gave til seg selv. Mye mindre jobb uten han også. 

Anonymkode: acd56...1a4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun beholde han helt til neste jul? Hun burde kvitte seg med han over nyttår og heler feire det med gave til seg selv. Mye mindre jobb uten han også. 

Anonymkode: acd56...1a4

Jeg synes ikke manglende gaver og lite engasjement rundt arrangering av jul er grunn nok til å dumpe en mann, og hun skriver lite om hvordan de har det sammen ellers....

Mannen min har vokst opp i et voldelig hjem og har ingen gode minner rundt jul overhodet, han har ikke samme entusiasme som meg rundt julefeiring. Det er greit, han er en god mann og en flott far selv om han ikke løper rundt som en hodeløs hane og stresser rundt jul, jeg vet at han har en del demoner å jobbe med i den høytiden og har alltid tatt det meste av julestri selv. Det gjør ikke han til et dårlig menneske eller meg til en martyr, selv om ting her på dib ofte er veldig svart hvitt.

Men det må sies at mannen har endret syn på julen ettersom barna våre har vokst seg til da, deres glede og forventning over tradisjonene jeg har laget gleder han også, og helt ubrukelig er han ikke for det er han som har vasket huset til jul...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For noen kjipe mannfolk, si meg setter de ikke pris på dere, eller har normal folkeskikk? Man gir sin ektefelle/samboer en gave på julaften, hvis man ikke gjensidig har en annen avtale. Det er jo bare vanlig folkeskikk. Hva er vitsen med å ha en livspartner hvis man totalt ignorerer dennes følelser?

Jeg forstår det ikke. Hadde vært uaktuelt her å hatt en slik mann som skulle motta gaver til jul, bursdag, farsdag etc uten å løfte en finger tilbake. Det trenger selvsagt ikke være store greiene, men tanken bak! Blir målløs egentlig, drittsekker.

Anonymkode: 058bc...b14

Det beste var at det var han som insisterte på at vi måtte gi hverandre en gave.. jeg hadde ønske om å droppe det ( ikke første året dette skjer)

Også får jeg fader ikke gave..

HI

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi har fellesøkonomi.. så det var jo det å overraske hverandre som var selve poenget

Det var i alle fall det ha sa i forkant av jul når jeg foreslo at vi droppet det..

Surprise: du får ikke en dritt! Liksom...

HI

Skrevet

Da hadde jeg tatt tilbake gaven og returnert den siden han er smålig.  Så hadde jeg hatt penger til gode også...

Anonymkode: 6f314...480

Skrevet

Jeg hadde pratet med han, altså hvor gaven din var? Det var jo han som absolutt skulle kjøpe gave, får du den ikke så hadde jeg faktisk tatt gaven hans tilbake. 

Anonymkode: 9ce01...fd7

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da blir det garantert ikke jul. Og det kan jeg ikke gjøre mot barna..

Det er nemlig ikke sånn at han tar over når jeg legger ned innsatsen.

HI

Men hvis du ikke kan gjøre det mot barna - har du spurt ham hvorfor han syns det er ok å gjøre så lite for barna? 

Skrevet

Hvordan klarte du å flytte sammen med en sånn kar? Ikke fortell meg at han har forandret seg. De fleste som går til psykolog, klarer ikke å endre seg når de prøver en gang. Man klarer ikke å forandre andre mennesker. Hva kunne du gjort for å ikke havne opp med en slik mann? Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen? Hvilket ansvar ligger på deg for ditt liv?

Anonymkode: a1990...1f6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte du å flytte sammen med en sånn kar? Ikke fortell meg at han har forandret seg. De fleste som går til psykolog, klarer ikke å endre seg når de prøver en gang. Man klarer ikke å forandre andre mennesker. Hva kunne du gjort for å ikke havne opp med en slik mann? Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen? Hvilket ansvar ligger på deg for ditt liv?

Anonymkode: a1990...1f6

Han har faktisk forandret seg veldig.

Forelskelsen gjør mye med et menneske.

De første årene vi var sammen strakk han seg enormt langtfra å oppfylle ønsker jeg ikke visste selv at jeg hadde engang..

Med hverdagslivet kom den slurvetedelen av personligheten frem.

Jeg har vurdert å gå fra han, men det er mange ting som holder meg tilbake. Jeg er glad igjennem vårt. Og han er en god pappa. For barna er dette et godt liv. Så da tenker jeg bare at det får gå greit.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har faktisk forandret seg veldig.

Forelskelsen gjør mye med et menneske.

De første årene vi var sammen strakk han seg enormt langtfra å oppfylle ønsker jeg ikke visste selv at jeg hadde engang..

Med hverdagslivet kom den slurvetedelen av personligheten frem.

Jeg har vurdert å gå fra han, men det er mange ting som holder meg tilbake. Jeg er glad igjennem vårt. Og han er en god pappa. For barna er dette et godt liv. Så da tenker jeg bare at det får gå greit.

HI

Strakk seg enormt langt FOR å.. ikke langtfra 😊

HI

Skrevet

Hadde elegant tatt det gavekortet du ga til ham og brukt selv! 

Anonymkode: 18112...8e1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde elegant tatt det gavekortet du ga til ham og brukt selv! 

Sorry, ble feil, var jo ikke snakk om noe gavekort her.

Skrevet

gaver er vel ikke det viktigste i julen.... 

Anonymkode: 69f68...900

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

gaver er vel ikke det viktigste i julen.... 

Anonymkode: 69f68...900

Nei, det har du helt rett i. Det viktigste i jula er å vise at du tenker på andre. Å sette litt ekstra pris på dem du er glad i.. og da er det å gidde å kjøpe en liten gave et hint i riktig retning 😀

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...