Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #26 Skrevet 24. desember 2017 Hadde aldri verden avinvitert dem, har de lyst til å komme selv om det er sykdom i hus får de selvfølgelig komme. Har opplevd det samme her en gang, det syke barnet sov på rommet sitt mens vi spiste middag og kom ut i stua til gaveåpning (hadde spydd fra seg natt til julaften) Anonymkode: ed1d1...2b1
Eliseflisa Skrevet 24. desember 2017 #27 Skrevet 24. desember 2017 la de få et valg.. jeg hadde ikke brydd meg =)
februarprins2013 Skrevet 24. desember 2017 #28 Skrevet 24. desember 2017 Synes det faktisk er ganske slemt og tenke slik du gjør, hvis ikke svigers før komme får du virkelig sende foreldrene til din bror, uansett hvor mye din svigermor styrer, er det helt feil og si de ikke kan komme, men gi dem et valg, og si at han har omgangsyke og de kommer på egen risko. Synes den unnskylden holder på julaften altså at svigermor er for stryrete
februarprins2013 Skrevet 24. desember 2017 #29 Skrevet 24. desember 2017 at den unnskylden ikke holder så klart, at svigermor er stryrete
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #30 Skrevet 24. desember 2017 11 timer siden, Twintipp skrev: Han er sikkert mye bedre i morgen. Jeg hadde strukket meg langt på julekvelden, og aldri trukket invitasjonen for to stk besteforeldre som da må sitte alene. Hva slags styr er det egentlig for «minsten» med farmor og farfar i tillegg?! De klarer vel å unngå og sette tenna i tapeten om noen er syke? Men, derimot hadde jeg informert dem i forkant om at det er potensiell smitte i huset, så kunne de selv valgt hva de ville gjort. Enig i dette. Selvsagt bør farmor og farfars invitasjon bli stående! Anonymkode: 566e1...059
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #31 Skrevet 24. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du lest det jeg har skrevet? Han har ikke kastet opp en gang. Han har vært kvalm hele natt til lillejulaften og har lastet opp HELE lillejulaften og også i hele natt. Noen timer siden sist nå, heldigvis. Og ja, vi har to ribber. Vi vil gjerne at det skal bli nok mat til alle på julekvelden, og når vi er 8 stk er det litt lite med en. Dessuten pleier vi å ha kalde ribberester til julebrunchen første juledag. Anonymkode: 3accc...a45 Hva blir det til da hi? Anonymkode: 1e5ae...5c9
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #32 Skrevet 24. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva blir det til da hi? Anonymkode: 1e5ae...5c9 At alle kommer. Har jeg noe annet valg? Ikke uten å være totalt urimelig, tydeligvis. 5 timers søvn de siste to døgnene til sammen, men her er det bare å være pliktoppfyllende svigerdatter og diske opp full julemiddag, gitt. Mellom rundene med å tørke spy, selvfølgelig. Og nei, det er ikke noe hjelp å få. Mine foreldre er gamle og syke, mannen er på jobb og svigers løfter aldri en finger for å hjelpe til. Rydder ikke sitt eget fat av bordet en gang. God jul, bedre lykke neste år! Anonymkode: 3accc...a45
Evablaum Skrevet 24. desember 2017 #33 Skrevet 24. desember 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: At alle kommer. Har jeg noe annet valg? Ikke uten å være totalt urimelig, tydeligvis. 5 timers søvn de siste to døgnene til sammen, men her er det bare å være pliktoppfyllende svigerdatter og diske opp full julemiddag, gitt. Mellom rundene med å tørke spy, selvfølgelig. Og nei, det er ikke noe hjelp å få. Mine foreldre er gamle og syke, mannen er på jobb og svigers løfter aldri en finger for å hjelpe til. Rydder ikke sitt eget fat av bordet en gang. God jul, bedre lykke neste år! Anonymkode: 3accc...a45 Oiiii, du har mye å henge fingrene i ja., Nestem rart du tar deg tid til DIB?!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #34 Skrevet 24. desember 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: At alle kommer. Har jeg noe annet valg? Ikke uten å være totalt urimelig, tydeligvis. 5 timers søvn de siste to døgnene til sammen, men her er det bare å være pliktoppfyllende svigerdatter og diske opp full julemiddag, gitt. Mellom rundene med å tørke spy, selvfølgelig. Og nei, det er ikke noe hjelp å få. Mine foreldre er gamle og syke, mannen er på jobb og svigers løfter aldri en finger for å hjelpe til. Rydder ikke sitt eget fat av bordet en gang. God jul, bedre lykke neste år! Anonymkode: 3accc...a45 Hadde glatt bedt dem holde seg hjemme jeg. Anonymkode: b93e7...cd3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #35 Skrevet 24. desember 2017 Istedenfor å leke martyr synes jeg godt du kan kreve litt av de rundt deg. Si at siden det er litt unntakstilstand med sykdom blir ting litt annerledes i år. Du orker ikke stelle i stand hele middagen med sykt barn i armkroken, så du setter på kjøttet litt senere enn vanlig også må mann og svigerforeldre hjelpe til med mat og barn når de kommer. Middagen blir senere enn vanlig, barna må i kanskje åpne noen gaver før middag og noen må stelle med den syke, noen må dekke bord og noen må lage mat. Dere får samarbeide om det når mannen kommer fra jobb og gjestene har kommet Jul blir det, men litt senere middag enn vanlig osv. På den måten kan også den syke få åpne noen gaver før middag og ligge og hvile på sofaen med en film med dere spiser med lave skuldre uten at den syke er utålmodig på toppen av det hele Anonymkode: ed1d1...2b1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #36 Skrevet 24. desember 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville latt de bestemme det selv, jeg. Personlig hadde jeg aldri reist på besøk/feiring til noen som akkurat hadde hatt omgangssyka. No way! Anonymkode: 9ffb8...5a6 Dette! Anonymkode: fdff7...354
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #37 Skrevet 24. desember 2017 Men herregud da. Han har spysjuke. Det er ikke slik at ungen er alvorlig syk og trenger hvile og at alle skal ta hensyn. Snakk om å lage mye styr av ingenting. Anonymkode: 82e9a...ab3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #38 Skrevet 24. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: At alle kommer. Har jeg noe annet valg? Ikke uten å være totalt urimelig, tydeligvis. 5 timers søvn de siste to døgnene til sammen, men her er det bare å være pliktoppfyllende svigerdatter og diske opp full julemiddag, gitt. Mellom rundene med å tørke spy, selvfølgelig. Og nei, det er ikke noe hjelp å få. Mine foreldre er gamle og syke, mannen er på jobb og svigers løfter aldri en finger for å hjelpe til. Rydder ikke sitt eget fat av bordet en gang. God jul, bedre lykke neste år! Anonymkode: 3accc...a45 Tid til å leke martyr har du i hvert fall Anonymkode: 1e5ae...5c9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #39 Skrevet 25. desember 2017 På 24.12.2017 den 0.15, Yellow Brick Road skrev: Du høres ikke god ut, selvfølgelig må svigerforeldrene dine komme. Det skal mer til en en omgangsyke å avlyse en julaften. Det er da ungen som er syk, ikke du. Så hvorfor i alle dager er du så sliten? Du har foreldrene dine i hus, sett dem i sving med å ordne til eller ta seg av ungen. Svigerforeldrene dine vet at han er syk, så om ikke alt er 100% på stell, så da forholder voksne, fornuftige mennesker seg til det. Herlighet, vi var da mye syke rundt juletider da vi var små, det er jo en ganske vanlig tid å bli syk på. Det har ikke blitt avlyst en eneste julaften av den grunn, og ikke har vi avlyst noen selv heller - noen har bare blitt litt nedgradert. Det skal mer til enn en omgangssyke å avlyse julaften? Omgangssyke er den enste grunnen til at jeg hadde avlyst Anonymkode: 9d949...472
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #40 Skrevet 25. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Tid til å leke martyr har du i hvert fall Anonymkode: 1e5ae...5c9 Ikke bare leker HI martyr, men det ER så gjennomlysende at hun ikke liker svigers, og hadde håpet på at litt oppkast var grunn nok til å nekte de adgang! Anonymkode: 566e1...059
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #41 Skrevet 25. desember 2017 HI starter innlegget med å si at hun har invitert til skikkelig familiejul..? Og så 'hater' hun i resten av svarene. Nei, slutt å vær martyr, ta deg en god tenkepause i løpet av neste år og bestem deg hvordan du ønsker å feire jul i 2018. Betyr det uten å be storfamilien, så lar du være. Ingen er tjent med å bli tvangsinvitert og få martyrvertinnen i fanget. Jeg vet veldig godt at det er slitsomt å være vertinne, mor og den som skal stå for alt samtidig, men det er lov til å si nei av og til - ingen har dødd av å lage sin egen jul innimellom. Bedre lykke neste år! Anonymkode: 6d1b0...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå