Gå til innhold

Feire "julaften" lillejulaften


Anbefalte innlegg

Skrevet
40 minutes ago, Anonym bruker said:

I akkurat dette tilfellet tror jeg man rett og slett gjør barnet beklemt. Man skaper en kunstig situasjon, og barnet skjønner at det hele er iscenesatt på grunn av henne - men egentlig ikke for hennes skyld. Hun får jo julaften uansett, hos den hun er hos på selve dagen. Så iscenesettelsen dreier seg om "nå skal mor og mormor beskue deg mens du åpner gaver, og se på din glede". Det er noe vampyraktig over det...

Anonymkode: 24ec4...2d2

Hahaha, du har helt rett!

Anonymkode: d0948...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde takket nei til å komme. Julaften ønsker jeg ikke å feire på forhånd

Anonymkode: f578b...740

Det hadde jeg også gjort. At foreldrene til barna velger å feire to julaftener får være en ting, men da får de bare finne seg i at det blir uten oss. 

Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Som skilsmissebarn selv har jeg overlevd med en julaften hvert år, hos mamma det ene og pappa det andre. Det med å feire to julaftener er et voksenskapt behov, og en uting. Barn er tross alt veldig tilpasningsdyktige! 

Skrevet

Mine foreldre holdt på med 2 juleaftener og det var KUN for å dekke eget behov. Vi ungene likte det ikke og ønsket å ha 1 julaften, som alle andre. 

Tull og tøys med 2 julefeiringer! Julaften er EN gang i året. 

Anonymkode: 7196a...265

Skrevet

Det ødelegger jo hele magien ved juleaften...? Min 4 åring satte frem grøt og saft til nissen. Nissen som kommer ned pipa med julegaver i natt. Han gleder seg såå til juleaften i morgen. Med julestrømpe foran TV, ute å leke, så inn til grøt. Julen ringes inn kl 17.00, og etter deilig julemat er det gaver  

Dere som feirer juleaften på lillejulaften ødelegger jo for barnet? Hvorfor ikke bare ta pakker evt i romjulen? Merkelig. Jeg hadde aldri reist dit med barna i hvert fall. 

Skrevet

Mine barn feirer en julaften selv om vi foreldre ikke er sammen lenger. Om jeg skulle gjort det slik, så hadde jeg gjort det for min skyld og til barnas forvirring. Og jeg hadde ikke invitert familie annet enn besteforeldre i alle fall

Anonymkode: 16b27...13f

Skrevet

Helt optimalt er det å feire jul sammen, også for skilte foreldre - det syns jeg man skal gå langt for å få til. 
Dessverre er det jo ikke alltid sånn. 

De årene barnet ikke har vært hos meg på julaften har vi spist god middag og dessert, og åpnet julegavene fra meg og "denne" siden av slekta. Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre om far hadde et problem med den løsningen. 

Anonymkode: 2b16a...77d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt optimalt er det å feire jul sammen, også for skilte foreldre - det syns jeg man skal gå langt for å få til. 
Dessverre er det jo ikke alltid sånn. 

De årene barnet ikke har vært hos meg på julaften har vi spist god middag og dessert, og åpnet julegavene fra meg og "denne" siden av slekta. Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre om far hadde et problem med den løsningen. 

Anonymkode: 2b16a...77d

Det er ikle snakk om far, men barna. 

Skrevet

Julaften feires den 24. desember!! Jeg er skilt, men synes EN julaften får holde for barna!! Kan alltids spare en gave eller to som barna kan få åpne i romjula med den andre forelderen, men å feire en ekstra julaften med hele pakka med mat osv.... Nei, det blir ikke aktuelt her!!

Anonymkode: ba81e...f01

Skrevet
5 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Som skilsmissebarn selv har jeg overlevd med en julaften hvert år, hos mamma det ene og pappa det andre. Det med å feire to julaftener er et voksenskapt behov, og en uting. Barn er tross alt veldig tilpasningsdyktige! 

Men da går vel strengt tatt det begge veier?

Skrevet

Det jeg er vandt til er at kjernefamilien, da altså din bror,kone og barn feirer. Ikke resten av familien. Det blir litt rart 

Anonymkode: 4d7c2...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...