Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #26 Skrevet 23. desember 2017 40 minutes ago, Anonym bruker said: I akkurat dette tilfellet tror jeg man rett og slett gjør barnet beklemt. Man skaper en kunstig situasjon, og barnet skjønner at det hele er iscenesatt på grunn av henne - men egentlig ikke for hennes skyld. Hun får jo julaften uansett, hos den hun er hos på selve dagen. Så iscenesettelsen dreier seg om "nå skal mor og mormor beskue deg mens du åpner gaver, og se på din glede". Det er noe vampyraktig over det... Anonymkode: 24ec4...2d2 Hahaha, du har helt rett! Anonymkode: d0948...65c
Yellow Brick Road Skrevet 23. desember 2017 #27 Skrevet 23. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde takket nei til å komme. Julaften ønsker jeg ikke å feire på forhånd Anonymkode: f578b...740 Det hadde jeg også gjort. At foreldrene til barna velger å feire to julaftener får være en ting, men da får de bare finne seg i at det blir uten oss.
Gjest Skrekkøgla Skrevet 23. desember 2017 #28 Skrevet 23. desember 2017 Som skilsmissebarn selv har jeg overlevd med en julaften hvert år, hos mamma det ene og pappa det andre. Det med å feire to julaftener er et voksenskapt behov, og en uting. Barn er tross alt veldig tilpasningsdyktige!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #29 Skrevet 23. desember 2017 Mine foreldre holdt på med 2 juleaftener og det var KUN for å dekke eget behov. Vi ungene likte det ikke og ønsket å ha 1 julaften, som alle andre. Tull og tøys med 2 julefeiringer! Julaften er EN gang i året. Anonymkode: 7196a...265
Evablaum Skrevet 23. desember 2017 #30 Skrevet 23. desember 2017 Det ødelegger jo hele magien ved juleaften...? Min 4 åring satte frem grøt og saft til nissen. Nissen som kommer ned pipa med julegaver i natt. Han gleder seg såå til juleaften i morgen. Med julestrømpe foran TV, ute å leke, så inn til grøt. Julen ringes inn kl 17.00, og etter deilig julemat er det gaver Dere som feirer juleaften på lillejulaften ødelegger jo for barnet? Hvorfor ikke bare ta pakker evt i romjulen? Merkelig. Jeg hadde aldri reist dit med barna i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #31 Skrevet 23. desember 2017 Mine barn feirer en julaften selv om vi foreldre ikke er sammen lenger. Om jeg skulle gjort det slik, så hadde jeg gjort det for min skyld og til barnas forvirring. Og jeg hadde ikke invitert familie annet enn besteforeldre i alle fall Anonymkode: 16b27...13f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #32 Skrevet 23. desember 2017 Helt optimalt er det å feire jul sammen, også for skilte foreldre - det syns jeg man skal gå langt for å få til. Dessverre er det jo ikke alltid sånn. De årene barnet ikke har vært hos meg på julaften har vi spist god middag og dessert, og åpnet julegavene fra meg og "denne" siden av slekta. Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre om far hadde et problem med den løsningen. Anonymkode: 2b16a...77d
Evablaum Skrevet 23. desember 2017 #33 Skrevet 23. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt optimalt er det å feire jul sammen, også for skilte foreldre - det syns jeg man skal gå langt for å få til. Dessverre er det jo ikke alltid sånn. De årene barnet ikke har vært hos meg på julaften har vi spist god middag og dessert, og åpnet julegavene fra meg og "denne" siden av slekta. Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre om far hadde et problem med den løsningen. Anonymkode: 2b16a...77d Det er ikle snakk om far, men barna.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #34 Skrevet 23. desember 2017 Julaften feires den 24. desember!! Jeg er skilt, men synes EN julaften får holde for barna!! Kan alltids spare en gave eller to som barna kan få åpne i romjula med den andre forelderen, men å feire en ekstra julaften med hele pakka med mat osv.... Nei, det blir ikke aktuelt her!! Anonymkode: ba81e...f01
sug lut Skrevet 23. desember 2017 #35 Skrevet 23. desember 2017 5 timer siden, Skrekkøgla skrev: Som skilsmissebarn selv har jeg overlevd med en julaften hvert år, hos mamma det ene og pappa det andre. Det med å feire to julaftener er et voksenskapt behov, og en uting. Barn er tross alt veldig tilpasningsdyktige! Men da går vel strengt tatt det begge veier?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #36 Skrevet 23. desember 2017 Det jeg er vandt til er at kjernefamilien, da altså din bror,kone og barn feirer. Ikke resten av familien. Det blir litt rart Anonymkode: 4d7c2...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå