Anonym bruker Skrevet 22. desember 2017 #26 Skrevet 22. desember 2017 3 timer siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev: Og slutter det å drysse hvis man bruker Head&Shoulders? 😂😂😂😂 Anonymkode: 05964...2ce
litekreativtbrukernavn Skrevet 22. desember 2017 #27 Skrevet 22. desember 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til dere/den som dusjer/vasker treet i dusjen.....hva gjør dere etterpå? Dere kan vel ikke dra et vått tre inn i stua og pynte det? Bruker dere hårføner først eller...? (Jeg er bare nysgjerrig altså, prøver ikke være ufin.) Anonymkode: c7f7b...05a Normalt sett spyles det (lett) ute med hageslangen , og blir stående i garasjen en dag el to og renner av seg. I år ble det i dusjen (med netting på), og da sto det der over natten. Da er det ikke vått når det taes inn i stua. og nei, sluket ble ikke tett da vi har sil. Men fy så mye støv og drit som rant av... Treet står nå glitrende grønt og fresh i stua 😊👍🎄
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2017 #28 Skrevet 22. desember 2017 Det er ikke så uvanlig å gjøre som dere tror, merkelig nok 😊 http://www.tv2.no/a/3371550/ Anonymkode: 05196...774
litekreativtbrukernavn Skrevet 22. desember 2017 #29 Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke så uvanlig å gjøre som dere tror, merkelig nok 😊 http://www.tv2.no/a/3371550/ Anonymkode: 05196...774 Skulle ikke være anonym da
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2017 #30 Skrevet 22. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Til dere/den som dusjer/vasker treet i dusjen.....hva gjør dere etterpå? Dere kan vel ikke dra et vått tre inn i stua og pynte det? Bruker dere hårføner først eller...? (Jeg er bare nysgjerrig altså, prøver ikke være ufin.) Anonymkode: c7f7b...05a Bruker rettetanga, så blir greinene så fine og rette Anonymkode: 3cc1f...d45
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2017 #31 Skrevet 22. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Til dere/den som dusjer/vasker treet i dusjen.....hva gjør dere etterpå? Dere kan vel ikke dra et vått tre inn i stua og pynte det? Bruker dere hårføner først eller...? (Jeg er bare nysgjerrig altså, prøver ikke være ufin.) Anonymkode: c7f7b...05a Treet skal jo uansett alltid stå et sted som er varmere enn ute men kaldere inne først for å temperere seg, så da tørker det der. Altså i kjeller eller garasje. Du er ikke så dum håper jeg? Anonymkode: e03d2...2e4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #32 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Treet skal jo uansett alltid stå et sted som er varmere enn ute men kaldere inne først for å temperere seg, så da tørker det der. Altså i kjeller eller garasje. Du er ikke så dum håper jeg? Anonymkode: e03d2...2e4 Har man ikke utekran, så har man vel neppe kjeller. Og kanskje ikke garasje heller. Anonymkode: 3cc1f...d45
Kvitost Skrevet 23. desember 2017 #33 Skrevet 23. desember 2017 7 timer siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev: Mener du helt seriøst at du trekker juletreet inn i dusjen, og gir det et bad? 😂 Det hadde jeg glatt gjort om jeg skulle hatt ekte tre i år, ja. Altså å sette det i badekaret og spyle med kaldvann for å få av veisaltet. Jeg bor ikke sånn til at jeg bare kan hugge et tre i skogen bak huset og dra det rett inn i stua. Her må treet kjøres et godt stykke langs saltsuppa på veiene først, og jeg har ingen utendørs spylemulighet. Tidligere år har jeg bodd på landet og hugget treet selv, og da har det ikke blitt spylt i det hele tatt.
Tresøtesmå141517 Skrevet 23. desember 2017 #34 Skrevet 23. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer på om nålene blir mindre stikkete hvis man bruker balsam...? Anonymkode: 05964...2ce Hårkur gjør det iallefall til det grønne glitrende tre..
Mamma_til_2 Skrevet 23. desember 2017 #35 Skrevet 23. desember 2017 Jeg bruker først og vaske det med grønnsåpe med furunålsduft før jeg tar på bommulshansker og forsiktig gnir hver nål inn med jan thomas sin hårkur da får jeg ett tre som dufter riktig og som skinner mer enn tusen julelys, varer lenge gjør det og da hårkuren gir styrke.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #36 Skrevet 23. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Har man ikke utekran, så har man vel neppe kjeller. Og kanskje ikke garasje heller. Anonymkode: 3cc1f...d45 Og dersom man likevel skulle være så heldig å ha garasje, så trasker man altså rundt i huset/leiligheten med dette juletreet. Først et tre man mener er skittent, så får det seg et bad, og så trasker man et søkkvått tre med seg ut igjen gjennom rom og døråpninger for å plassere det i garasje. Og så skal det drasses inn igjen. Beklager, men dette ser jeg ikke det logiske i. Men hver får gjøre som de mener er greit og riktig. Og er man hyperallergisk så er det kanskje fornuft i det. Anonymkode: c7f7b...05a
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. desember 2017 #37 Skrevet 23. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dersom man likevel skulle være så heldig å ha garasje, så trasker man altså rundt i huset/leiligheten med dette juletreet. Først et tre man mener er skittent, så får det seg et bad, og så trasker man et søkkvått tre med seg ut igjen gjennom rom og døråpninger for å plassere det i garasje. Og så skal det drasses inn igjen. Beklager, men dette ser jeg ikke det logiske i. Men hver får gjøre som de mener er greit og riktig. Og er man hyperallergisk så er det kanskje fornuft i det. Anonymkode: c7f7b...05a Ingen tvinger deg til å gjøre det heller...ei heller dømmer deg. Jeg har i allefall nok med mitt 😏 Men for noen så er dette et tiltak gjort på to min, uten mye strev. Og da kjører vi på. Får av eksos, veistøv, salt osv. Her går det lett... lempes av bilen, spyles med hageslange og rett inn via garasjen (med et lite opphold for akklimatisering). ...tok det som sagt i dusjen i år da, vannslangen var koblet av, men så lenge nettingen var på så var det mindre pes å spyle det en 3-åringen. ...Vi har stor dusj da men 🤔
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #38 Skrevet 23. desember 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dersom man likevel skulle være så heldig å ha garasje, så trasker man altså rundt i huset/leiligheten med dette juletreet. Først et tre man mener er skittent, så får det seg et bad, og så trasker man et søkkvått tre med seg ut igjen gjennom rom og døråpninger for å plassere det i garasje. Og så skal det drasses inn igjen. Beklager, men dette ser jeg ikke det logiske i. Men hver får gjøre som de mener er greit og riktig. Og er man hyperallergisk så er det kanskje fornuft i det. Anonymkode: c7f7b...05a Herregud, da drypper det Eh av seg der det ble spylt da. Er lov å bruke hodet. Men spylingen gjør man vel ute, så ser ikke problemet. Anonymkode: e03d2...2e4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #39 Skrevet 23. desember 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, da drypper det Eh av seg der det ble spylt da. Er lov å bruke hodet. Men spylingen gjør man vel ute, så ser ikke problemet. Anonymkode: e03d2...2e4 Hvis du leser nøyere, ser du at det jeg kommenterer er de som tar inn treet og vasker det i dusjen, og så tar det ut for å tørke i garasjen, eller ned i kjelleren. Og som jeg og sier:Alle må gjøre det som er best for dem. Litt artig å lese hvor ulike vi er. Anonymkode: c7f7b...05a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #40 Skrevet 23. desember 2017 56 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Ingen tvinger deg til å gjøre det heller...ei heller dømmer deg. Jeg har i allefall nok med mitt 😏 Men for noen så er dette et tiltak gjort på to min, uten mye strev. Og da kjører vi på. Får av eksos, veistøv, salt osv. Her går det lett... lempes av bilen, spyles med hageslange og rett inn via garasjen (med et lite opphold for akklimatisering). ...tok det som sagt i dusjen i år da, vannslangen var koblet av, men så lenge nettingen var på så var det mindre pes å spyle det en 3-åringen. ...Vi har stor dusj da men 🤔 Hva med alt som datt av da, det må jo ha blitt endel barnåler. Tetter det ikke sluken? Anonymkode: 3cc1f...d45
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. desember 2017 #41 Skrevet 23. desember 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med alt som datt av da, det må jo ha blitt endel barnåler. Tetter det ikke sluken? Anonymkode: 3cc1f...d45 Nei, det gikk fint ...ikke så mye barnåler som falt av heller, og har sil som tok det meste. Mulig vi har bra sluk altså, blir aldri tett av parkdresser fulle av sand som spyles i dusjen heller.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #42 Skrevet 23. desember 2017 6 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev: Ingen tvinger deg til å gjøre det heller...ei heller dømmer deg. Jeg har i allefall nok med mitt 😏 Men for noen så er dette et tiltak gjort på to min, uten mye strev. Og da kjører vi på. Får av eksos, veistøv, salt osv. Her går det lett... lempes av bilen, spyles med hageslange og rett inn via garasjen (med et lite opphold for akklimatisering). ...tok det som sagt i dusjen i år da, vannslangen var koblet av, men så lenge nettingen var på så var det mindre pes å spyle det en 3-åringen. ...Vi har stor dusj da men 🤔 Eksos, veistøv og salt? Hvor mange hundre kilometer må dere egentlig frakte dette treet? Og hadde det ikke vært lettere å bruke en presenning under transport? 3-4 søppelsekker bør gjøre susen. Bare en tanke. Anonymkode: 05964...2ce
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #43 Skrevet 23. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksos, veistøv og salt? Hvor mange hundre kilometer må dere egentlig frakte dette treet? Og hadde det ikke vært lettere å bruke en presenning under transport? 3-4 søppelsekker bør gjøre susen. Bare en tanke. Anonymkode: 05964...2ce For min del hjelper det å spyle pga allergi. Anonymkode: 22983...622
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. desember 2017 #44 Skrevet 23. desember 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksos, veistøv og salt? Hvor mange hundre kilometer må dere egentlig frakte dette treet? Og hadde det ikke vært lettere å bruke en presenning under transport? 3-4 søppelsekker bør gjøre susen. Bare en tanke. Anonymkode: 05964...2ce De står og selger de langs veien, og har blitt fraktet fra Danmark. Min reisevei er ikke så ille
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #45 Skrevet 23. desember 2017 Eneste stedet jeg har hørt om noen som vasker/spyler juletreet, er her på DIB 🙄 Anonymkode: bbd34...017
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #46 Skrevet 23. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eneste stedet jeg har hørt om noen som vasker/spyler juletreet, er her på DIB 🙄 Anonymkode: bbd34...017 Jeg har hørt om det mange ganger, det anbefales spesielt til allergikere. Men det er første gangen jeg har hørt at noen spyler det inne i dusjen Anonymkode: 3cc1f...d45
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #47 Skrevet 23. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hørt om det mange ganger, det anbefales spesielt til allergikere. Men det er første gangen jeg har hørt at noen spyler det inne i dusjen Anonymkode: 3cc1f...d45 Ja, Det et visst ganske vanlig. Anonymkode: 22983...622
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #48 Skrevet 23. desember 2017 Aaah, nydusja tre med håndkleet rundt toppen og kanintøfler på stammen 😂 Anonymkode: 7ea19...467
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #49 Skrevet 23. desember 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du leser nøyere, ser du at det jeg kommenterer er de som tar inn treet og vasker det i dusjen, og så tar det ut for å tørke i garasjen, eller ned i kjelleren. Og som jeg og sier:Alle må gjøre det som er best for dem. Litt artig å lese hvor ulike vi er. Anonymkode: c7f7b...05a Er vel ikke så mange som gjør det? Har de garasje har de gjerne utespylemulighet også. Anonymkode: e03d2...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå