Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #26 Skrevet 20. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har veldig god kunnskap om det, iom at jeg har bodd der flere år. Har også masse familie der nede (spanske, ikke nordmenn som bor der). Hvilken kunnskap har du om dette iom at du uttaler deg så sikkert om at jeg kommer med en «latterlig kunnskapsløs påstand»? Anonymkode: 60c0d...175 Tydeligvis langt større kunnskap enn deg. Men for å ta light-varianten... et sted som ligger i et så forskjellig klima fra det vi har i Norge må nødvendigvis ha en bakterieflora som ikke er lik den vi har her i landet. Det betyr ikke at den nødvendigvis er farlig for oss, de fleste tåler jo fint å reise dit. Men å påstå at det ikke er noen som helst forskjell på bakteriefloraen på GC enn her, det ER kunnskapsløst. En baby på åtte måneder har dessuten et så umodent immunforsvar at det ikke er anbefalt å reise. At mange likevel gjør det betyr ikke at det er risikofritt. Anonymkode: 6eaf6...9ed
Fru Banderas Skrevet 20. desember 2017 #27 Skrevet 20. desember 2017 Si meg, HI, er du fullstendig neandertal? Hva i helsike er det du tror for noe? At Spania er et slags u-land der mat og luft er farlig for overbeskyttede norske babyer? Spanias vaksineprogram er enda bedre enn det norske, og jeg er glad mitt barn som ble født der fulgte det spanske vaksineprogrammet i flere år. Det ga mye mer beskyttelse enn det norske.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #28 Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke dette med å reise med barn før de er vaksinert. Ungen har ingen glede av det, og dermed er det altså foreldre som utsetter ungen sin for risiko kun fordi de selv vil ha litt sol og varme? I mitt hode er det eksempel på dårlig dømmekraft og stor grad av egoisme. Det er ingen tvil om at det er forskjell på abkterieflora etc på Gran Canaria og hjemme i Norge. Hvorfor kan du ikke vente? Anonymkode: 3617d...574 Kan det være et baby har flere søsken? Skal alt stoppe opp pga vi har fått en att på klart? Hi Anonymkode: bb780...e4d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #29 Skrevet 20. desember 2017 16 minutter siden, Fru Banderas skrev: Si meg, HI, er du fullstendig neandertal? Hva i helsike er det du tror for noe? At Spania er et slags u-land der mat og luft er farlig for overbeskyttede norske babyer? Spanias vaksineprogram er enda bedre enn det norske, og jeg er glad mitt barn som ble født der fulgte det spanske vaksineprogrammet i flere år. Det ga mye mer beskyttelse enn det norske. Unnskyld meg... snakker man sånn til fremmende? Jeg spør pga helsesøster var usikker på om det var lurt. Hi Anonymkode: bb780...e4d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #30 Skrevet 20. desember 2017 Min midterste hadde vært i 3 land før han fylte året (Skottland, Spania, Egypt) og jeg hørte aldri annet enn at vi bare skulle følge vanlig vaksineprogresjon, og gjerne fortsette å amme. Så han ble ammet hele det året. Mmr-smitte er faktisk ikke så stor trussel på GC. De andre dere kommer i kontakt med er også fra Nord-Europa og har høyst sannsynlig tatt samme vaksiner. I tillegg: en 8 måneders baby leker ikke så mye med andre barn. Hun er mest sammen med dere i familien, og dere er jo vaksinert. Anonymkode: 01dad...c15
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #31 Skrevet 20. desember 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tydeligvis langt større kunnskap enn deg. Men for å ta light-varianten... et sted som ligger i et så forskjellig klima fra det vi har i Norge må nødvendigvis ha en bakterieflora som ikke er lik den vi har her i landet. Det betyr ikke at den nødvendigvis er farlig for oss, de fleste tåler jo fint å reise dit. Men å påstå at det ikke er noen som helst forskjell på bakteriefloraen på GC enn her, det ER kunnskapsløst. En baby på åtte måneder har dessuten et så umodent immunforsvar at det ikke er anbefalt å reise. At mange likevel gjør det betyr ikke at det er risikofritt. Anonymkode: 6eaf6...9ed Det er mer eller mindre identisk, og den utgjør hvertfall ikke mer risiko for å bli syk. Mattilsynet på GC er veldig strenge, det samme gjelder vannkvalitet i bassengene. Hvis du googler litt, vil su se ar bassengene på GC er faktisk i gjennomsnitt renere enn i Norge. På sykehusene er de mye mer nøye på hygiene enn hva de er i Norge (ja, dette er ting jeg faktisk vet). Det er dessverre du som fremstår ganske tåpelig og kunnskapsløs her, dessverre... Å ta en baby med til GC utgjør ingen spesiell risiko. Iom at du tydeligvis er en slik person som har rett uansett og nekter å høre på andre, så avslutter jeg denne diskusjonen her! God ferie til HI- Kos dere på vakre GC Anonymkode: 60c0d...175
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #32 Skrevet 20. desember 2017 36 minutter siden, Fru Banderas skrev: Si meg, HI, er du fullstendig neandertal? Hva i helsike er det du tror for noe? At Spania er et slags u-land der mat og luft er farlig for overbeskyttede norske babyer? Spanias vaksineprogram er enda bedre enn det norske, og jeg er glad mitt barn som ble født der fulgte det spanske vaksineprogrammet i flere år. Det ga mye mer beskyttelse enn det norske. Kveruler heller med Anonym 6eaf6...175, den der vet tydelig hvertfall alt om det 🙈 Anonymkode: 60c0d...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå